Какво е Google AdWords Quality Score и как се оптимизира

Kakvo-e-Google-AdWords-Quality-Score_fb

Независимо дали се опитвате да привлечете нови посетители, да увеличите продажбите онлайн или да накарате посетители да се връщат отново и отново, Google AdWords ще Ви помогне в избора на маркетинг стратегията като Ви свърже директно с потенциалните клиенти навсякъде из мрежата, точно в момент, когато те търсят Вашите продукти/услуги. Ключът към успеха, разбира се, е да осигурите добро изживяване на потребителите.

А как Google измерва качеството на рекламите Ви – използва се диагностичен инструмент/алгоритъм, а именно Quality Score (QS).  Това е опростена метрика, която се прилага на всяка ключова дума, като я оценява по скала от 1 до 10 (10 е най-високият резултат, а 1 е най-ниският). Това Ви дава базова представа за качеството на рекламното Ви копие или целевите страници. Колкото по-добра е рекламата Ви, толкова и Google намира за по-уместни целевите страници, а и рекламите. Реклами с добър качествен рейтинг (QS) са по-конкурентноспособни всеки път, когато се състезават в търг на AdWords.

Каква е формулата на AdWords Quality Score


 

Как да разбираме по-добре Quality Score

Когато говорим за алгоритми за търсене, хората на Google заслужават похвала. Нека вземем за пример алгоритъма на AdWords за Quality Score – невероятно е как изпълнява едновременно функцията да увеличава приходите на Google и да създава по-добро изживяване на потребителите при търсене.

Идеята е следната: за да е добър един рекламист в AdWords, при една PPC (pay-per-click) кампания е необходимо да има висок качествен рейтинг (QS), а за да се случи това, рекламата трябва да е с релевантен текст, който да доведе до висока честота на кликане (CTR). Ето откъде идва и печалбата за Google. Необходимо е за препратения от Google потребител да се създаде качествено изживяване и така се подобрява търсенето в Google, като крайната цел са по-качествени резултати за хората.

Представете си, че имате сайт за чорапи. Жоро е потенциален клиент, който търси нестандартни мъжки чорапи (примерно: мъжки чорапи розово райе). Целта Ви е, когато той напише „мъжки чорапи розово райе“ в полето за търсене на Google, да види Вашата реклама, да я цъкне и да попадне на целевата страница в сайта Ви, а там да намери и купи готините чорапи, от които има нужда. В този случай клиентът търси и намира точно каквото иска. А това пък Google го класифицира като страхотно UX (user experience) или още казано потребителско изживяване и затова ще Ви награди с висок рейтинг. Когато QS е висок, получавате и повече кликове, а така и рекламата Ви се класира по-напред и следователно ROI се покачва.

За да проверите Вашият качествен рейтинг, влезте в таба Keywords в AdWords акаунта си и следвайте стъпките:

  1. Избирате таб Campaigns (Кампании), който се намира най-отгоре
  2. Цъкате на таб Keywords (Ключови думи)
  3. За да видите Quality Score-а на всяка от ключовите думи, цъкнете на балончето, което се намира до статуса на всяка от думите
  4. Като алтернативен вариант може да извадите колонката за QS в таблицата със статистическите данни

 

Къде да откриете Quality Score в интерфейса на AdWords

 

Както вече може би сте забелязали, всяка от ключовите думи има свой собствен рейтинг от 1 до 10. Това Ви дава бегла представа какво е качеството на рекламите Ви и показва компоненти, като например:

  1. Очаквана честота на кликане
  2. Значимост на рекламите
  3. Качество на целевата страница

Всеки път когато някоя от Вашите реклами се състезава в търг на AdWords, се вземат под внимание всички тези мерни единици. Те се комбинират с предложената от Вас цена на клик и други фактори, оказващи влияние и така се изчислява резултат, наречен рекламен ранг (Ad Rank). Той е от значение в следните ситуации:

  1. Право на рекламата за участие в търгове, като се намаляват разходите за това
  2. По-ниски цени на клик (CPC)
  3. По-ниски прогнозни разходи за оферта за класиране на първа страница
  4. По-ниски прогнозни ценови предложения за топ позиции на първа страница
  5. По-високи позиции на рекламите
  6. Право на някои определени рекламни формати да са годни, дори с по-нисък QS

Извод: По-висок качествен рейтинг означава по-ниски разходи, а по-добри позиции на рекламите. Така получавате максимална изгода за средствата, които влагате.


 

Подобряване качеството на рекламите

Когато става въпрос за Google AdWords можем да кажем, че рекламите, които се представят най-добре, са тези, които хората намират за най-полезни. Това означава, че ако знаете какво търсят Вашите клиенти и как го търсят (вижте какво е „Проучване за ключови думи и фрази„), е важно да се фокусирате именно върху това и така да определите и ключовите си думи, лендинг страниците, рекламите и кампаниите. Например:

  1. Създавайте специфични реклами

Най-добре всяка кампания да се фокусира върху една услуга или продукт. Точността води до висококачествени реклами, а това е необходимо, за да са релевантни. По тази логика, ако имате сайт за чорапи, помислете за създаване на различни рекламни групи за различните видове чорапи, които продавате, напр. една група за раирани чорапи, а друга за нестандартните.

  1. Избирайте много внимателно ключовите думи

За да са уместни рекламите Ви, избирайте много точно и внимателно ключовите думи/фрази. Те трябва да са пряко свързани с темата на целевата Ви страница и разбира се рекламната група. Желателно е ключовите думи да се състоят от поне 2-3 думи. При примера с чорапите обикновените ключови думи като „чорапи“ или „аксесоари“ са много обширни, за да са ефективни. По-добрият вариант е „необикновени чорапи за мъже“, „забавни мъжки чорапи“, „мъжки раирани чорапи“, „мъжки раирани чорапи цени“, „мъжки раирани чорапи магазин“ и т.н.

  1. Включете част от избраните ключови думи в рекламния текст

Когато сте определили правилните ключови думи, по които ще таргетирате клиентите си, включете част от тях (или цялата фраза) и в текста на рекламата, най-добре в заглавието. Това е показателно за хората и търсачките, че рекламите Ви са пряко свързани с търсенето.

  1. Направете рекламите си опростени, но привлекателни

Независимо дали предлагате продукти или услуги, всеки от тях е уникален и е важно да ги представяте винаги по интересен начин.  Звучи като много лесна рецепта за успех , но всъщност е като „Ужасът на копирайтъра„, както сме го нарекли в Inbound.bg. Важно е да разберете всеки детайл за продукта си и да обхващате пълната картина за това, което продавате, като го представяте с много малко думи (ограничения на AdWords). Също толкова важно е и да разберете кои са хората, на които ще продавате и да измислите ползи, като например промоции или безплатна доставка.

  1. Използвайте убедителни призиви за действие (CTA)

Следващата важна стъпка е приключване на сделката чрез рекламата Ви. Това е важна стъпка, защото именно тук ще трябва да накарате хората да поръчат това, което им предлагате. Рекламите Ви трябва да съдържат силен и убедителен призив за действие. Примери: Купете сега, Поръчайте тук, Поръчайте онлайн сега и т.н.

  1. Изпробвайте няколко реклами

Една от причините, поради които Google AdWords е толкова популярен при бизнесите, е че не е необходимо да гадаете всяка крачка от маркетинг стратегията. Може да видите точно колко хора гледат и кликат Google AdWords рекламите Ви, както и какъв процент от тези потенциални клиенти реално посещават сайта Ви, плюс колкото от посетилите са извършили покупка (или са изпълнили друга маркетингова цел). От тези данни може да си направите правилните изводи. Така може да оптимизирате по-лесно рекламите си, да изпробвате различни ключови думи или да експериментирате с различни призиви за действие. Натрупаният опит от практиката ще Ви даде знанията да можете да преценявате кои практики са успешни за вашия бизнес или клиент.


 

Извод

Помните ли тази мъдра мисъл: „Правете това, което Ви прави щастливи и всичко друго ще си дойде на мястото.“ В света на Google AdWords това може да се интерпретира по следния начин: „Правете това, което е най-полезно за потребителите Ви и в крайна сметка всичко друго трябва да или ще се нареди.“ А и качествения рейтинг (Quality Score) ще Ви даде много добра представа, за това дали сте на прав път.

При нужда от професионална помощ при планирането, създаването и управлението на вашите рекламни кампании в Google AdWords – Екипът на Inbound.bg е на ваше разположение.