6 причини за SEO провала Ви – как да ги избегнете

6-prichini-za-seo-provala-vi

SEO процесът може да бъде мощна част от Вашия маркетингов микс, но успехът му зависи от това доколко умно инвестирате в него.

Не Ви ли се е случвало, на улицата, да наблюдавате в захлас как някой жонгльор без никакви усилия си премята 6-7 топки във въздуха? С абсолютна лекота и ловкост ги хвърля нависоко, прекарва ги оттук-оттам, прави невъзможни неща….и нито една топка не пада на земята!

После като се приберете вкъщи и решавате да се пробвате и Вие. Но дори само с две топки изглеждате смешно. Нищо не става. И пак, и пак… Накрая си казвате, че не е лесна тая работа с жонглирането. А всъщност не е чак толкова. Просто трябва да знаете КАК да го правите и да се упражнявате МНОГО.

Горе-долу същото е и със SEO-то. Ако не сте наясно как работи, ще търпите провали, и то грандиозни понякога.

Сега ще разгледаме шест възможни сценария, причиняващи подобни провали.

 

1. Изоставате от актуалните промени

SEO постоянно се променя и развива

 

Случва се дори на големи компании, продаващи страхотни обеми стока, да работят с така наречените “SEO динозаври” – хора, понаучили това-онова преди 10 години и после спрели да обогатяват познанията си. Лошото е, че когато говорим за онлайн маркетинг, това няма как да е успешен подход.

SEO стратегия, изградена със стари знания, крие много рискове. Има тактики, които преди са работили в полза на оптимизацията, но сега вече се класифицират като black hat техники – тоест, могат да Ви докарат наказание. И ако бизнесът Ви се е крепял до момента предимно на органичния трафик, може да се стигне до пълна катастрофа.
Добрите SEO практици са винаги в час с последните специфични правила и тенденции и боравят с актуални стратегии.

 

2. Имате ниски амбиции и цели

 

Амбициозните SEO цели носят успех

 

Висококачественото SEO обикновено не е евтино. И когато Вашите цели са скромни е трудно да осъзнаете важността от този разход. Много често се случва, когато бизнес мениджърите разберат колко усилия са нужни, за да се постигне топ резултат, да намалят мащаба на целите си, да спестят финансов ресурс и да се примирят с посредственото.

За съжаление, ако ще се примирявате с положението, по-добре изобщо не разчитайте на SEO-то.
Отличителен белег на SEO процеса е неговата растяща с времето сила. Един амбициозен план, който има за цел да Ви направи доминант в дадената бизнес ниша, би бил далеч по-успешен, отколкото половинчатите опити да класирате няколко странички в топ 10 на  резултатите от Google.  

 

3. Не разпределяте пропорционално усилията си във времето

 

Разпределете ресурс за цялата SEO кампания

 

Тук нещата са малко като при бокса – не е важно за кого е първият рунд, важното е да издържиш всички рундове и накрая на боя да стоиш стабилно на краката си.

Ключово изискване при оптимизационния процес е разпределението на ресурсите във времето. Предвиденият бюджет трябва да бъде адектватен и правилно инвестиран по време на цялата кампания. Ако прекалено бързо хвърлите всичко в началото или пък спрете точно, когато е нужно да наберете инерция, едва ли ще успеете.
В бокса, ако подцениш опонента си и загубиш концентрация, ще бъдеш бързо нокаутиран. Подобно е и при SEO-то, но докато в бокса осъзнаваш болезнената истина на момента, то в оптимизацията това може да отнеме няколко месеца.

 

4. Мислите си, че оптимизацията е еднократно действие

Как изглежда един SEO Цикъл

Едно от нещата, които клиентите най-трудно проумяват е, че SEO-то е непрестанен процес. Няма как да го настроиш един път, веднъж завинаги и толкова.

Подведени от рекламни послания като “гарантираме първа позиция в Google” или “истински резултати до няколко дни”, много клиенти гледат на SEO-то като на пакет от действия, които е достатъчно да бъдат предприети само веднъж и никога повече. Това отношение, за съжаление, обрича цялата стратегия на провал.

Най-голямото предимство на SEO-то е в това, че с времето то става все по-ефективно, стига да не спирате практикуването му. В случай, че преустановите оптимизационния процес, не се учудвайте, ако забележите конкуренти да Ви изпреварват. Те най-вероятно действат!
Коректно имплементираните оптимизационни тактики ще Ви носят ползи за седмици, месеци и дори години напред, стига да не спирате да насърчавате процеса.

 

5. Не следите, не измервате и не анализирате резултатите

 

Мониторинг, измерване и анализ на SEO представянето

 

Всичко, което се прави в оптимизационния процес трябва да бъде измеримо и е добре да има някой, който да наблюдава специално промените.

Идеята е, ако виждате, че нещо не постига желания резултат или приход, да реагирате навреме. Без анализи и мониторинг би било трудно да се определят ключовите индикатори на представянето (KPIs) и прогресът. Наистина много SEO провали се наблюдават по този сценарий!

 

6. Не успявате да си изясните крайната цел

 

Поставете ясни бизнес цели пред SEO кампанията си

 

Освен всичко друго, добрият SEO консултант съзнава нуждите на клиента и му разяснява, конкретно, как SEO процесът може да му бъде от полза. Понякога, наистина е нужно да си припомняме, че целим успешни резултати, а не просто супер Google класиране и безупречно оптимизирани страници.
SEO стратегията означава постоянно да се открояваш от останалите. Да генерираш повече печалба за клиента. Да привличаш повече потребители. Да правиш повече продажби. Да поддържаш доброто класиране и трафика. И не на последно място – да се стараеш клиентът да е доволен, като постигаш резултати.  

 

Финални думи

Ефектът от качествената и дълготрайна оптимизация иска време. Без доверие и увереност в SEO екипа, много ще се чудите дали да не се откажете. Затова, се концентрирайте и се настройте за постигане на върхови резултати. Това е начинът да се предпазите от SEO провал.  


 

Post author

Inbound сертифициран маркетингов експерт. С интерес към белите SEO практики, маркетинга чрез съдържание, както и рекламите в Google и социалните медии.