Ремаркетинг и ретаргетинг – знаете ли каква е разликата между двете понятия? Ако не сте наясно с нюансите на тези стратегии, откъде ще знаете коя да приложите?
На първо четене, съвсем нормално е да приемате двете понятия за синонимни. Що се отнася до постигането на дадени цели, те вървят ръка за ръка.
Въпреки, че принципът им на действие е доста сходен, ремаркетинг и ретаргетинг са стратегии, насочени към различни групи хора.
Ремаркетинг
Ремаркетингът преследва потребителите, които са показали сериозен интерес към вашия сайт или продукти. Може дори да са сложили продукти в пазарската количка, но да не са завършили поръчката.
Идеята на ремаркетинга е да убеди хората да се върнат на сайта, да завършат поръчката си.
Чрез ремаркетинга, може да се извлече ценна информация за потребителското поведение и да се установят причините за изоставянето на страницата за поръчки. И докато някои все още се съмняват дали си струва да се залага бюджет в ремаркетинг стратегия, от Search Engine Journal още миналата година изкараха проучване сред маркетолозите, от които 91% категорично я определят като ефективна. Да му мислят останалите 9%.
Ретаргетинг
За сравнение, ретаргетингът е уместно да бъде насочен към тези, които са показали само бегъл интерес към вашия сайт и продукти. Те може да са посетили някоя ваша страница, но да не са предприели някакво последващо действие в посока покупка.
Ретаргетинг стратегията ви позволява да проследите тези потенциални клиенти, посредством cookies (бисквитки), и впоследствие да им сервирате реклами на вашите продукти, докато сърфират из други сайтове. Идеята е да им напомните къде са били и евентуално да ги изкушите да задълбочат интереса си към вас.
При по-задълбочената употреба на ретаргетинга, рекламите, които се показват на хората, не са на случаен принцип, а са на съвсем конкретни продукти, които те са посещавали. При този персонализиран подход, вероятността от успех на стратегията е далеч по-голяма.
В обобщение
Независимо дали сте малък или голям бизнес, ремаркетинг и ретаргетинг стратегиите почти със сигурност ще ви докарат ръст в конверсиите.
И ако вземем предвид данните от различни проучвания, според които само 2-3% от купувачите са направили поръчка още с първата си визита на сайта, идеята за съсредоточване на усилията към другите 97-98% изобщо не е лишена от логика, нали?
Споделете с нас вашия опит с тези две стратегии. Прилагате ли ги и доколко ги считате за успешни?