Напоследък наблюдаваме доста спекулации относно променливостта на резултатите в Google. Имаше и немалко дискусии по темата във форумите.
Като цяло, много уебмастъри и собственици на сайтове забелязаха значителни промени в трафика и CTR-а, за някои – положителни, за други – отрицателни. Всички знаем, че от Google постоянно обновяват своя алгоритъм, който не е задължително всеки път да придобива името на някое животно (Панда, Пингвин и т.н.). Както споменахме в статията „Всичко за новия Google алгоритъм„, RankBrain вече работи, и то с пълна сила, както се вижда от редици анализи в последно време.
Нестабилни ли са резултатите при десктоп търсене?
В графиката по-долу са отчетени реални данни за стабилността на Google резултатите при десктоп търсене. Червеният цвят характеризира високо ниво на нестабилност.
Дали показването на сродни търсения не се увеличава?
Ако се задълбочим в анализа между 30-ти ноември и 10-ти декември 2015 ще видим, че е имало голямо увеличение на заявки, включващи извеждането на сродни търсения. Най-вероятната причина за това, може би, е въздействието на RankBrain алгоритъма.
Защо сродните търсения от Google бележат ръст?
По всичко личи, че RankBrain е виновникът за това Google да изкарва по-релевантни сродни търсения. Заявки, които доскоро извеждаха прекалено общи идеи, сега вече предоставят далеч по-конкретни резултати. Ще разгледаме един пример, който не е валиден за нашите географски ширини, но добре онагледява ситуацията:
При въвеждане на заявка за „Burkesville Kentucky Hotels” допреди десетина дена се извеждаха като сродни търсения само 3 варианта с по 3 думи. Както се вижда от извадката по-долу сродните търсения вече са 8 и имат средно по 4.5 думи.
Осемте сродни търсения, показани в скрийншота са по-дълги фрази от тези, които виждахме досега. Този факт създава впечатлението, че Google е способен да впрегне много ресурс през различни канали с цел тотална промяна на сродните търсения.
Още по-впечатляващ е резултатът при въвеждането на заявка, която до момента е регистрирала 0 сродни търсения. Както виждаме от примера долу, при търсене за „Hastings New Zealand” вече се показват сродни търсения за 8 фрази с по 4.63 думи средно.
Това са само част от примерите, които могат да бъдат дадени. Повечето специалисти в областта са обединени около мнението, че RankBrain все още набира скорост и демонстрира силата на изкуствения интелект. Сродните търсения подобряват потребителското изживяване и са силен помощник при проучването на ключови думи. RankBrain може да бъде разпознат по своята мощна способност да свързва заедно думи и идеи и да разпознава синоними.
RankBrain – жител на света
Изготвихме анализ на международно ниво, за да определим дали RankBrain е тестван само при американци и с радост открихме подобрения в сродните търсения на Google и в другите държави, които изследвахме.
Тренд на сродните търсения за Google Великобритания
Както при тенденцията на Google.com, така и тук наблюдаваме покачване с 18.4% за периода 30-ти ноември – 11-ти декември при заявките, които включват сродни търсения за Великобритания.
Тренд на сродните търсения за Google Германия
Графиката показва покачване на сродните търсения в Германия с 13%.
Тренд на сродните търсения за Google Австралия
В Австралия днес 96% от страниците с резултати съдържат сродни търсения, което показва покачване с 8.4% спрямо 30-ти ноември.
Тренд на сродните търсения за Google Бразилия
При бразилския Google се наблюдава невероятното покачване от 30.8% за периода 30-ти ноември – 17-ти декември.
Причината за покачването може би се крие в това, че от Google смятат, че RankBrain алгоритъмът е способен да осигури много по – релевантни термини при търсене. Преди при търсене се използваха фрази с 2-3 ключови думи или се включваха символи и числа, но така се показваха смесени резултати. След като алгоритъмът не можеше сам да определи в коя насока да показва резултите, той автоматично изключваше сродните търсения и показваше всякакви с надежда някой да е този, който ви интересува. Това вече е поправено чрез увеличаване с 20% на възможността на алгоритъма да показва конкретни резултати и днес вече 95% от запитванията в Google.com съдържат сродни търсения. Това е индикатор за успеха на този инструмент, който е по – мощен от всякога за всякакви ключови думи, фрази и изследване на съдържание.
Алгоритъмът Brain Update
RankBrain постепенно продължава да се усъвършенства и вече може да помислим и за допълнителни подобрения във всички канали на Google. Именно заради това някои специалисти започнаха да го наричат Rank Update (актуализация) – подходящо име, не мислите ли? Ако имате по – добра идея или искате да споделите мнение, направете го под този пост – ние ще се радваме да коментираме заедно… и нека силата бъде с вас!