5 начина да получите ревюта и рейтинги в Google+ Local страниците си

5 начина да получите ревюта и рейтинги в Google+ Local Listing

Локалните търсения винаги са носели адски добре таргетиран трафик и са едни от сравнително по-нискоконкурентни за SEO оптимизация сравнение с органичните им събратя. Неслучайно от известно време много малки и средни бизнеси, та дори и немалка част от големите бизнеси, започнаха да пренасочват SEO ресурси и усилия към атакуването именно на тези търсения. Но всички играчи се сблъскват почти винаги с един и същи проблем – набавянето на потребителски ревюта или по-точно как да накарат потребителите/клиентите им да оставят своите отзиви и рейтинги в Google+ Local листингите за съответните градове/местоположения.

Да накараш потребители/клиентите да влязат в Google+, да намерят даден листинг и да оставят своите отзиви и рейтинги – голям проблем.

Основната причина не е нито в бизнеса, нито в потребителите. Виновникът се казва Google+ Local и неговият труден за ползване и объркващ хората интерфейс. Почти всеки ден тук в Inbound.bg си блъскаме главите, мислейки какви ли не щуротии, само и само да накараме клиентите на даден бизнес да влязат в Google+ Local и да оставят своя отзив и рейтинг… И след почти 12 месеца успяхме да отсеем десетте най-оптимални начина за постигането на заветната цел – хората да започнат да оставят ревюта в листингите, било то директно или не.

Ето 10 ефективни и доказани начина да си докарате повече ревюта във вашия Google+ Local листинг:

1. Направете кратка видео-демонстрация.

Основната цел на видеото трябва да е да покажете ясно и точно как човек да влезе в Google+, да намери бизнеса Ви и да остави своя отзив. Важното е показвате всяка стъпка достатъчно добре и да говорите със спокоен и ясен глас. След това остава само да разпратите видеото, с кратък текст-молба към всеки клиент, който искате да остави своя отзив. Не се ограничавайте само до стандартните канали като e-mail. Използвайте Facebook, Google+, Twitter, дори и SMS-и.

Нашите тестове показват, че хората реагират най-добре на видео не по-дълги от 1 минута, така че не прекалявайте с дължината.

2. Показвайте ревюта от други потребители на сайта си и сложете бутон към вашия Google+ Local листинги!

Това е сравнително лесно за изпълнение дори и от хора, които са лаици относно HTML и уеб дизайн. Ако сайтът Ви има хубава система за управление на съдържание, би трябвало с няколко стъпки да може да създадете нова страница в сайта си. След това остава само да публикувате в нея отзивите от ДОВОЛНИ клиенти и да постави хубав червен бутон (може да е картинка) с текст от сорта на „Оставете вашия отзив за нашите услуги/продукти в Google+!“. Само не забравяйте да поставите линк към Google+ Local листинга ви 🙂

Тестове с наши клиенти показаха, че тази тактика дава най-добри резултати, когато в един сайт отзивите и бутонът се показват на началната страница. Избягайте да поставяте тези елементи във футър зоната на сайта – поставете ги на достатъчно видно място 🙂

3. Информирайте клиентите и във физическите Ви обекти как да оставят ревю и рейтинг.

Това решение е едно от най-добрите, тъй като ще Ви позволите да се обвържете с клиентите Ви още повече, при това на живо. Ще имате възможност да дадете на хората брошурка, както и бърза демонстрация на живо, ако прецените че е нужно. Да, ще отделите малко повече време на всеки заинтересован клиент, но точно това са хората, които е много вероятно да оставят най-качествените ревюта във вашия листинг. А и да се превърнат в едни от на-добрите Ви клиенти и бранд евангелисти 🙂

4. Винаги благодарете лично за всяко потребителско ревю, без значение дали е позитивно, неутрално или негативно!

Думичката „Благодаря“ е върши чудеса, но много малко собственици на бизнеса се сещат да я използват. Благодарете на всеки човек, оставил отзив във вашия листинг… и не само там – където и да е! Покажете на вашите клиенти, че зад вашето бизнес лого седят реални хора, които имат чувства и ценят мнението на другите. Най-важното е да покажете, че Вие слушате клиентите си и искате да им предоставите възможно най-доброто.

5. Вашите приятели и познати са най-силният ви коз!

Всяка от посочените до този момент тактики изисква немалко усилия и време. Но сетихте ли се, че най-бързо и най-лесно може да получите ревюта и рейтинги от вашите приятели и познати. Какво трябва да направите ли? Просто ги помолете 🙂

Ето няколко бързи съвета конкретно за тази точка:

    • Подгответе си 2-3 варианта на вашата молба/искане за ревю.
    • Започнете с хората, които са най-активни в социалните мрежи 🙂
    • Отделете малко повече време за по-влиятелните познати и приятели.
    • Не забравяйте да обещаете на хората поне по 1 биричка 🙂

Ако се знаете за други доказани методи, които да накарат хората (реалните) да оставят ревюта и рейтинги в бизнес листингите в Google+ – коментарите са на 1 скрол разстояние 🙂

Post author

Основател и собственик на Inbound.bg. SEO/SEM Професионалист с над 7 години практически опит. Специализира в Inbound Marketing техниките, занимава се още с PPC и Дисплейни реклами, както и реклами в социалните мрежи.