Оптимизиране на AdWords кампании
Кампаниите в AdWords винаги се оптимизират и затова решихме да Ви предложим този списък с лесни за прилагане методи. Обикновено за човек, който се занимава с това, 60% от времето му преминава в AdWords и понякога трябва да знае някои трикове. Ако следвате стриктно списъка, със сигурност ще сте на светлинни години пред конкуренцията.
А сега по същество!
Някои от тези методи може да се окажат неприложими във Вашия случай, но все пак трябва да ги споменем. Също така запомнете – винаги се осланяйте на Вашите данни в AdWords, а не просто на нещо, което сте видяли някъде. Някои неща работят в конкретни случай, а в други – не.
Списък с оптимизации в AdWords
- Изключете трафика от мобилни приложения
- Увеличете CTR в Google Display Network като деактивирате Below the fold placements
- Капитализирайте най-добре представящите се ключови думи
- Винаги ползвайте метод за ускорена доставка (accelerated delivery), когато е възможно
- Спестете от бюджета като използвате график на рекламите (ad schedule)
- Негативните ключови думи не са враг
- Използвайте таргетирани локации и си направете изследване
- Възползвайте се от секцията Нови възможности (New opportunities)
- Спестете от бюджета като блокирате IP адресът на компанията
- Изключете някои категории от GDN кампаниите
- Свържете акаунта си в AdWords с Google Analytics
- Променете си прага на таксуване
- Използвайте лесни филтри за поетапно наддаване
- Добавете разширение за връзки – Sitelink Extensions
- Добавете разширение за локация – Location Extensions
- Добавете разширение за обаждане – Call Extensions
- Добавете разширение за отзив – Review Extensions
- Добавете разширение за допълнителни описания – Callout Extensions
- Увеличете качествения си рейтинг с Tenscores
- Тествайте рекламите си чрез Split Test
- Променяйте офертите за различните устройства от Device Bid Adjustments
- Променяйте офертите за различните локации от Location Bid Adjustments
- Използвайте радиус таргетиране за локация
- Използвайте Таргетиране за локация и Опциите за изключване
- Таргетирайте няколко езика
- Определете си стратегия за наддаване
- Променяйте ротацията на рекламите
Съвет 1 – Изключете трафика от мобилни приложения
Кога за последно прегледахте разположенията на рекламите в дисплейната мрежа? Ако не си спомняте, това означава, че е минало прекалено много време. Голяма част от бюджета Ви може би се губи в кликове от деца, които играят някоя мобилна игра на смартфона си. Това се случва постоянно. Следвайте инструкциите как напълно да изключите трафика от мобилни приложения.
Стъпка 1
Прегледайте си Споделената библиотека (Shared Library). Така по-лесно ще добавите изключението на по-късен етап за всички кампании. Или просто ползвайте AdWords Editor.
Стъпка 2
Цъкнете на “View”, което се намира под категорията Campaign placement exclusions.
Стъпка 3
Цъкнете на “+ List”, за да добавите нов списък с изключения.
Стъпка 4
Изберете име на списъка. В случая най-подходящо е “Mobile Apps”, а след това въведете следното в графата Placements: adsenseformobileapps.com
Стъпка 5
След като сте създали списък с изключения, трябва да го добавите към кампанията си в дисплейната мрежа. Докато още сте на екрана с Placements от по-рано, просто вижте по-надолу и цъкнете “+ Exclusions”.
Стъпка 6
Изберете “Placements” от менюто.
Стъпка 7
Сега изберете списъка, който създадохте (в случая “Mobile Apps”) и цъкнете Close.
Така вече сте премахнали трафика от мобилни приложения за кампанията Ви в AdWords. Не забравяйте да добавите този списък и към други кампании.
Съвет 2 – Увеличете CTR в Google Display Network като деактивирате Below the fold placements
Всички знаем, че честотата на кликване (CTR) и честотата на конверсии в дисплейната мрежа (GDN) винаги са по-ниски спрямо трафика в Мрежата на търсене. Въпреки това, има много неща, които да направите, за да повишите CTR и качеството на кликовете. Ще Ви покажем как да деактивирате Below the fold разположенията за рекламите Ви в дисплейната мрежа. Както винаги, направете тест, за да видите как ще се представят рекламите след това. Може да забележите, че броят на кликове драстично е намалял, но това е така, защото на предни позиции (Above the fold) ще показвате само качествени реклами.
Стъпка 1
Цъкнете на кампанията си в дисплейната мрежа в Google AdWords.
Стъпка 2
Скролнете докрай и цъкнете на бутона “+ Options”.
Стъпка 3
Изберете опцията “Excluded” за Below-the-fold.
Стъпка 4
Натиснете Save и сте готови. Наблюдавайте резултатите и съответно промените. В много от случаите това води до повишение на CTR на рекламите.
Съвет 3 – Капитализирайте най-добре представящите се ключови думи
Ако вече имате кампания или сбор от рекламни групи, които се реализират добре, защо да не вложите повече от бюджета си в тях? Често се наблюдава това, как по-малките бизнеси използват едни и същи ключови думи/кампании седмица след седмица и винаги се питат Как да се справим по-добре? А отговорът се намира пред очите им. Ако ключовите Ви думи не водят до продажби, не се страхувайте да ги паузирате. Не се притеснявайте да променяте неща, защото в противен случай няма как да се подобрите! Погледнете топ 15 на ключовите си думи, водещи до конверсии и в следващата седмица увеличете наддаването за тях. Или направо създайте нова рекламна група с топ думите.
Бърз и лесен начин да проверите това, е като сортирате ключовите думи за 6-месечие или други критерии и приоритизирайте наддаването за тези, които водят до конверсии на добра цена. Следвайте стъпките.
Стъпка 1
Цъкнете на най-добре представящата се кампания и после на таба “Keywords”.
Стъпка 2
Сортирайте с филтър за данните от 6 или повече месеца.
Стъпка 3
Сортирайте по кликове, довели до конверсия или конверсии. Ако сте доволни от цената/конверсиите, то тези са ключовите думи, които да приоритизирате и да вложите от бюджета си в тях. Уверете се, че стандартната Ви позиция е поне на първа страница. Ако не е, вероятно е необходимо да наддадете малко повече за дадената ключова дума. След това прегледайте думите без конверсии, които напразно Ви изразходват парите. Ако не конвертират, не се колебайте, а ги паузирайте.
Съвет 4 – Винаги ползвайте метод за ускорена доставка (accelerated delivery), когато е възможно
Ако всекидневно влизате в AdWords акаунта си или някой друг работи с него, ползвайте метода за ускорена доставка на рекламите – accelerated delivery. Като позволите на Google да решава кога да показва рекламите Ви, това може да навреди на бюджета Ви. Когато използвате ускорения метод, това означава, че те винаги ще се показват, докато не достигнете лимита на заложения бюджет. Ще трябва да оптимизирате бюджета и наддаването по-често, но ще получите по-добра възвръщаемост.
Съвет 5 – Спестете от бюджета като използвате график на рекламите (ad schedule)
Не вземайте прибързано решение за график на рекламите. Пробвайте първо с една кампания или рекламна група и следете резултатите. В зависимост от пазарната ниша, или какво продавате, не винаги например е добра идея да показвате реклами вечер. Запитайте се, получавате ли много конверсии вечер? Има ли нужда да наблегнете на бранда си още повече? Кога най-често Ви търсят хората? Дали през нощта, но Ви звънят на другия ден? Можете и да намалите бидовете за някои часови периоди, ако не сте готови да ги изключите изцяло.
Стъпка 1
Разберете кога точно реализирате най-много конверсии. Използвайте таба Dimensions.
Стъпка 2
Има два вида доклади, които да прегледате – “Day of the week” и “Hour of day” – те са за дните и часовете.
Стъпка 3
Цъкнете на “Settings” и след това “Ad Schedule”.
Стъпка 4
Графикът се базира на данните от Стъпка 2. Използвайте стратегия за наддаване според него. Можете да изключите рекламите за дадени дни изцяло.
Съвет 6 – Негативните ключови думи не са враг
Кога за последно прегледахте доклада за термините, които се търсят спрямо ключовите думи? Трябва винаги да ги гледате, за да разберете към какво точно подтикват рекламите Ви. Особено ако използвате много ключови думи с широко съвпадение. Трябва да добавяте негативни думи ежеседмично, ако е възможно. Или поне веднъж в месеца. Когато го правите, с времето ще спестите от напразно изхарчени пари за ненужни или нерелевантни търсения, които никога не биха довели до конверсия. А хубавото тук е, че колкото повече негативни думи добавяте, толкова по-добре настроени ще са кампаниите Ви. Колкото повече пари пестите, толкова повече пари ще можете да залагате на ключови думи, или ще можете да увеличите бюджетите си.
Отидете на таба с ключови думи, кликнете на бутона “details” и отидете на “All” в графата search terms, за да видите всички търсени термини, които са предизвикали рекламите Ви.
Съвет 7 – Използвайте таргетирани локации и си направете изследване
Освен ако не таргетирате цялата страна, е желателно винаги да използвате таргетиране на локацията. Още по-добре е да използвате радиус таргетиране. Застъпването е Ок и се прави, ако имате много радиусни таргетирания и така ще можете да наддавате повече за най-близкото до Вашата локация. Ако предлагате продукт или услуга с физическо местоположение, ще е желателно да наддавате повече за тези локации, които са на 10-15 км от Вас, а колкото повече се отдалечавате, можете да харчите по-малко от бюджета си, защото по-далечните хора едва ли биха идвали често при Вас. Бъдете разумни по отношение на таргетирането. Разгледайте годишните доходи на домакинствата в районите си и използвайте наученото, за да намерите къде точно трябва да харчите парите си.
Съвет 8 – Възползвайте се от секцията Нови възможности (New opportunities)
Тази нова опция на Google AdWords се подобрява с всеки изминал ден. Не е желателно да следвате всичко на сляпо, но тя може да Ви предостави полезни прозрения за нови идеи, а и винаги можете да намерите нещо, за което не сте се сетили преди. Използвайте я като безплатен съвет и страхотен пътеводител.
Съвет 9 – Спестете от бюджета като блокирате IP адресът на компанията
Търсите ли нов начин да спестите пари от PPC бюджета си? Проверявали ли сте някога колко хора от компанията Ви кликат на рекламите Ви? Може би ще се изненадате! Много от хората, които дори се опитват да влязат в уебсайта на компанията, не си правят труда да напишат URL адрес на домейна, а просто отиват в Google, търсят го и цъкат на първото нещо, което видят…което най-често е брандова реклама. Следвайте стъпките, за да разберете колко точно вътрешен трафик получавате и как да блокирате рекламите си, за да не се показват в мрежата на компанията Ви.
Как да разбера външния IP адрес на компанията си?
Има много сайтове, където да проверите. Може да използвате http://whatismyip.com/. Най-отгоре се показва Вашият. В зависимост от това как е настроена мрежата Ви, това може да се окаже едиственият IP адрес, който да проверите и блокирате. Говорете с IT отдела, за да разберете как точно стоят нещата.
Как да следя кои IP адреси влизат в сайта ми?
За съжаление не можете да виждате IP адресите в Google Analytics. За тази цел можете да използвате услуга, която се казва Clicky.
Те разполагат с безплатен план за до 3,000 гледания на страница на ден. А и платените им планове са доста изгодни, спрямо данните, които получавате.
След като вече имате инсталиран Clicky и е работил определен период за сайта Ви (поне седмица), кликнете в секцията “Visitors”. Ще видите списък с хора, които са влизали в сайта Ви и IP адресите им.
Можете да филтрирате данните, като цъкнете на Traffic Sources и изберете “Advertising…”. Там ще видите дали се показва някой от IP адресите на компанията Ви. Ако да, то вероятно губите част от бюджета си в ненужни кликове, които никога няма да доведат до продажба.
Как мога да блокирам IP адреса на компанията си, за да не се показват моите PPC реклами?
За да предотвратите показването на реклами, ще трябва да добавите изключване на даден IP адрес – IP Exclusion – от Google AdWords. И то за всяка кампания.
Стъпка 1
В Google AdWords кликнете на кампанията си и после на настройките.
Стъпка 2
Отидете в края на страницата, отворете секцията IP Exclusions и после натиснете “Edit”.
Стъпка 3
Добавете IP адреса(ите), който сте намерили в началото на поста. Натиснете “Save” и сте готови. Рекламите няма да се показват за този IP адрес.
Съвет 10 – Изключете някои категории от GDN кампаниите
Ако имате кампании в дисплейната мрежа, трябва да изключвате някои категории, в противен случай просто ще губите пари на вятъра. Много хора не ползват тази лесна настройка. Дисплейните кампании могат да са трудни и обикновено винаги имат по-малко конверсии от кампаниите за търсене.
Стъпка 1
Кликнете на дисплейната кампания (и ако не залагате на името на бранда си, трябва!).
Стъпка 2
Кликнете на таба “Display Network”.
Стъпка 4
Ще видите списък с категории, където рекламите се показват. Стандартно изключена е само категорията “Gambling”. Препоръчваме Ви да изключите и Parked Domains, Error Pages и In-game. Последното обикновено не води до конверсии за никакъв вид бизнес. Освен ако не рекламирате продукти за гейминг, тогава го оставете. Страниците за грешка (Error Pages) и спрелите домейни (Parked Domains) имат голяма честота на отхвърляне и хората обикновено ведната излизат оттам. В зависимост от вида на бизнеса Ви, можете да изключите и други. След като сте готови, натиснете Save.
Изключенията Ви ще се появят в края на страницата. Тъй като “Gambling” е изключено по принцип, няма да го видите тук.
Това е. Прегледайте кампаниите си и направете тези стъпки. Ще спестите малко от бюджета си.
Съвет 11 – Свържете акаунта си в AdWords с Google Analytics
Понякога е добре да се завърнете към основите. Хората, които четат това, варират от начинаещи до професионалисти. Едно нещо, което доста често се забравя при пускане на нова PPC кампания (акаунт) е да се свържат Google AdWords профила с Google Analytics. Ще Ви покажем как става това.
Защо трябва да свържем тези два акаунта?
Простият отговор е, че това ще Ви помогне да следите допълнителните данни и конверсии. Ако смятате, че да следите конверсиите не е важно, значи…не можем да Ви помогнем. Следенето на продажбите винаги трябва да е приоритет номер 1 за всеки вид платена онлайн реклама. Ако не следите какво води до продажба, как ще разберете кое работи и кое не? И не само това, няма да можете да си следите и ROI. Когато свържете AdWords с Analytics, ще имате възможност да следите целите си и друга информация от акаунта си в Analytics, като например степен на отпадане или показвания на страницата/посещение.
Стъпка 1
Влезте в профила си в Google Analytics.
Стъпка 2
Вляво, под полето Account, натиснете “Account Settings”.
Стъпка 3
Отбележете полето “With other Google products only”. Това позволява на Google Analytics и AdWords да споделят данни. След това натиснете Save.
Стъпка 4
Върнете се една страница назад и в полето под средната колона натиснете “AdWords Linking”.
Стъпка 5
Натиснете бутона “New Link Group”.
Стъпка 6
Ще видите списък с профили в AdWords. Това, разбира се, е в случай, че сте влезли със същия имейл адрес, който използвате в AdWords. Изберете акаунта, който искате да свържете и натиснете “Continue”.
Стъпка 7
Ще се нaложи да конфигурирате линк. Натиснете “Linked view(s)”, изберете опция и цъкнете Save.
С това приключва частта в Google Analytics и преминаваме към AdWords.
Стъпка 8
В профила Ви в Google AdWords натиснете зъбното колело, което се намира горе вдясно, и натиснете “Account Settings”.
Стъпка 9
Отворете прозореца “Linked Accounts” вляво и изберете Google Analytics.
Стъпка 10
Би трябвало да имате панел Views. Разгледайте опциите и изберете домейна, който настройвате. Ще видите малък бутон Add, който да натиснете. И после цъкнете Save.
И това е всичко! Вече успешно сте свързали своите AdWords и Analytics профили.
Какви данни да следим в Google Analytics
След като вече сте свързали акаунтите си, е време да извадите някои колони с данни, които са важни.
- Степен на отпадане (Bounce Rate)
- Страници/Посещения (Pages/visit)
- Средна продължителност на посещение – в секунди (Avg. visit duration (seconds))
- % нови посещения ( % new visits)
В кампанията цъкнете на “Columns”, след това “Customize columns” и накрая “Google Analytics”. След това можете да избирате кои данни да добавите.
Импортиране на данни от Google Analytics
Има някои данни, които са важни за целите Ви. Например, в AdWords можете да следите два вида конверсии – вградените конверсии и целите, които сте задали още в началото в Google Analytics. След като вече сте свързали акаунтите си, можете автоматично да следите тези цели. Натиснете “Tools” и после “Conversions”.
Това би трябвало да Ви помогне да правите по-правилни и информирани избори по отношение на кампаниите си. Тези данни са ключови за успеха Ви!
Съвет 12 – Променете си прага на таксуване
В Google AdWords, когато настройвате автоматични плащания, ще Ви таксуват когато достигнете определения праг. Платежният праг работи йерархично и поддържа повишаване, докато не достигнете 500$ в разходи.
Платежна скала
- $50
- $200
- $350
- $500
След като достигнете $500 в разходи, автоматично Ви таксуват всеки път, когато достигнете $500 оттук нататък. Някои хора имат по-големи акаунти и ако управлявате повече от един акаунт с голям бюджет и имате проблеми при таксуването, може да се объркате фатално. Преди всичко фактурирането в AdWords не е най-доброто и ако харчите $10000 или $20000 на месец, то това създава много $500 записа/такси.
Напр. Ако харчите $20000 на месец, ще Ви таксуват 40 пъти.
Това е, меко казано, нелепо. Затова Ви даваме инструкции как да увеличите прага на таксуване.
Стъпка 1
Проверете текущите си месечни разходи в акаунта, на когото искате да увеличите прага. За да сте приемлив кандидат, трябва да изразходвате повече от $3000 на месец (над тази сума прагът се определя въз основа на исторически месечни разходи).
Стъпка 2
Ако отговаряте на изискванията, то тогава звънете на съпорта на Google. Казвате на кои акаунти искате да увеличите прага и от там най-вероятно ще поискат да запишат номера Ви и имейл адрес, за да Ви уведомят, след като проверят дадените профили.
Това е! Доста елементарно. Заслужава си да споменем, че ако имате много високи разходи, можете да бъдете допуснати до месечно фактуриране от Google, вместо да Ви таксуват на кредитна карта. Някои бизнеси предпочитат този вариант.
Съвет 13 – Използвайте лесни филтри за поетапно наддаване
Стъпаловидният подход за наддаване в AdWords работи много добре. Той може да Ви помогне да доведете заявките за търсене до оптимален тип на съвпадение и да виждате правилните реклами. А какъв всъщност е той? Най-общо казано – наддаване, сортирано по типове на съвпадение (може да се използва и ако имате различни типове в рекламните групи).
Например:
- Точно съвпадение: $5
- Съвпадение на фраза: $3
- Широко съвпадение: $2
По този начин широкото съвпадение никога няма да надделее над точното. Ако Вашите търсения с широко съвпадение задействат ключови думи с точно съвпадение, това е много голям минус, когато става дума за отчитане на резултати.
Ако предприемете оптимизация, може да Ви отнеме страшно много време. Вместо това, можете да използвате филтри, които лесно да приложат този метод.
Стъпка 1
Влезте в AdWords, цъкнете на “Filter” и после “Create filter”.
Стъпка 2
Изберете “Match Type” от падащото меню и след това създайте 3 отделни филтъра. По един за точно съвпадение, съвпадение на фраза и широко съвпадение.
Сега трябва да имате 3 филтъра, от които да избирате.
Стъпка 3
След това можете да изберете всички ключови думи в дадена рекламна група и в менюто “Edit” трябва да изберете Намаляване на макс. CPC с 99% (decrease max. CPC bid by 99%). Това ще сведе всичко в рекламната група почти до 0.
Стъпка 4
Пак в същото меню изберете Увеличаване до прогнозната оферта за първа страница (Raise to estimate first page bid). Една добра основа, която да положите във всички рекламни групи.
Стъпка 5
Сега изберете един от филтрите и увеличете бида с колкото % искате.
Например, ако за точно съвпадение е 15%, за фраза ще е 10%, а за широк смисъл – 5%. Така подреждате наддаването йерархично. Желателно е да разгледате данните, с които разполагате и спрямо тях ръчно да оптимизирате наддаването.
Съвет 14 – Добавете разширение за връзки – Sitelink Extensions
Разширението за връзки може драстично да повлияе на CTR и конверсиите. Никой не трябва да има работеща кампания без него. Ако нямате, то следвайте стъпките!
Стъпка 1
Отворете кампанията си и след това натиснете “Ad Extensions”.
Стъпка 2
Уверете се, че сте избрали Връзки (sitelinks) и след това натиснете бутона “New Sitelink”. Ще се появи прозорец, където можете да създадете връзка. Желателно е да добавите и призив за действие (CTA).
Не забравяйте да посетите пак Връзките, след като имате събрани данни, защото трябва да се отнасяте с тях като с ключовите думи. Паузирайте лошо представящите се и увеличете разходите за тези с конверсии и високи CTR.
Съвет 15 – Добавете разширение за локация – Location Extensions
Ако сте локален бизнес, то това разширение е просто задължително! Това спомага да могат адресът и информация за локацията Ви да се показват в рекламата. За да го пуснете, трябва да имате верифицирани локации от Google My Business.
Повече информация ще намерите тук: https://support.google.com/adwords/answer/2404182?hl=bg
Съвет 16 – Добавете разширение за обаждане – Call Extensions
Ако сте бизнес, който разполага с телефонен номер за контакти, то тогава трябва да си пуснете това разширение. То може да увеличи честотата на кликане с от 6% до 8%.
Стъпка 1
Отидете в кампанията си и цъкнете на “Ad Extensions”.
Стъпка 2
Изберете разширението за обаждане и след това цъкнете на бутона “New Phone Number”. Ще видите прозорец, където да създадете разширението. Можете да използвате безплатен номер за прехвърляне на обаждания, който Ви дават от Google или 3rd party номер, който може да бъде проследен, например CallRail.
Съвет 17 – Добавете разширение за отзив – Review Extensions
Ако имате 3rd party отзиви, то задължително сложете това разширение. Едно убийствено добро ревю може да окаже голямо влияние при цъкане на рекламата Ви.
Прочетете повече за разширенията за отзиви!
Съвет 18 – Добавете разширение за допълнителни описания – Callout Extensions
Този вид разширение е подходящ за показване на допълнителна информация към рекламата Ви, като например:
- Безплатна доставка
- 24/7 обслужване на клиенти
- Съвпадащи цени
Прочетете повече тук!
Съвет 19 – Увеличете качествения си рейтинг с Tenscores
Ако не сте запознати добре с качествения рейтинг, може би се чудите какво бихте спечелили, ако го увеличите? Ето един списък набързо:
- По-ниски CPC (т.е повече бюджет, с който да се заиграете)
- Повече трафик (колкото по-висок е рейтингът Ви, толкова по-голям е дeлът импресии и рекламен ранг)
- По-ниски минимални бидове
- Топ позиции (ако рейтингът Ви е нисък, никога няма да сте в топ позициите)
- Разширения (ще се показват много по-често)
Tenscores е един от най-полезните инструменти на AdWords.
Клиент 1: преди Tenscores (7.06)
Цялостно качество на акаунта – 6.86 и средни CPC – $2.35.
Клиент 1: след Tenscores (14.06)
След ползването на този инструмент и някои насоки, резултатът: качествен рейтинг на акаунта – 7.38 и по-ниски средни CPC – $1.79, само за 7 дни!
Клиент 2: след Tenscore, ползван 3 дни!
Ето изображение с резултати, постигнати само за 3 дни:
Съвет 20 – Тествайте рекламите си чрез Split Test
Винаги ползвайте този метод – разделяйте рекламите, за да видите кои водят до повече конверсии. Можете да ползвате експерименти, но обикновеният split test ще намерите в настройките на AdWords. Настройте нова кампания, когато го ползвате, за да разделите по равно импресиите.
Стъпка 1
Натиснете “Settings” и после “All Settings”.
Стъпка 2
Намерете надолу в страницата Ad rotation (ротация на рекламите) и настройте “Rotate indefinitely”. Това означава, че ще тествате рекламите по равно, дори тези, които не дават добри резултати. След 30+ дни можете да се върнете към рекламите си и да анализирате резултатите – кои от тях водят до повече конверсии или просто се представят по-добре.
Съвет 21 – Променяйте офертите за различните устройства от Device Bid Adjustments
Желателно е винаги да оптимизирате бидовете за даден вид устройство, от което идват конверсиите. Препоръчително е да прегледате данните 6 месеца назад, ако разполагате с такива. Може би ще се изненадате, но почти всички кампании в момента се представят по-добре на мобилни устройства, отколкото на десктоп. Нещата много се промениха отпреди 2 години, затова следете тенденциите!
Стъпка 1
Цъкнете на “Settings” и след това изберете “Devices”.
Стъпка 2
Разгледайте данните за различните устройства. Прегледайте CPC, цена спрямо конверсия и т.н. След това направете промени в бида, спрямо това какви резултати искате и за какво искате да харчите бюджета си.
Съвет 22 – Променяйте офертите за различните локации от Location Bid Adjustments
Приложете същата стратегия като Съвет 21. Ако дадена локация се представя добре, желателно е да отделите повече финанси, за да доминирате в нея. Ако пък даден район не се представя добре, може би се нуждае от увеличение на бюджета. Промените в бидовете са много важни!
Стъпка 1
Отново отивате в “Settings” и след това цъкате “Locations”.
Стъпка 2
Разгледайте данни за локациите си и вижте кои водят до конверсии, разгледайте и другите метрики и оптимизирайте бидовете.
Съвет 23 – Използвайте радиус таргетиране за локация
Ако оперирате на няколко различни местоположения, то тогава е препоръчително да използвате радиус таргетиране, и то от старта на кампанията. То върви ръка за ръка със Съвет 7. Можете да настройвате някои радиуси до 5 мили, други до 10 и т.н. Тук можете да ползвате и настройки за бид, като в Съвет 22 и да наддавате по-агресивно за хора, които се намират в близост до Вас и по-малко за тези, които са далеко. С тази стратегия ще спестите много излишни разходи.
Стъпка 1
Натиснете “Settings” и после “All Settings”.
Стъпка 2
Изберете “Locations” и после цъкнете Edit. След това натиснете “Advanced search”.
Стъпка 3
Тук вече можете да добавите радиус таргетиране. В нова кампания е препоръчително да ползвате до 5 мили, до 10 мили и евентуално до 15 мили. След няколко месеца можете да прегледате данните и да видите кой вариант е най-добър.
Съвет 24 – Използвайте Таргетиране за локация и Опциите за изключване
Отделете време и настройте таргетирането за локация и опциите за изключване на всяка една кампания.
Стъпка 1
Отново отивате в “Settings” и после цъкате “All Settings”.
Стъпка 2
Натискате Edit, който се намира до Target и избирате подходящата опция за дадената кампания.
- Хора във, търсещи, или проявяващи интерес към таргетираната локация (препоръчително) – People in, search for, or show interest in my targeted location (recommended) – рекламата Ви ще се показва на всеки, който най-вероятно физически се намира в таргетираната локация. Ще се показва и на хора, които проявяват интерес към съответната локация. Този интерес се изявява в термини, които търсят, съдържанието, което преглеждат онлайн, или ако наскоро са посетили тази локация.
- Хора в съответната локация – People in my targeted location – рекламата Ви ще се показва на хора, които най-вероятно физически се намират на съответната таргетирана локация, дори да проявяват интерес към друга.
- Хора, търсещи или проявяващи интерес към таргетираната локация – People searching for, or who show interest in my targeted location – рекламата Ви ще се показва на хора в дадената таргетирана локация. Интересът им към нея се изявява в термини, които търсят, съдържанието, което преглеждат онлайн, или ако наскоро са посетили тази локация.
Стъпка 3
Натиснете Edit, намиращ се до Exclude и изберете подходящата опция за дадената кампания.
- Хора във, търсещи, или проявяващи интерес към изключената локация (пропоръчително) – People in, search for, or who show interest in my excluded location (recommended) – рекламата Ви няма да се показва на хора, намиращи се в изключената локация. Няма да я виждат и хора, които проявяват интерес към тази локация. Този интерес се изявява в термини, които търсят, съдържанието, което преглеждат онлайн, или ако наскоро са посетили тази локация.
- Хора, намиращи се в изключената локация – People in my excluded location – рекламата Ви няма да се показва на хора, които физически се намират в съответната локация. Може би ще се показва на хора, които не се намират там, но са проявили интерес към нея.
Съвет 25 – Таргетирайте няколко езика
В зависимост от местоположението Ви, може би пропускате много възможности, ако не ползвате тази опция. Дори да се намирате в район със силно присъствие на даден език, хората там може все още да имат настроени браузъри на Английски език. Желателно е да го включите като езикова опция при таргетирането.
Съвет 26 – Определете си стратегия за наддаване
Винаги определяйте кой вид стратегия за наддаване е подходящ за Вашата кампания. Тя, разбира се, може да се промени с времето. Добра практика е да започнете с нова брандова кампания с фокус върху кликове “Focus on clicks” и спряна опция “Enabled Enhanced CPC”. След като съберете данни, я разрешете. А след като сте натрупали постоянни 100+ конверсии за месец, прегледайте опцията Bidding by CPA.
Стъпка 1
Отивате в “Settings” -> “All Settings”.
Стъпка 2
Изберете вида на стратегията за наддаване.
Можете да настройвате и променящи се стратегии. Например наддаване тип “Top of Page”, ако е подходящо за кампанията.
Прочетете повече за стратегиите.
Съвет 27 – Променяйте ротацията на рекламите
В Съвет 20 Ви показахме как да приложите Split Test, но е важно ротацията на рекламите да е настроена правилно за всяка кампания. Препоръчително е да ползвате “Optimize for convertions” при нормалните кампании за търсене (search campaigns), които се представят най-добре, особено ако целта Ви е повече конверсии.
Стъпка 1
Отивате в “Settings” -> “All Settings”.
Стъпка 2
Изберете ротацията, която работи най-добре за Вашата кампания.
Надяваме се, че всички тези съвети са Ви били полезни при оптимизацията на кампаниите Ви в Google AdWords!
Ако разполагате с някои други съвети или добри практики, не се притеснявайте да ни пишете.