Накъде отива Google Search? Поглед в близкото бъдеще

Какво е бъдещето на Google

Сигурно много хора си задават въпросите „Накъде отива Google Search? Какво ни очаква поне в близко бъдеще?“. Честно да Ви кажа, ако наистина знаех точните отговори, вероятно в момента щях да ловя акули около Карибите… от борда на 150-метровата ми яхта 🙂

Все пак има неща, които са предвидими, когато стане за развитието на най-популярната интернет търсачка. Малко праволинейна логика и лека доза теория на предполагаемите вероятности могат да дадат доста интересни резултати. Всеки по-запознат и следящ развитието на Google може да прави доста точни и реални прогнози за близкото бъдеще. Аз лично съм си го позволявал няколко пъти (последните 2 пъти беше пред доста хора – на Новите SEO Правила 2012 и на SEO Конференция 2013)… и за мое щастие двете ми прогнози се оказаха доста точни. И верни 🙂

Ако за вас ъпдейтът Колибри е бил нещо огромно, значи страдате от късогледство и имате тунелно виждане. Съжалявам, но това е грубата истина. Нещата са доста по-големи, колкото и да не Ви се иска. И идват скоро.

 

Какво ни предлага Семантичното Търсене?

За пръв път си позволявам да драсна нещо по тази толкова актуална тема, защото до момента ме беше страх (в положителен смисъл) от това, което предлага тази новост. Едно нещо е пределно ясно – Добре дошли в света на Семантичното Търсене! Право на избор скоро няма да имате 🙂

В този сравнително нов за повечето хора свят Ние, потребителите, получаваме много по-логични и по-точни отговори от търсачката, предназначени за АЗ-ът. Да, точно така. Следят ни отвсякъде… Но пък иначе няма как да получаваме отговори на въпросите ни към търсачката на Google, ако тя няма данни за нас – за нашите навици.

Ето Ви едно доказателство – Google Now ми показва колко мили съм изминал през изминал месец… Да, беше доооста мързелив месец 🙂

Google-now-screen_01

 

Google вече разполага с толкова много данни за почти всеки техен потребител (на индивидуална база), че скоро вероятно ще пуснат професионални автоматизирани персонални психолози за 20-30 долара на месец. Базата данни на търсачката е толкова голяма, за да може да ни предложи персонализирани резултати с доста голяма точност. Тя знае какви сайтове посещавате, как и каква информация търсите по дадени теми, какви места посещавате (особено ако ползвате Android устройство) и т.н.

Благодарение на всички тези персонални данни, Google може да предложи на всеки човек резултати по дадено търсене, които е много по-вероятно да дадат най-правилните отговори на запитването ви. И това за по-малко от секунда!

Именно това е една от най-силните и най-плашещите страни на семантичното търсене.

Другата голяма сила на семантичното търсене идва благодарение на огромната база от данни, известна като „Графът на Знанието“ или по-популярна като Knowledge Graph, Google вече може да предложи на всеки потребител резултати по дадено търсене и за под 1 минута всичко да е ясно. Без да напускате Google.

Ето един пример за резултатите при търсене на информация за „Manchester United„:

Графът на Знанието - Манчестър Юнайтед

За да усетите силата на Графът на Знанието на Google, може да се пробвате да направите търсения за популярни обекти и личности. Също може да изгледате видеото точно под това изречение.

 

Google Voice Search – опитайте от силата на семантичното търсене. Безплатно е!

Колко от вас знаят, че в Google може да търсите, без да натискате нито един бутон на клавиатурата? Да!

Гласово търсене в Google

 

Просто отворете Google и се огледайте за микрофона в лявата част на полето за търсене. Натиснете го. Кажете какво търсите.

Толкова е просто. А на мобилните телефони е още по-просто – обикновено се активира точно с едно натискане.

Ако искате да научите повече за Гласовото търсене в Google – отидете на официалния сайт или изгледайте клипчето по-долу.

 

Google Glass ИДВА!

Google Glass идва

Готови ли сте за Следващото Голямо Нещо? Не. Жалко 🙂 То вече е тук и много скоро ще се превърне в част от ежедневието ни – вероятно до 4-5 години. Няма да обяснявам какво е Google Glass и какво прави. Само ще вметна, че благодарение на него Google ще разполага с още повече и много по-точни данни за всеки един потребител.

Повече информация за Google Glass може да намерите на Официалния Сайт.

 

Какво да очакваме в близко бъдеще от Google?

Моят отговор на този въпрос е – ТИ! Много скоро нещата в Google, в много голям процент, ще бъдат изцяло персонални.

Всеки отделен потребител ще вижда резултати, базирани изцяло на неговите интереси, навици и местоположение (да, Local Search FTW). Когато сте на работа и търсите нещо за хапване за обяд, вероятно ще виждате резултати на места, от които сте останали доволни… и които предлагат доставка до адрес. Когато сте в дома си и седите на удобния диван в хола, при търсене за автосервиз, ще виждате тези около вас, вероятно и такива, в които са били ваши познати, благодарение на връзката ви с Google+. Когато карате кола, вероятно на път към дома ви, освен навигация, ще получавате и предложения да минете през близкия супермаркет, както правите почти всеки вторник.

Накратко, Google обръща нещата от Всички към ТЕБ 🙂

п.с; А за това какво да очаквате в близко бъдеще в света на SEO-то, може да хвърлите един поглед на презентацията на Оги Младенов от SEOM за Social Me.

Бъдещето на Търсенето и SEO от Огнян Младенов

Post author

Основател и собственик на Inbound.bg. SEO/SEM Професионалист с над 7 години практически опит. Специализира в Inbound Marketing техниките, занимава се още с PPC и Дисплейни реклами, както и реклами в социалните мрежи.

Коментари

There are 2 Comments

  1. Posted by Накъде отива Google Search? Поглед в близкото бъдеще | Inbound.bg [link] : Ognian Mla | SEO Daily

    […] Накъде отива Google Search? Поглед в близкото бъдеще | Inbound.bgИскаш ли да разбереш бъдещето на Google? Много скоро нещата в Google, в много голям процент, ще бъдат изцяло персонални. Накратко, Google обръща нещата от Всички към ТЕБ […]

  2. Posted by Бъдещето на търсенето и SEO | SEOM

    […] Накъде отива Google Search? Поглед в близкото бъдеще Какво означава семантичното търсене за бизнеса? […]

Loading Facebook Comments ...