В света на маркетинга, когато говорим за обучение, няма по-голям хегемон от Google. Просто данните, които компанията разглежда и проследява, са практически неизчерпаеми.
На база този огромен потенциал, в Google Ads е имплементирана една много полезна автоматика – Learning Phase – чиято цел е да оптимизира представянето на вашите реклами.
Ще започнем с това, че при провежданите в реално време рекламни търгове в Google Ads, системата проверява над 40 000 точки с данни, при всяка заявка за търсене. А ежедневно в световен мащаб, през търсачката минават повече от 8 милиарда търсения. Ако за всяка една от тях трябва да се разгледат хиляди източници, които изглеждат уместни, то определено говорим за едно немислимо по мащабите си обучение!
По принцип в Google Ads, при съставянето на кампания, рекламодателят има избор от различни бидинг стратегии, които да приложи за целите си. Трябва да е ясно, обаче, че каквато и стратегия да посочи, Learning фазата за бидовете ще се активира автоматично, за да бъдат рекламите по-ефективни.
Как се събират данните за Фаза “Обучава се”
Какво се случва, когато системата навлезе в Learning Фаза, зависи изцяло от избраната бидинг стратегия. Но нека първо да видим по какъв начин Google се обучава всеки път, щом предприемете търсене.
Всяко използване на търсачката от вашия IP адрес допринася за оформянето на вашия “профил” в огромна база от данни. Всяко ваше действие е частица информация, участваща в пъзела, който Google лека-полека нарежда, за да се доближи максимално близо да вашата личност.
Логването в акаунти, попълването на форми, извършването на информационни, навигационни и транзакционни търсения, секундите, които ви отнема да цъкнете на определен резултат, времетраенето в отделните сайтове, кликването или некликването на реклами – всичко това са само няколко примера от споменатите по-горе 40 000 точки за поведенческата информация, която Google събира за вас.
Сега, след като вече имате представа за дълбочината и конкретиката на данните, с които алгоритмите на компанията са обучават, можем да разгледаме въпросната Google Ads Learning Phase.
Фаза “Обучава се” в Google рекламите
Предварителни настройки
Така. Имате акаунт в Google Ads и сте създали рекламна кампания. Може да е кампания, която имате от няколко месеца, години, дни или да е съвсем нова.
Казвате на Google какво е от съществено значение за вашия акаунт и вашата кампания, като въвеждате ключови думи, по които хората да видят рекламите. Да приемем, че искате да продавате котешка храна. Вашите думи за търсене ще бъдат котешка храна + търговска марка, котешка храна, храна за котки и т.н.
Но трябва също да заложите и негативни ключови думи, за да определите случаите, при които не искате да сервирате рекламите си. Например, не желаете да се показвате при търсене за храна за рибки, храна за кучета, пържоли и т.н. Почти задължително е предварително да зададете тези негативни ключови думи, за да не харчите пари на вятъра. Накрая определяте и вида на конверсиите, които ви интересуват.
Настройване на конверсиите
Конверсиите са действия от страна на потребителите, които са ви най-важни – те носят стойност на вашия бизнес. Примери за желани конверсии са попълването на форма, извършването на телефонно обаждане, регистрирането на онлайн поръчка.
Освен това, искате да се съсредоточите само върху определен град или да таргетирате цяла България? С определените конверсии вие казвате на Google какво има значение за вас и на какво искате да наблегнете, какъв е вашият пазар, какво продавате или се опитвате да накарате хората да направят. С тези действия ще създадете микропрофил на търсените от вас клиенти! Всичко се основава на тази информация.
В зависимост от това от колко дълго работи вашият акаунт, Google ще попълни “неизвестните” с информация, събрана от вас в миналото. В случай, че това е чисто нова кампания, то тя няма да има исторически данни за ефективност, така че Google ще разшири хоризонта си, като разгледа стандартите в конкретната ниша и ще се опита максимално адекватно да пригоди рекламите към търсената от вас аудитория.
Learning Фазата в Google Ads също зависи от това коя бидинг стратегия сте задали за кампанията си: за максимизиране на кликванията, максимизиране на конверсиите, target (ROAS) или друга. Като направите тази настройка, вашият акаунт вече отговаря на условията за Фаза “Обучава се” в Google Ads.
Старт на Фаза “Обучава се”
Сега вече Google ще използва своя усъвършенстван алгоритъм за данни, за да намери „перфектния клиентски профил“ и да определи как ще наддава, използвайки избрания от вас бидинг модел. Google преглежда информацията за таргетиране, която сте подали и след това формира „перфектен клиентски профил“. Това е началото на Learning Phase!
След като Google комбинира всичко, което знае от подадените данни и от евентуални исторически данни, алгоритъмът започва да търси “идеалния клиент”. Щом попадне на потребител, близък до подадените критерии, системата бидва агресивно, в опит да валидира предварителната преценка. Ако потенциалният клиент, обаче, не предприеме желаното действие и не конвертира, системата продължава търсенето. И това продължава постоянно, в продължение на около 7 дни.
В края на Learning Phase вече можете да наблюдавате по-чести конверсии, по-ниска цена на клик/придобиване, по-качествени клиенти. Всичко това е резултат от 7-дневната Фаза, през която тестовете постепенно са филтрирали неподходящите за вас потребители и са достигнали максимално близо до “идеалния клиент” за вас.
Learning Фазата завършва, а кампанията продължава, работейки оптимално добре спрямо зададените от вас цели.
Google Ads Learning Phase приключва, но не казва Сбогом
Да, Фаза “Обучава се” е завършена и съобщението, което досега е индикирало, че кампанията се намира в тази фаза, е изчезнало, но в момента, в който предприемете някоя осезаема промяна, обучителната Фаза ще се активира наново.
Вдигнете ли дневния бюджет с 20%, или премахнете половината от заложените ключови думи, или пренапишете тотално текстовете в рекламите, и Google Ads ще рестартира за нови 7 дни Learning Phase. И в това има пълна логика – големите промени означават, че “идеалният клиент”, който е бил намерен според досегашните настройки, вече ще се представя различно. И това различно вероятно ще е в негативен план. Затова – нова Learning Фаза! 🙂
Не прекъсвайте Learning Фазата и се доверете на алгоритъма
Това, което е много важно да се разбере и запомни относно Learning Фазата е, че не бива да се правят промени по настройките на кампанията, докато обучението е активно. В този период кампанията се учи, развива се, оптимизира се. И всяка промяна през това време ще добавя нови 7 дни към обучението й, което само забавя успеха на рекламите ви.
Фаза “Обучава се” е като влакче на ужасите – през този период нещата са непредсказуеми. Може да се наблюдават твърде ниски или твърде високи харчове, може CTR-ът всеки ден да е абсолютно различна стойност – като цяло докато е във Фаза на обучение, дневните резултати от кампанията може да са крайно различни!
Това е абсолютно нормално и не бива да ви плаши или изкушава да пипате първоначалните настройки.
Друга препоръка, която също е от голямо значение, е да не подценявате онези 40 000 точки с данни, с които Google разполага. Понякога може да нямате търпение Фазата да приключи и да решите, че това, което сте задали като първоначални настройки е достатъчно и да предпочитате честите ръчни промени. Вероятността да грешите в преценката си е голяма, тъй като вие вероятно ще се допрете до 20-30 от въпросните 40 000 точки с данни, което е абсолютно недостатъчно.
Опитът ни показва, че след всяка завършена Фаза “Обучава се” кампаниите започват да се движат много успешно. Затова, независимо какви мисли са в главата ви, доверете се на събраните във времето реални данни и оставете системата да си свърши работата.
Ако случайно изпитвате трудности с настройките или предпочитате професионалист с опит да се заеме с оптимизирането на рекламните ви кампании, не се колебайте да се свържете с нас.
Източник: https://serendipitconsulting.com/what-you-need-to-know-about-google-ads-learning-phase