9 визуални идеи и тенденции, които ще ви завладеят през 2019 година

9 визуални тенденции за 2019

Трудно е да се предвиди утрешния ден, но не е невъзможно! Можете спокойно да разчитате на рекламистите и професионалисти в областта, които виждат промените още преди да са настъпили. Фотографите, дизайнерите и дори създателите на съдържание могат да помогнат в търсенето на тенденциите във визуалните комуникации, които ще оформят близкото бъдеще.

Навсякъде по света се появява една глобална естетика, подхранвана от социалните мрежи и популярните хора в тях. Маркетолозите вече влагат лични идеи при оформяне на съдържанието, а артистите и дизайнерите търсят начин да прославят отново миналото, докато експериментират с иновативни подходи в изкуството. А какво друго можем да очакваме през идната година?

 

Ерата на персонализацията

Ерата на персонализацията

Маркетинговите специалисти вече усещат натиска от факта, че трябва да достигат до всеки клиент индивидуално, защото плавно навлизаме в епохата, в която персонализацията е единствения ход напред.

Даваме значителна част от личната си информация и очакваме да се използва по предназначение в изображенията, които ни се предлагат или съдържанието, на което се натъкваме.

Брандовете вече търсят начини да изпъкнат сред масата. Големите компании се опитват да създадат изживяване заедно с потребителите, посредством съдържание, генерирано от самите тях и с помощта на “инфлуенсърите” от социалните медии, докато създават рекламни материали за специфичен сегмент потребители, отговарящи на индивидуалните потребности.

Във време, в което “рекламната слепота” е на високо ниво, персонализираното съдържание е възможност за свързване с хора по различни канали.

Вече не е на почит маркетинга тип “всички под един знаменател”. Сега нещата се свеждат до прецизност в координирането на визуалното съдържание.

 

Креативни провокации

Креативни провокации

За да накарате клиента да ви обърне внимание, визуалното съдържание трябва да изпъква с нещо. Затова смелите, нестандартни и понякога предизвикателни идеи за реклама стават все по- често срещани. Този вид творческа провокация може лесно да се постигне чрез нетрадиционни методи за фотография, изкуство и дизайн.

Тъй като все повече снимки и видеа се разглеждат в движение, на мобилните устройства, те трябва да ви накарат да задържите поглед и пръст върху тях! Тоест, нужно е да създадете нещо оригинално и неочаквано, над средното ниво.

Вече не е достатъчно само да постигнете идеален момент в една снимка или да използвате безупречен дизайн. Ключът е в запомнящи се визуализации, а в днешно време това е творба, за която се говори, и в резултат на това тя циркулира из социалните медии. Вдъхновете разговор и ще намерите същността, която е да останете актуални като марка.

Някои от най-добрите снимки от Behance например изследват подробно тази тенденция, предлагайки креативни решения и забележителни рекламни материали, за да накарат хората да говорят. Но докъде ще стигнат брандовете с тази тенденция? Творческите екипи още се борят за отговор.

 

Носталгични ретроспекции

Носталгични ретроспекции

Ако преди 5 години бяхте попаднали на страница, вдъхновена от 90-те, бихте се възмутили. Брандове като Adidas обаче върнаха с гръм и трясък носталгията по тези отминали времена. Особено в уеб дизайна, използваните цветови гами, мотиви и шрифтове.

Всички вече се стремим към “олд скул”-а. Акцентира се върху създаване на колажи или използване на стари снимки, за да се придаде нов смисъл и да се зададат нови въпроси за миналото.

Художници, дизайнери и утвърдени марки вървят по стъпките на миналото, завръщайки се към някои от най-значимите стилове, моменти и исторически фигури.

Тези препратки оказват директно влияние върху визуалния маркетинг, като някои индустрии направо копират 60-те, 70-те, 80-те и 90-те години – така привличат вниманието не само на хората, които си спомнят с умиление за тези времена, но и на тези, които гледат към миналото с любопитство и новооткрита носталгия.

Модата често черпи вдъхновение от отминали епохи, показвайки, че всичко може да се направи с вкус и нова гледна точка. Носталгичните ретроспекции са свързани с възприемане и възхваляване на най-доброто от два свята – ретро вид с модерно усещане за установяване на нов стил.

 

Използване на история на изкуството

Използване на история на изкуството

Търсенето на вдъхновение може да ни върне десетилетия назад, а понякога дори и векове. Класическото изкуство е отразено в творбите на съвременните художници от цял свят. Тази техника изразява намереното вдъхновение като нещо лично. Забелязва се как фотографите често правят такива препратки. Понякога и рекламата прави завой в тази насока, дори някои профили в Instagram споделят класически картини с добавени модерни елементи (понякога с добавено чувство на ирония и хумор).

 

Единната глобална естетика

Единната глобална естетика

Забелязали ли сте как някои заведения по цял свят започват да си приличат. Създава се единна глобална естетика – луксозен минимализъм, с приоритет към автентичност и суров необработен вид. Тази тенденция е силно подхранена от социалните медии, които я превърнаха в тренд в дизайна. Тя започва да оформя интериорите на любимите ни места. Вече не са само онези “хипстърски” кафенета от Instagram, а интериорният дизайн като цяло.

Леко е плашещо, като си помислиш, че социалните мрежи имат пръст в промяната на обектите около нас, но реалността е такава.

Местата, сайтовете, хората по света започват да си приличат. А специфичните за тренда отбраност, семплост и класическа естетика вече се разпространяват като неконтролируем горски пожар.

 

Добавяне на интерактивност

Добавяне на интерактивност

Всичко през 2018-та беше насочено към видео и анимация. Прогнозата за 2019-та е естествено продължение на този тренд, само че с нови начин за интеракция с потребителите.

Това с пълна сила важи за уеб дизайна, където интерактивните елементи се добавят, за да накарат хората да се ангажират с визуалното съдържание.

Интерактивното и експериментално изкуство предизвиква все повече и повече дискусии и привлича публика. Това кара хората да се чувстват като част от дизайна и им дава възможност да се запознаят отблизо със съдържанието, което е гаранция, че ще запомнят бранда, продукта или идеята.

 

Преминаване към 3D дизайн

Преминаване към 3D дизайн

Дизайнерите се сдобиват с все повече инструменти и умения, за да доставят триизмерен елемент в работата си. Добавянето на този вид дълбочина към съдържанието веднага ще привлече вниманието, а и е опозиция на статичния добре познат дизайн.

Създателите на уеб сайтове също са завладени от тази тенденция – следващото голямо нещо в графичния дизайн! Дори сток фотографите експериментират с 3D дизайн.

Facebook изненада всички като добави 3D снимките. Има много начини да се имплементира този вид изкуство към уеб съдържанието, особено в графичния дизайн. И не забравяйте да споделяте творбите си в социалните мрежи!

 

Минимализмът става философски

Философски минимализъм

Един тренд, който никога няма да умре – това е минимализмът!

Прогнозите за тази година показват, че задълбоченият концептуален минимализъм не само в уеб средите, но и в дизайна на апликации, продукти и фотография, навлиза в пълна сила!

Няма липса на минималистични фотографии, но сега те стават още по-концептуални. Не е достатъчно само да заснемеш нещо красиво, трябва да създадеш история, момент, чувство и дълбок смисъл.

Този вид дизайн доста често изглежда като кадър от филм, като момент от историята застинал във времето – с начало, среда и край. Това не е просто счупена на стотици парченца чаша, това е краят на една връзка, или упадъкът на обществото!

Минимализмът става философски в смисъл, че зрителите са принудени да спрат и да се замислят, да отразят събитие, да стигнат до заключение. Това не значи скучно, сухо изображение, а напротив – добавяне на нови неочаквани елементи в композицията.

Минимализмът е всичко друго, но не и скучен!

 

С мисъл за околната среда

С мисъл за околната среда

Разбирате, че има сериозен проблем, когато реклама по време на спортното събитие Super Bowl в САЩ за 5 милиона, насочва вниманието към социални и екологични проблеми.

Брандовете започват да обръщат внимание на тези заобикалящи ни важни проблеми, защото сега повече от всичко околната среда е топ приоритет!

Замърсяване, влиянието на човек върху природа, екологични кризи – всичко това се превръща в огромен визуален тренд през 2019 година. В медиите вече сте заобиколени от пластмасата в природата. Замисляте се над въпроси като устойчивост, рециклиране, органичен и здравословен начин на живот в хармония с природата.

Осведомяването и загрижеността към околната среда е във всички речи на политиците по света, което я превръща в място за инвестиции, а ние виждаме визуализации, които разкриват истинското състояние на света, в който живеем!

Последната тенденция засяга всеки един от нас. Индустриите могат да спомогнат за разпространяването на думите, а креативните имат в ръцете си тежката задача да ни напътстват в това направление и всички ние да намерим решение за едно устойчиво бъдеще!

 

Сега вече знаете какви тенденции ви очакват през новата 2019 година! Не чакайте, хващайте се на работа.

Трудно е да се предвиди утрешния ден, но не е невъзможно!

 

 

Коментари

Loading Facebook Comments ...

Leave a Reply