Имат ли значение Title & Heading таговете за SEO и какво е то?

imat-li-znachenie-title-heading-tagovete-seo_fb

Нека започнем тази статия, като Ви върнем в далечната 1998, когато никой не знаеше какво е Google, a хората правеха сайтове от стаите си. Тогава беше важно да се повтарят ключови думи, за да разберат хората от AltaVista & co, че тези думи са важни, защото сайтовете се класираха спрямо тях. Думичките трябваше да фигурират в заглавието, в H1 таговете (който ползваше изобщо такива), а и навсякъде другаде. Схванахте идеята, нали?

 

Title и Heading таговете винаги са били в центъра на SEO-та, а почти не се споменават при одит на даден сайт. Въпреки това, след като всичко еволюира и се появиха PageRank, Penguin и RankBrain, хората все повече се чудят, дали оптимизирането им има значение. От Google би трябвало да знаят най–добре. Това, което се наблюдава най–често е, че при големите страници доброто им оптимизиране определено играе важна роля. Трудното е да се докаже.

 

От Distilled.net управляват своя SEO платформа и са провели тестове точно в тази насока. В тази статия ще Ви покажем как подобряването на Title и H1 таговете може да окаже огромно влияние.

 

SEO A/B тестовете Ви дават възможност за изпробване на малки промени

Тестването на промени в страницата е труден процес, защото има много неща, които не могат да бъдат контролирани. Например, какво би се случило, ако от Google пуснат ъпдейт на алгоритъма почти по същото време, когато и Вие правите промени? Как би се отразило това на теста Ви? А какво правят конкурентите Ви в същия момент?

 

Ако ползвате split-тестването, това ще Ви позволи да имате по–голям контрол над всички тези фактори, а и така ще видите връзката между промените, които направите и влиянието, което те оказват. ТУК (в блога на MOZ) ще намерите страхотна статия по темата, а и в Pinterest има доста полезна информация.

 

SEO A/B тестът е много важен по ред причини. Въпреки това, важният аспект в този пост е, че можете да изпробвате малки промени, които да окажат влияние на бизнеса, но които трудно се откриват в системата, ако тя не работи правилно. Комбинацията на няколко от тези малки промени може да направи голяма разликата между Вас и конкурентите Ви и да привлече повече трафик.

 

Тестът, който ще Ви покажем, работи при новооткритата платформа Optimization Delivery Network на Distilled – DistilledODN. Вие може да ползвате и друг ресурс по описания начин.

 

Подготовка на теста

Експериментът, който се провежда, е за сайта www.concerthotels.com, който разполага с ~20 000 страници с категории за местоположения, всяка от които показва списък с хотели, близо до конкретна локация. Прави се 50/50 split-тест, тоест избират се на случаен принцип половината от тези страници с локации и се правят показаните по-долу промени. Останалите се оставят непокътнати. Може да ползвате и неравно разделение (10% променени, 90% непроменени), само леки промени за по–малък набор страници.

 

Промените тук са за ~10 000 страници и са както при title таговете, така и при H1, които преди са изглеждали по следния начин:

 

Title: <<Location>> Hotels, NY | ConcertHotels.com

 

H1: <<Location>> Hotels

 

А сега придобиват следния вид:

 

Title: Hotels near <<Location>>, Rochester, NY | ConcertHotels.com

 

H1: Hotels near <<Location>>

 

Почти незабележима промяна, базирана на изследване на ключови думи – за обем и намерение. Вместо да се фокусираме върху отделни ключови думи, просто насочваме вниманието към група думи.А от тези промени при хилядите локации, установихме следното:

 

С „hotels near…” структура обемът на търсене се увеличи почти двойно.

Двойно увеличение при оптимизирани title и хединги

 

Потребителите често включват в търсенето си или град, или област, а може дори и двете, следователно е важно да се оптимизират „дългоопашатите“ (long-tail) изрази.

 

Т.е.

Hotels near <<Location>>, New York

Hotels near <<Location>> Arizona

 

Резултати

При направените промени трябва постоянно да обновявате Google Analytics, за да виждате резултати. В началото няма да има особена разлика, понеже отнема известно време на Google да обходи наново страниците и да види промените.

 

След няколко дни се забелязват промени в трафика между променените и непроменените групи страници. На пръв поглед ще е трудно да ги разберете.

 

Няма да Ви занимаваме с математиката, но е достатъчно да се каже, че е важно да имате рамка при събиране на данните, за да видите разликите.  

 

Първата графика изглежда така:

Графика на оптимизирани title и heading тагове

Черната линия е трафика на променените страници. Синята е моделът, който използва предишни данни, за да прогнозира нивата на трафик, които се очаква да получи групата страници. Наблюдават се промени около 1.04. Това показва, че реалният трафик е много по–добър от прогнозирания, което пък показва, че тестът е успешен.

 

Тестът е базиран и на непроменените страници, така че ако нещо се промени в алгоритъма на Google, моделът ще засече това и ще го отбележи.

Ръст в трафика след оптимизация на title и heading тагове

 

Графиката показва кумулативния ефект от увеличението на трафика спрямо нашия модел. Синята сянка изразява 95% доверителен интервал. Вижда се, че на 9.04 е станало 95% сигурно, че резултатите, които се наблюдават, не са в следствие на някаква случайност.

 

Извод:

Изглежда, че Google все още разчита на добре оптимизирани Title тагове и хединги и дори някоя малка, породена от изследване и данни промяна, може да доведе до разлика в органичните Ви резултати.

Добро място да проучите този въпрос е Keyword Explorer инструмент на MOZ, както и SerpStat или в Google Keyword Planner. Ако пък имате активен AdWords акаунт, може да разгледате входящите данни там.

А, ако смятате, че има какво да допълните, моля не се колебайте да ни оставите коментар.

Post author

Inbound сертифициран маркетингов експерт. С интерес към белите SEO практики, маркетинга чрез съдържание, както и рекламите в Google и социалните медии.