Как да изберете правилната PPC Агенция за успеха на вашия бизнес

Избор на правилна PPC агенция за вашия бизнес

Вие сте точната агенция за успеха на нашия бизнес! Или не сте… може и да се получи. А може и да е пълен провал.

Познати ли са ви тези мисли? При нас редовно се случва да получаваме запитвания от бизнеси, които търсят промяна или тотална смяна на обслужващата ги PPC агенция. И един от първите ни въпроси е: Защо искате тази смяна? Какво ви кара да не опитате да изгладите нещата и проблемите със сегашната агенция? Сигурни ли сте, че искате да започнете нова връзка с нова агенция?

И почти винаги получаваме много близки отговори. Често нещата се свеждат до няколко фактора – натрупали сте опит, успели сте да извлечете оптималното от работата с настоящата PPC агенция, комуникацията не е на ниво (поне не и на това, на което искате да бъде). Имате много ясна представа какво искате и от какво имате нужда.

Тези отговори, обаче, идват от компании с опит. Ами ако сте нов бизнес или тепърва навлизате в света на дигиталната (онлайн) реклама? Тук сме събрали няколко основни въпроса, които да представите пред евентуалната агенция, и които могат да доведат до проницателни отговори при нейния избор.


1. Имате ли опит в бизнес нишата/индустрията?

Този въпрос е от изключителна важност за бързината и яснотата, с която новата PPC агенция ще може да разбере вашия бизнес и да стартира бързо ефективни кампании. 

Когато наемете опитна PPC агенция, тя трябва да може да измисля рекламни стратегии за всеки сектор, нали? Може би отговорът е “Да”, но ще имате конкурентно предимство, ако екипът има опит във вашата конкретна индустрия. И ще имате още по-голямо предимство, ако техният опит обхваща много индустрии.

Можете ли да получите и двете? Да, но трудно и рядко. Едно от най-важните предимства на дадена агенция би трябвало да е нейната способност и ноу-хау да познава инструментите, техните специфики, алтернативи, и да може да използва целия този набор като истински дигитален войн.

Опитът в дадена бизнес ниша/индустрия е важен, защото някои силно регулирани индустрии се нуждаят от специализиран опит, когато става въпрос за писане на реклами, за да се увеличи шансът рекламите да бъдат приети. Това включва здравеопазване и лекарства, финанси, храни, електронна търговия и други.

Запомнете, че не само рекламните платформи контролират тези разпоредби. За някои индустрии имате регулатори на трети страни и те може да са различни за всяка държава.

Други индустрии изискват сертифициране/лицензи, дори да бъдат одобрени за реклама на конкретни ключови думи, целеви страници и т.н. Фармацевтиката е пример.

Има и неща, които изобщо не можете да рекламирате. Важно е вашата бъдеща PPC агенция да е запозната много добре с тези специфични за индустрията предизвикателства. Всичко това е ключова информация, която трябва да знаете, когато обмисляте следващия си партньор в управлението на PPC рекламите.


2. Защо клиентите избират вашата агенция? Защо я напускат?

Добре е да знаете, че няма агенция, която да работи вечно с едни и същи клиенти. При някои агенции има голямо текучество на клиенти, при други средно, а при трети е много малко. Например, в Inbound.BG успяваме да се нагаждаме в променящите се бизнес среда и специфики на клиентите ни по такъв начин, че работим с тях средно над 4 години. А с някои и над 8 години.

За вас това е важно. Но също е важно и да разберете защо бивши клиенти са спрели работа с тази агенция. Дали е било заради високи цени или липса на внимание, или пък различия в бъдещото бизнес развитие? Например, при нас сме имали случаи, в които въпреки много добрите резултатите от рекламните кампании, при клиента се оказва лошо бизнес планиране и ценова политика – много нисък марж печалба, който не позволява каквото и да е бизнес развитие.

Идея – попитайте бъдещата PPC агенция как печели клиенти, какво повече или по-добре предлага и прави от другите агенции.


3. Какви инструменти използвате за управлението на рекламните кампании?

Инструменти за управление на рекламните кампании

Този въпрос има за цел да разбере доколко хората в агенцията ще участват в управлението на вашите кампании и на какви инструменти разчитат. Автоматизацията е нещо хубаво, но прекалено много от нея не е нещо добро. Вашите рекламни кампании имат нужда от човешкото докосване, от мисълта на хора, за да сте сигурни, че нещата протичат гладко, и че получавате желаните резултати. А и най-малкото, защото ХОРА купуват вашите продукти/услуги, а не алгоритми.

Можете доста лесно да определите доколко ангажирана би била бъдещата агенция въз основа на първоначалните им ангажименти с вас. Например, започнали ли са с извършване на подробен одит, направили ли са предварително проучване и полезни препоръки? Ако е така, вероятно и бъдещото дългосрочно отношение ще бъде подобно – лично, с вникване във вашия бизнес и неговите детайли (специфики и нужди). Това би ви донесло само печалба в сравнение с едно иначе повърхностното предположение, базирано на шаблон. Лесно може да видите разликата.

Защо са важни и използваните инструменти, познанията за тях и начините им на приобщаване към вашите маркетингови процеси? Най-важно е разбирането за ефикасността на инструментите, които се използват. Например, в Google Ads може да се внедри стратегия за „интелигентно офериране“ в зависимост от целите на кампанията (целева CPA, целева ROAS, оптимален трафик спрямо бюджета или пък видимост).

Нерядко инструментите на трети страни работят по-добре от стандартните. Пример за такива решения са AdCore, Marin Software, Kenshoo и Acquisio. Може да се окаже, че за вашата компания би било по-добре да се използват “премиум” решение, като например Google Marketing Platform или само части от този сет – DV360, Search360 и Campaign Manager. Ако имате интерес или чудене относно подобен тип решения, попитайте ни – имаме опит с тях.


4. Как изглеждат и какво включват вашите PPC репорти?

С този въпрос ще получите яснота как бъдещата PPC агенция изпълнява и следи прогреса на своите стратегии, как се отнася към тълкуването на данните както в рекламните системи, така и на самите бизнес данни (задни данни от вашите системи). Изглеждат ли отчетите, които те предоставят, полезни и лесни за разбиране? Или са стандартни шаблони с диаграми и цифри, които са трудни за разбиране от ваша страна?

Ако репортите изглеждат неразбираеми за вас или вашия маркетингов екип, най-добре директно да стреляте със следващия въпрос: Как ще общуваме? Колко често?

Отчет само с диаграми и цифри може да е ОК за вас, ако той е последван от срещи, на които се обсъждат резултатите и изводите от тях. Имайте предвид, че истинските PPC експерти нямат проблем с това да обясняват и дискутират отчети и данни. Дори обратното, за тях това често е удоволствие и начин да разберат още по-добре вашия бизнес, пазара и спецификите му.


5. Може ли да покажете няколко примера (case studies) с успешни и неуспешни проекти? 

Би било много полезно да видите някои казуси на PPC агенцията, които доказват, че действително е постигнато повишение на ефективността благодарение на екипа в агенцията. Още по-добре, ако имат примери с клиенти/проекти във вашата конкретна бизнес ниша и пазар.

Този въпрос предоставя още една добра отправна точка за следващата дискусия:

Какви точки от данни разглеждахте по време на управлението на акаунта и какво променихте въз основа на това?

С този въпрос Вие искате да се уверите, че екипът в PPC агенцията гледа правилните неща, когато се опитва да подобрява представянето на вашите кампании в даден PPC акаунт, и че стратегията отговаря на целите.

Например, ако PPC екипът е забелязал при последния анализ и репорт, че CPA при мобилни устройства в кампанията за вечерни дамски рокли е твърде висок, дали е намалил офертите (бид) за мобилни устройства? Или ако е забелязал, че много трафик идва от конкретна кампания с цел конверсии, но това не води до директни продажби, дали е направил план за промени или е изключил тази кампания?

Разбира се, трябва да се гледа и трезво на цялата картина – дали се търси баланс между трафик и приходи, или се гони само едното? Кое е по-важното за вас като клиент – развитието на марката или директните продажби? Толкова ли е добра възвръщаемостта на инвестициите (ROI) при една конкретна продажба, че тази конкретна кампания може да получи какъвто бюджет иска? Или това ще ощети останалите кампании и в дългосрочен план ще доведе до спад?


6. Кой ще отговаря за моите PPC кампании?

Персонална отговорност за PPC кампаниите

Това трябва да е най-важният въпрос от всички, тъй като може да повлияе коренно на успеха на вашата платена реклама в дигитална среда.

Агенцията предлага ли ви всеотдаен и опитен професионалист – истински експерт в областта – който ще опознае вашата марка, продукти, услуги и акаунт с течение на времето? Или акаунтът ви ще бъде поверен на някой с минимален опит, току що взел изпитите в Google (те са изцяло теоретични и могат да се вземат без практика)?

Задължително попитайте конкретно колко опит има този човек. В Inbound.BG имаме само професионалисти по маркетинг в търсачките с минимален опит от над 2 години в своята област. Дори и да решим да въведем младши PPC експерт във вашия акаунт, той ще помага в първите 6-12 месеца на по-опитния PPC акаунт в управлението. Едва след като младши експертът докаже, че наистина разбира спецификите на вашия бизнес, пазар и акаунт, може да бъде допуснат да опита сам (първите месеци е под пряко наблюдение) да администрира акаунта. Това води до доста сериозна разлика (в почти всяко едно отношение и детайл) в управляваните от Inbound.BG рекламни акаунти и тези на немалка част от останалите PPC агенции. Ние си залагаме много високи летви, с високи цели и стандарт на качество – това ни движи напред, кара ни да бъдем още по-добри, да измисляме нови похвати и да приемаме всяко ново предизвикателство с отворени обятия.

Ако наемете някой, който няма мъдростта да управлява тези въпроси, очаквайте провал. И няма кой да бъде виновен, освен вас самите, че не сте направили правилния избор.


За финал, запомнете следното:

Развитието на бизнеса е един процес, по възможност на прогрес. С този прогрес ще нарастват и вашите маркетингови нужди, бюджети, ресурс и т.н. Управлението на вашите PPC акаунти може да остане в застой, особено ако вашата PPC агенция не успява да бяга с вашата скорост на развитие, или тази на PPC технологиите и пазара. Това е нещо напълно нормално. Но не трябва да е компромис от ваша страна. Понякога това е добра възможност да продължите напред и с правилните въпроси да намерите “онази” агенция, която да отговори на вашите нужди, скорост на развитие и такт.
Ако имате нужда от първокласни експертни PPC услуги, свържете се с нас за безплатна консултация и оферта.



Post author

Основател и собственик на Inbound.bg. SEO/SEM Професионалист с над 7 години практически опит. Специализира в Inbound Marketing техниките, занимава се още с PPC и Дисплейни реклами, както и реклами в социалните мрежи.