Защо колаборацията между SEO специалист и Front-end разработчик може да бъде повече от успешна

Екипната работа между оптимизатор и програмист

В света на дигиталния маркетинг, когато говорим за успешни уебсайтове, винаги трябва да се подхожда с уважение към работата на SEO експерта и на Front-end програмиста. Оптимизацията и уеб разработките често биват категоризирани като несъвместими дейности – и двете имат сходни цели, но се прилагат различни умения и подходи. И въпреки това, с напредването на времето и технологиите, границите започват леко да се размиват. В следващите редове ще разгледаме защо екипната работа между оптимизатор и фронт-ендър може да даде страхотни резултати.

 

Кодирането ще е все по-търсено предимство сред SEO специалистите

Дори да не говорим само за SEO, търсенето на програмисти се увеличава с всеки изминал ден. Според някои изследвания, броят на разработчиците ще се увеличи на глобално ниво с 20% през следващите 5 години. В този ред на мисли, SEO експертите определено ще имат интерес да се запознаят поне основно с HTML, CSS и JavaScript. Не са малко доказаните хора в бранша, според които базовите познания по програмиране биха били полезни за оптимизаторите на сайтове. Най-малкото, по този начин ще разберат начина на мислене на един девелопър. Освен това, ще добият по-добра представа за API-тата. А най-важното е, че имайки си понятие от уеб девелопмънт, няма да се осланят на общи SEO теории, а ще могат да дадат реалистични съвети за подобряването на техническото състояние на даден сайт.  

 

Хибридните роли са във възход

През последните години, все по-често се срещат обяви за SEO специалист, при които базово познаване на Front-end езиците “ще се счита за предимство”. И в това няма нищо чудно. Статичните уеб сайтове, изградени с чист HTML са вече в миналото. Днес, на сцената са креативните, интерактивни страници, които търсят ефект на всякакви устройства. Вече по-голямата част от потребителите влизат в интернет от мобилни устройства, което поставя на фокус скоростта на зареждане на тези “натъпкани” с код страници.

 

Не бива да забравяме и набиращите популярност напоследък, прогресивни уеб приложения. А за развиването на такава технология, трябват сериозни познания по уеб програмиране – следователно и кадрите със задълбочени технически умения са по-търсени. Машинното обучение е друга гореща тема. То позволява на компании като Google, Amazon и Apple, да реагират по-добре на потребителски заявки и да предвиждат следващите стъпки в поведението им.

 

Работата в екип дава бързи положителни резултати

Създаването на работни екипи и активирането на нови начини за изпълнение на проекти, подобряват целия процес, във всяко отношение. С правилната организация на работата, големите и сложни задачи могат да се раздробят на по-малки, а фактът че се действа в екип ще спомогне за бързото локализиране на проблеми и навременната реакция.

 

В много случаи, на SEO се гледа като на обобщаваща функция, комбинираща в себе си неща на ниво маркетинг, структура на сайта, продукт, разработка. Именно затова, вече се срещат бизнеси, при които SEO се определя като продуктова функция, а не като специалност. Пример за такова нещо е финансовата платформа TransferWise. За създаването на нови продукти, компанията сформира екип от оптимизатори, програмисти, анализатори и копирайтъри. Тясното взаимодействие между тях дава забележителни резултати – продуктите се разработват по-бързо и с по-малко трудности по трасето, а внедряването на SEO специалист в самия процес, елиминира риска от прекрояване на важни детайли. (забавяйки и усложнявайки допълнително целия проект).

 

Екипната работа дава възможност за предприемане на “полезен” риск

Уеб технологиите се развиват със страхотни темпове. Това налага по-толерантен подход от страна на компаниите спрямо поемането на по-висок риск и страха от неуспех. В случай, че нещата се получат, успехът може да придобие невъобразими размери. Просто, смелостта ще бъде възнаградена. Разбира се, големите рискове се поемат от големите компании, споменати няколко реда по-горе.

 

Пример за голям и неуспешен ход е Google+. Но ръководителите на технологичния гигант имаха всички основания да се опитат да реализират платформата и впоследствие си направиха правилните изводи и научиха ценен урок.

 

При Amazon, смелият ход с cloud услугите се получи и носи изключителни дивиденти на цялата корпорация.

 

В сферата на онлайн маркетинга и уеб девелопмънта, поемането на риск също може да извоюва сериозно конкурентно предимство. И Google правят това постоянно, за да запазят лидерските си позиции. Непрестанните експерименти с нови услуги и решения за потребителите, имат за цел да гарантират, че хората ще продължават да използват техните продукти.

 

Пряката колаборация между оптимизатор и програмист води до подобрена комуникация

Както доста изследвания сочат, общите задачи дават възможност за по-честа и по-качествена комуникация между хората в екипа. И тази честота и яснота в работните отношения се предава по всички слоеве на йерархията и се получава цялостна прозрачност на комуникацията в организацията. А това, в наши дни, е от изключително значение за гладкото и естествено постигане на бизнес напредък.

 

Презентационните качества, емпатията и способността за изслушване се превърнаха във второстепенни, но ключови умения. Същото се отнася и за удовлетвореността от работата. Повечето комуникация изглажда както работните, така и личните отношения, и държи основите на благоприятния микроклимат в компанията.

 

Обобщение

Както видяхме, има ред причини да смятаме, че работата в екип между SEO специалист и Front-end разработчик може да доведе до по-успешни проекти и по-доволни клиенти. Динамичната уеб среда подтиква бизнесите да се оглеждат за все по-технически кадърни специалисти, и колкото повече разбира от програмен код един SEO експерт, толкова по-конкурентен ще е той на пазара на маркетингови кадри. Тясното взаимодействие между оптимизатор и програмист има цялостен положителен ефект относно комуникацията, производителността и проактивността.

 

Така че, ако до момента сте поставяли твърда граница между ролите на SEO специалиста и програмиста, то може би е време да помислите дали да не “съборите стената”. Преценете за вашата организация, дали няма да е по-продуктивно изграждането на работни екипи, които тясно да комуникират помежду си, да обменят идеи и умения, така че в крайна сметка всички по веригата да са повече от доволни. Както в професионален, така и в личен план.

 

 

Post author

Inbound сертифициран маркетингов експерт. С интерес към белите SEO практики, маркетинга чрез съдържание, както и рекламите в Google и социалните медии.

Коментари

Loading Facebook Comments ...

Leave a Reply