Топ 5 грешки във Facebook PPC рекламата (и как да ги избегнете!)

Топ 5 грешки при Facebook рекламата

Време е да си признаем – рекламата във Facebook никак не е лесна! Трудно ще откриете някой, който да не е преминал през редица емоции и кризи, докато се е опитвал да настрои и оптимизира поредната реклама. При наличието на толкова много различни опции, видове таргетиране и места за позициониране, е почти невъзможно да се определи какво ще работи добре за Вашия бизнес. А какво, по дяволите, е Пикселът?

След редица проучвания и часове, прекарани в четене, Ви представяме най-често срещаните грешки, които хората допускат във Facebook PPC рекламата, и някои начини за справяне с тях. Ако разпознаете някоя от тях, бързо вземете мерки и Ви уверяваме, че моментално ще забележите рязко покачване в конверсиите!


Грешка номер 1: Лош криейтив

В идеалния случай не трябва да съществува, но понякога се случва. Например, решавате в последния момент, че искате да пуснете рекламна кампания. И така, слагате някакви банери набързо, мислите си, че знаете каква е аудиторията, без да проверите. Пишете случаен текст, с който смятате, че ще привлечете клиенти и след това – нищо! 

Криейтивът е нещо много важно и в никакъв случай не трябва да се пренебрегва.

Решението: Помислете добре за всичко. Ако имате идея, обмислете я, отделете й време, направете корекции при необходимост. Ползвайте копирайтър за текстовете (ако нямате необходимите познания), изпробвайте различна дължина на текстовете, няколко заглавия, разнообразни банери и задължително помислете за подходящ CTA. Като при всяко едно нещо, и в този случай можете да изпробвате няколко варианта. Задължително проверявайте по няколко пъти всичко, преди да пуснете самата реклама. Правописните грешки или неподходящите банери правят лошо впечатление, както за Вас, така и за бизнеса Ви. 

Съвет: Опитайте се да споделите възможно най-много информация в рекламата си. Това ще помогне на потребителите да се запознаят по-добре с продукта или услугата, която им предлагате. Когато човек кликне на рекламата Ви, без да е запознат подробно, шансът веднага да излезе от страницата Ви след това е много голям! 


Грешка номер 2: Неправилно таргетиране на аудиторията 

Напълно грешна е стратегията, която някои хора предприемат, за таргетиране на случайни потребители с цел достигане до по-голям брой хора. Да, понякога работи – при промотиране на нов ресторант, онлайн магазин или важно събитие, защото там аудиторията е смесена по възраст, пол, интереси и още куп показатели, но най-вероятно Вашата рекламна кампания има нужда от по-конкретно таргетиране. Когато не проучвате и не тествате аудиторията си, рекламите Ви няма да са полезни, а предвиденият бюджет просто ще бъде загубен. 

Решението: Facebook предлага толкова много възможности за таргетиране, че понякога може да се окаже непосилно избирането на правилната. Започнете със създаването на профил на Вашия бъдещ клиент. След това направете проучване на аудиторията, поне седмица, или няколко дни преди да пуснете рекламата. Можете да ползвате инструменти като Google Analytics, SEMRush или SpyFu, които със сигурност ще Ви помогнат и дори ще Ви покажат къде се намирате спрямо конкуренцията. Всички полезни данни съберете в една таблица. Ползвайте и препоръчаните аудитории от Facebook. Можете да таргетирате хора на база интереси, работни позиции, образование, житейски събития и още много. Изберете само тези, които наистина биха се интересували от продуктите или услугите Ви! 

Съвет: Не поставяйте различните аудитории в една рекламна група. Ако го направите, никога няма да разберете кои хора наистина купуват нещо и кои не. Следете данните – важни са! 


Грешка номер 3: Изображения, които не са подходящи 

Картинките са първото нещо, което потребителите Ви ще забележат в рекламата. Не забравяйте, имате само един шанс да направите първо впечатление, не го пропилявайте! Доста често хората използват пикселизирани снимки от телефон или такива, които нямат нищо общо с цялостната визия и послание на рекламата, а понякога просто е картинка, която са направили в последния момент. И истината е, че това е просто недопустимо! Facebook е пълен със страхотни изображения и Вие се състезавате с голяма част от тях. 

Решението: Отнесете се сериозно към рекламата си във Facebook, ако искате да имате ползи от нея. Наемете графичен дизайнер, ако се налага. Приемете го като инвестиция. Facebook предлага опция за няколко типа реклами, така че ще можете да ползвате една визия доста пъти. Медията също предлага голям избор от сток изображения, които можете да използвате. 

Съвет: Използвайте няколко различни дизайна на банерите. Не залагайте всичко само на едно изображение. Създайте реклама, използвайки 3-5 различни картинки и рекламни формати. След това ще видите кое работи добре, и кое не! 


Грешка номер 4: Местоположението 

В повечето случаи в графа Placements хората използват автоматично зададените опции за местоположение за показване на рекламите – “Automatic Placements” и “All Devices”. В това няма нищо лошо, ако не знаете разликите между тях и искате да достигнете до максимален брой потребители с бюджета, с който разполагате. Но, ако искате нещо конкретно, като кликове, записвания или харесвания, е важно да изберете най-правилните местоположения за целта. 

Решението: Нека Ви запознаем по-подробно с Placements! 

  • Device (Устройство): Има много неща, които можете да направите тук, за да оптимизирате рекламите си и да увеличите ангажираността. Една от опциите е да създадете отделни кампании за десктоп и мобилен трафик, без да променяте другите рекламни настройки. В момента, когато започнат да се появяват подробни данни, ще можете да прецените кое от двете местоположения работи по-добре.  
  • Platform (Платформа): Ако целта Ви е да достигнете до много хора и точно сега не са Ви приоритет кликове, записвания или ангажираност, тогава оставете автоматичните настройки. За другите от Вас, ето по-подробно описание на различните платформи. 

Instant Articles – това е инструмент, създаден за хората, които се занимават с медийни публикации, за да разпространяват бързи, интерактивни статии на своите читатели в рамките на мобилното приложение на Facebook и Messenger. Така те зареждат до 10 пъти по-бързо от стандартните статии. С тази опция ще получите голям брой импресии, но очаквайте малко конверсии. Незабавните статии могат да се използват само за мобилни реклами. 

In-Stream Videos – оставете тази опция пусната, ако рекламирате с видео. 

Audience Network – това е колекция от мобилни приложения и сайтове, където Вашите настройки за таргетирането и инструментите Ви за измерване на резултати са същите като във Facebook. Това означава, че рекламирането в Мрежата на аудиторията изнася рекламите Ви извън Facebook и ги пренася в мобилните приложения и други сайтове. Също като при Instant Articles, ще получите голям брой импресии, но малко трафик и ангажираност. 

Instagram – “Кой не знае Инстаграм, кой не е чувал за него?”. Тази опция е сама по себе си обяснима. Ако искате да ползвате Instagram рекламирането, Ви съветваме да настроите отделна кампания, специално с тази цел. Facebook и Instagram са две различни платформи и разделението им ще Ви помогне при оптимизиране на настройките и следенето на данните. Отново може да се ползва само с мобилни реклами. 

Feeds – това е най-често срещаното местоположение. Всички сме виждали рекламите в нюзфийда. Те приличат на обикновен пост, но имат надпис Sponsored (Спонсорирано) най-отгоре. Това местоположение води до най-голям брой конверсии. Винаги го пускайте! 

Stories – най-новото и модерно местоположение. Ползвайте го, когато е възможно, защото набира все по-голяма популярност, което означава висока ангажираност от страна на потребителите. Доста често ще получите и конверсии от Стори реклама. За нея се изисква по-специфичен криейтив, но доказано работи! 

Messages – този Placement е подходящ за по-ангажираните Ви потребители, защото означава реклама, която се появява в личните им съобщения. Не всеки обича това! Този тип реклама е подходящ за моментни оферти, специални предложения или нови неща. 

Right Column – дясната колона, точно това, което си мислите. Това са реклами, които се показват вдясно на нюзфийда. Те също ще Ви донесат голям брой импресии, но не конвертират много успешно. Това местоположение се ползва само за десктоп реклама. 


Съвет: Важно е да знаете каква цел гоните с дадена реклама и да изберете правилните местоположения за това! Ако търсите конверсии (лийдове, абонаменти, продажби и други), най-добре изберете Feed placement. Търсите ангажираност (харесвания, коментари, споделяния)? Тогава изберете Feed, Right Column и Audience Network. Ако целта Ви е трафик (най-често Brand awareness) – оставете всички местоположения пуснати. Можете да ползвате инструмента Ads Reporting, за да следите данните за всяко едно местоположение. 


Грешка номер 5: Правите твърде много промени прекалено често

Повечето от Вас най-вероятно са изпитвали тази тежест на гърба си! Рекламната кампания върви добре, Вие искате да се възползвате от това, затова увеличавате бюджета двойно и разраствате аудиторията. След това започва кошмарът! Трафикът спира и конверсиите рязко намаляват. Паникьосвате се, започвате да променяте настройките на аудиторията, сменяте криейтива, избирате всички местоположения, а истина е, че рекламите Ви никога няма да се върнат към добрата статистика отпреди. И това е доста съкрушаващо. 

Решението: Алгоритъмът на Facebook започва да набира инерция с напредване на времето и намира потребители, за които смята, че биха имали полза от рекламата Ви. Ако искате да правите промени, правете ги постепенно! Избягвайте увеличението на бюджета с повече от 20% наведнъж.    
Съвет: Ако все пак се налага да променяте аудиторията, местоположението или криейтива, дублирайте съществуващата кампания, задайте промените и запазете. След това можете да паузирате първата кампания или да оставите и двете да работят паралелно, все едно правите А/Б тест.