Защо да плащате за реклама в Google Ads за собствените Ви бранд търсения?

Защо да плащате за реклама в Google Ads за собствените Ви бранд търсения

Инвестицията в брандови ключови думи е от изключително значение, защото ви позволява директно да повлияете на представянето на вашата марка в SERP.

PPC (pay-per-click) маркетингът обикновено се разглежда като основна тактика в дигиталния маркетинг. Разбирането на намерението на потребителите, които активно търсят вашите продукти или услуги, е важно, нали? Отговорът на този въпрос обаче не винаги е лесен. 

“Защо да плащам за кликове при брандово търсене, ако страницата ни се класира на челна позиция в органичните резултати на търсещите машини?” 

За да бъдем честни спрямо онези заинтересовани страни, които не са обвързани с PPC и може би четат тази статия, това наистина е основателен въпрос, който да зададете. Привлекателно е да се улавят безплатни кликвания, а PPC бюджетите да се фокусират върху методи, които да привлекат нови клиенти, обаче понякога се появява ефектът 1+1=3 за резултатите от SEO и PPC, показващи се заедно.

Нека да разгледаме някои от най-важните причини, поради които марките трябва да продължат да инвестират в своите брандови ключови думи.


1. SERP авторитет

Търсачките са част от ежедневието ни. Милиарди хора разчитат на търсачките, за да намерят нужната информация в реално време, всеки ден. Те са чудесен ресурс, който с времето само увеличава стойността си. Като се има предвид колко често ги използваме за решаване на проблеми, мозъците ни по естествен път са установили връзка между позицията на резултата от търсенето и неговата уместност спрямо оригиналната ни заявка. Макар и малко остаряло, Google има публикувано проучване, потвърждаващо тази теза.

Рекламите в мрежата за търсене се намират над органичните резултати, на топ позиция – директно под лентата за търсене. Те обикновено са първото нещо, което потребителят вижда, след като започне своето търсене. Вашата реклама може да издуха конкуренцията от първите места, което намалява ефективността на техните оферти, но в допълнение имате и свободата да контролирате посланието, което потребителите виждат. 

Докато съдържанието на сайта може да бъде оптимизирано за резултатите от търсенето, PPC осигурява пълна автономност при представянето на посланието на вашата марка. Въздействието на управлението на брандовата SERP (страница с резултати от търсачката) се увеличава с намаляването на размера на нашите екрани. Мобилните търсения продължават да нарастват в почти всички категории. Контролирането на най-добрия резултат от мобилно бранд търсене е от решаващо значение, тъй като вниманието на търсещия е концентрирано върху ограничените списъци, които се показват на видимата част от страницата на малкия екран. 

Ако комбинирате рекламата си в мрежата за търсене с най-добрия органичен листинг, ще контролирате върха на SERP, а с него и (почти) пълното внимание на потенциалния клиент.


2. Динамика на търга

Това е най-ясната обосновка за брандови ключови думи. Казано по-просто, ще получите много повече за парите си чрез инвестиция в марката.

Да помислим за целта на търсачките. Те се опитват да предоставят на потребителите оптимално изживяване, което означава най-подходящите резултати за дадена заявка. Ако преди сте използвали метода с конкурентни ключови думи, вероятно сте виждали това в действие. Търсещите машини таксуват по-солено за кликове по конкурентни ключови думи въз основа на по-ниската уместност на вашата реклама и целева страница. Кликовете на конкурент са от 5 до 25 пъти по-скъпи от бранд кликовете.

Нека се върнем на обсъдения по-рано авторитет в SERP и икономиите от търговете на търсачките. Дори ако бюджетът на вашата марка е преразпределен към по-общи или конкурентни термини, възможно е (и дори е вероятно) да видите общ спад в посещенията на сайта ви. Такива подходи разчитат основно на SEO за обем на бранд посещения, като същевременно намаляват ефективността на вашия PPC бюджет. Дори ако SEO е уловило 100% от посещенията, които преди това са били водени от PPC реклами, нарастването на реинвестирането в небрандови / конкурентни ключови думи е малко вероятно да промени нещо, поради относителната неефективност на този тип инвестиции.

Хайде да го видим и нагледно, с пример:

Ползите от едновременната употреба на SEO и Google Ads


3. Срещнете клиента там, където търси

Въпреки че дигиталният маркетинг е доста развит по отношение на сложността на практиките, важно е да знаете защо маркетингът чрез търсене е толкова ефективен.

Хората, които търсят вашата марка, търсят и допълнителна информация за нея. Те ясно ви показват това, от което се интересуват и за какво искат да научат повече. Не е необходимо да идентифицираме тези, които са близо до покупка, тъй като те разкриват това чрез заявките си.

Търсенето понякога се нарича канал за придърпване, защото не е необходимо да натрапваме реклами на потребителите. Това е възможност да срещнете онези, които проявяват интерес към вашата марка, с точното послание. И ако не го правите, можем да използваме следната “офлайн” аналогия: ситуацията е подобна на някой, който се приближава до входната врата на вашия магазин, но вие не сте включили светлините и сте спуснали щорите. Никога не приемайте най-ангажираните си аудитории за даденост. Отворете магазина и им покажете това, което смятате, че е най-добрата оферта, за да ги привлечете.


4. Автономия на съобщенията

Стойността на персонализираното съобщение за потребителите, които се интересуват от бранда ви, е много по-голяма от цената на клик. За да установите SERP авторитет или да преобразувате случайните хора в потенциални клиенти, които се интересуват от вашата марка, имате нужда от точното съобщение, което се показва на видно място в горната част на страницата. 

PPC предоставя възможност за персонализиране на съобщението въз основа на известните атрибути на потребителя. Независимо дали става дума за ранно взаимодействие, чрез което искате да изградите доверието към бранда, или за някой, който е посещавал сайта ви многократно, PPC ви предоставя гъвкавостта и автономността да контролирате как вашата марка може да бъде възприета. Бранд търсенето е критична тактика, която рекламодателите трябва да прилагат на всяка цена.

Нека завършим с някои съвети относно как да водите разговор за предимствата на плащането за реклама в Google Ads за собствените бранд търсения.

  • Не се плашете – това е често срещан въпрос, който не е лишен от логика. Наша работа като специалисти е да обясним защо брандовото търсенето е толкова ценно.
  • Посъветвайте се със специалистите – ако работите с агенция или с бранд със съществуващи партньорства в платформите, разчитайте на вашите представители, тъй като те разполагат с данни, които нагледно показват въздействието на SEO и PPC заедно. Ако не, поддръжката на Google трябва да може да ви насочи към полезни ресурси.
  • Обърнете внимание на цифрите – бранд търсенето е една от най-рентабилните практики в дигиталния маркетинг. Важно е да се изгради стратегия, базирана на данни.
  • Измерете въздействието – ако бюджетите в крайна сметка бъдат намалени, уверете се, че разполагате с метрика, която определя количествено въздействието и обема от вашите SEO листинги.


Post author

The digital wizard.