SEO + PPC = Пътят към SEM успеха

seo-ppc-strategy_fb

 

За успешен отбор са необходими добри кадри, работа в екип и възможност всеки да запълва правилно празните места. Успешен отбор при търсенето означава добри стратегии за платен и органичен трафик, за да си осигурите максимално добри видимост и израстване. Много B2B компании използват PPC само за генериране на лийдове или при продажбената тактика, но именно сега е времето, в което да преминете от пазарната фуния към пълен спектър на търсенето.

Защо е необходимо да се обърне повече внимание при интеграцията на органичното и платеното търсене? При скорошните промени на SERP-а на Google много от компаниите започнаха да забелязват как платените рекламодатели завлядяха повече място на страницата, а органичните резултати се плъзнаха по – надолу. От Google продължават с ъпдейтите на алгоритъма, и въпреки че не са толкова значими, колкото RankBrain, Panda или Penguin, SEO-то и органичното класиране стават все по – трудни за управление.

SEO + PPC = SEM Успех

 

Все по-често чуваме въпроси, като “ Платеното търсене няма ли да повлияе негативно върху органичното ни представяне? “ или “ Дали няма да изяде брандовия ни трафик? “. Много изследвания показват, че отговорът е “ Не! “. Една добра PPC стратегия  може само да повиши производителността и да увеличи органичната активност.

А на скептиците можем само да покажем тези скорошни статистики за връзката между платените и органичните методи:  

  • Интегрирането на PPC и органични SEO усилия води до средно 25% повече органичен трафик
  • 50% от кликовете чрез платени реклами не се заменят с органични кликове, ако рекламите ги няма и уебсайтът заема първа позиция в органичното класиране в търсачките
  • Има 27% повишение на печалбата при комбиниране на PPC и органична стратегия

 

SEM трябва да се развива по холистичен и стратегически начин с интегриране на PPC и органични действия. Време е маркетолозите да започнат да гледат на платеното търсене като начин за повишаване на видимостта и трафика. Интегрирана маркетингова програма ще Ви позволи да завладеете SERPs и да си извоювате господство над приоритетни ключови думи. Владейки страниците с резултати, ще спечелите доверието на потребителите, а този авторитет означава огромен успех за вас!

Платено + органично търсене = Дигитален маркетинг успех

Но откъде да започнете? Нека предположим, че в момента имате SEO програма и сте се насочили към PPC. Ето някои полезни съвети и тактики за внедряване на интегрираната Ви маркетингова стратегия при търсенето.

 

1. Какъв ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ТРЯБВА да е залогът Ви за ключови думи, за които вече се класирате?

Всяка компания има специфични ключови думи или фрази, които са с приоритет. Това са заявките, които Ви докарват по-голямата част от трафика, лийдовете, продажбите или каквото друго е важно за вас. Тази шепа ключови думи са типични за последния стадий на потребителската фуния и са директно обвързани с Вашия продукт или услуга.

Винаги препоръчваме да направите всичко възможно за оберете този тип заявки, дори ако в момента сте на първа страница или дори на първа позиция в органичното класиране. Статистиките от по-горе показват, че притежанието на такива заявки води до доверие, доверието води до допълнителни кликове, лийдове и приходи.

 

2. На какво Е ПРЕПОРЪЧИТЕЛНО да залагате?

Може класирането да е започнало да Ви се изплъзва. Може изобщо да не сте се класирали за ключовата дума, но пък тя е от голямо значение за продукта или услугата Ви. Какво трябва да направите? Ами, купувате я!

SEO играта е сложна и ако искате да Ви виждат за дадени думи, но не успявате да се класирате както Ви се иска, то най-доброто незабавно решение е да започнете да залагате за въпросните термини.

 

3. Как да овладеете експанзията на ключовите думи и да създадете успешна стратегия?

Нека предположим, че сте обърнали внимание на Google Search Console и сте започнали да виждате конкретни заявки, които носят трафик или пък имате нов продукт, който пускате на пазара… или просто имате предчувствие, че създаденото от Вас съдържание около дадена ключова дума или фраза ще има големи успехи. Тествайте в AdWords и ще разберете дали сте прави.

Пускането на малка PPC кампания е добър начин да изпробвате възможните варианти, а и да вникнете в това как търсят хората дадена тема или продукт, така че обърнете внимание на данните от заявките Ви.

Уверете се, че не поставяте прекалено много ограничения при този вид кампании. Целта е да видите как изглеждат общите заявки. Обикновено за ключовите думи се използва широко съвпадение или широко съвпадение с модификатор и само негативни ключови думи с голямо значение. Важно е да си дадете малко време, затова не правете големи промени или драстични корекции на бидовете, но внимавайте да не падате под 3та позиция.  

 

Оптимизиране на PPC представянето

Сега, след като разполагате с някои основни насоки за интеграцията на SEO/PPC ключови думи, е време да видите и как се представяте.

Уверете се, че не пренебрегвате докладите за заявките от търсенето в AdWords. Редовният им преглед ще Ви покаже дали имате нови възможности за органично таргетиране, проблеми с неясен трафик или ангажираност и обхват.

2016-08-23_10h48_44

 

В Dimensions таба на Google AdWords ще намерите Paid & Organic доклади.Те ще Ви покажат как работят платените и органичните Ви програми – заедно и поотделно.

2016-08-23_10h55_09

Този доклад ще Ви даде информация за:

  • Съвместна експозиция и припокриване

Ще разберете какъв процент от трафика Ви е съответно платен или органичен. Той ще Ви даде поглед и върху това как този трафик се съпоставя с позицията Ви. Ще можете да започнете да наддавате за определени ключови думи с по-ниска позиция и да видите дали органичната стратегия е в състояние да поеме загубата от платения трафик и обратно.

Ще можете да следите степента на ангажираност, когато работят едновременно и платени и органични листинги. Това е добър индикатор за позитивна или негативна стойност, която двата листинга носят.  

2016-08-23_10h53_49

 

  • Възможности при ключовите думи

Докалдът ще Ви покаже също къде се вижда органичното Ви присъствие или само платеното. Използвайте този доклад , за да оптимизирате Вашите усилия за разширяване. Ако виждате, че дадена ключова дума има голям успех, може да подобрите стратегията си, като я добавите и в платен вариант.

Ако някои платени термини са изключително ценни и водят до голям обем ангажираност, но Ви липсва органично присъствие, уведомете SEO екипа си или започнете да изграждате съдържание около него.

Уверете се, че сте синхронизирали AdWords и Google Analytics профилите си, за да имате достъп до всички тези доклади. Това е стъпка номер 1, когато си създавате акаунт.

 

Дано тези съвети за PPC и SEO интеграцията са Ви полезни и ще помогнат за успешното Ви бизнес развитие.

 

 

Post author

Inbound сертифициран маркетингов експерт. С интерес към белите SEO практики, маркетинга чрез съдържание, както и рекламите в Google и социалните медии.