Вие сте точната агенция за успеха на нашия бизнес! Или не сте… може и да се получи. А може и да е пълен провал.
Познати ли са ви тези мисли? При нас редовно се случва да получаваме запитвания от бизнеси, които търсят промяна или тотална смяна на обслужващата ги PPC агенция. И един от първите ни въпроси е: Защо искате тази смяна? Какво ви кара да не опитате да изгладите нещата и проблемите със сегашната агенция? Сигурни ли сте, че искате да започнете нова връзка с нова агенция?
И почти винаги получаваме много близки отговори. Често нещата се свеждат до няколко фактора – натрупали сте опит, успели сте да извлечете оптималното от работата с настоящата PPC агенция, комуникацията не е на ниво (поне не и на това, на което искате да бъде). Имате много ясна представа какво искате и от какво имате нужда.
Тези отговори, обаче, идват от компании с опит. Ами ако сте нов бизнес или тепърва навлизате в света на дигиталната (онлайн) реклама? Тук сме събрали няколко основни въпроса, които да представите пред евентуалната агенция, и които могат да доведат до проницателни отговори при нейния избор.
1. Имате ли опит в бизнес нишата/индустрията?
Този въпрос е от изключителна важност за бързината и яснотата, с която новата PPC агенция ще може да разбере вашия бизнес и да стартира бързо ефективни кампании.
Когато наемете опитна PPC агенция, тя трябва да може да измисля рекламни стратегии за всеки сектор, нали? Може би отговорът е “Да”, но ще имате конкурентно предимство, ако екипът има опит във вашата конкретна индустрия. И ще имате още по-голямо предимство, ако техният опит обхваща много индустрии.
Можете ли да получите и двете? Да, но трудно и рядко. Едно от най-важните предимства на дадена агенция би трябвало да е нейната способност и ноу-хау да познава инструментите, техните специфики, алтернативи, и да може да използва целия този набор като истински дигитален войн.
Опитът в дадена бизнес ниша/индустрия е важен, защото някои силно регулирани индустрии се нуждаят от специализиран опит, когато става въпрос за писане на реклами, за да се увеличи шансът рекламите да бъдат приети. Това включва здравеопазване и лекарства, финанси, храни, електронна търговия и други.
Запомнете, че не само рекламните платформи контролират тези разпоредби. За някои индустрии имате регулатори на трети страни и те може да са различни за всяка държава.
Други индустрии изискват сертифициране/лицензи, дори да бъдат одобрени за реклама на конкретни ключови думи, целеви страници и т.н. Фармацевтиката е пример.
Има и неща, които изобщо не можете да рекламирате. Важно е вашата бъдеща PPC агенция да е запозната много добре с тези специфични за индустрията предизвикателства. Всичко това е ключова информация, която трябва да знаете, когато обмисляте следващия си партньор в управлението на PPC рекламите.
2. Защо клиентите избират вашата агенция? Защо я напускат?
Добре е да знаете, че няма агенция, която да работи вечно с едни и същи клиенти. При някои агенции има голямо текучество на клиенти, при други средно, а при трети е много малко. Например, в Inbound.BG успяваме да се нагаждаме в променящите се бизнес среда и специфики на клиентите ни по такъв начин, че работим с тях средно над 4 години. А с някои и над 8 години.
За вас това е важно. Но също е важно и да разберете защо бивши клиенти са спрели работа с тази агенция. Дали е било заради високи цени или липса на внимание, или пък различия в бъдещото бизнес развитие? Например, при нас сме имали случаи, в които въпреки много добрите резултатите от рекламните кампании, при клиента се оказва лошо бизнес планиране и ценова политика – много нисък марж печалба, който не позволява каквото и да е бизнес развитие.
Идея – попитайте бъдещата PPC агенция как печели клиенти, какво повече или по-добре предлага и прави от другите агенции.
3. Какви инструменти използвате за управлението на рекламните кампании?
Този въпрос има за цел да разбере доколко хората в агенцията ще участват в управлението на вашите кампании и на какви инструменти разчитат. Автоматизацията е нещо хубаво, но прекалено много от нея не е нещо добро. Вашите рекламни кампании имат нужда от човешкото докосване, от мисълта на хора, за да сте сигурни, че нещата протичат гладко, и че получавате желаните резултати. А и най-малкото, защото ХОРА купуват вашите продукти/услуги, а не алгоритми.
Можете доста лесно да определите доколко ангажирана би била бъдещата агенция въз основа на първоначалните им ангажименти с вас. Например, започнали ли са с извършване на подробен одит, направили ли са предварително проучване и полезни препоръки? Ако е така, вероятно и бъдещото дългосрочно отношение ще бъде подобно – лично, с вникване във вашия бизнес и неговите детайли (специфики и нужди). Това би ви донесло само печалба в сравнение с едно иначе повърхностното предположение, базирано на шаблон. Лесно може да видите разликата.
Защо са важни и използваните инструменти, познанията за тях и начините им на приобщаване към вашите маркетингови процеси? Най-важно е разбирането за ефикасността на инструментите, които се използват. Например, в Google Ads може да се внедри стратегия за „интелигентно офериране“ в зависимост от целите на кампанията (целева CPA, целева ROAS, оптимален трафик спрямо бюджета или пък видимост).
Нерядко инструментите на трети страни работят по-добре от стандартните. Пример за такива решения са AdCore, Marin Software, Kenshoo и Acquisio. Може да се окаже, че за вашата компания би било по-добре да се използват “премиум” решение, като например Google Marketing Platform или само части от този сет – DV360, Search360 и Campaign Manager. Ако имате интерес или чудене относно подобен тип решения, попитайте ни – имаме опит с тях.
4. Как изглеждат и какво включват вашите PPC репорти?
С този въпрос ще получите яснота как бъдещата PPC агенция изпълнява и следи прогреса на своите стратегии, как се отнася към тълкуването на данните както в рекламните системи, така и на самите бизнес данни (задни данни от вашите системи). Изглеждат ли отчетите, които те предоставят, полезни и лесни за разбиране? Или са стандартни шаблони с диаграми и цифри, които са трудни за разбиране от ваша страна?
Ако репортите изглеждат неразбираеми за вас или вашия маркетингов екип, най-добре директно да стреляте със следващия въпрос: Как ще общуваме? Колко често?
Отчет само с диаграми и цифри може да е ОК за вас, ако той е последван от срещи, на които се обсъждат резултатите и изводите от тях. Имайте предвид, че истинските PPC експерти нямат проблем с това да обясняват и дискутират отчети и данни. Дори обратното, за тях това често е удоволствие и начин да разберат още по-добре вашия бизнес, пазара и спецификите му.
5. Може ли да покажете няколко примера (case studies) с успешни и неуспешни проекти?
Би било много полезно да видите някои казуси на PPC агенцията, които доказват, че действително е постигнато повишение на ефективността благодарение на екипа в агенцията. Още по-добре, ако имат примери с клиенти/проекти във вашата конкретна бизнес ниша и пазар.
Този въпрос предоставя още една добра отправна точка за следващата дискусия:
Какви точки от данни разглеждахте по време на управлението на акаунта и какво променихте въз основа на това?
С този въпрос Вие искате да се уверите, че екипът в PPC агенцията гледа правилните неща, когато се опитва да подобрява представянето на вашите кампании в даден PPC акаунт, и че стратегията отговаря на целите.
Например, ако PPC екипът е забелязал при последния анализ и репорт, че CPA при мобилни устройства в кампанията за вечерни дамски рокли е твърде висок, дали е намалил офертите (бид) за мобилни устройства? Или ако е забелязал, че много трафик идва от конкретна кампания с цел конверсии, но това не води до директни продажби, дали е направил план за промени или е изключил тази кампания?
Разбира се, трябва да се гледа и трезво на цялата картина – дали се търси баланс между трафик и приходи, или се гони само едното? Кое е по-важното за вас като клиент – развитието на марката или директните продажби? Толкова ли е добра възвръщаемостта на инвестициите (ROI) при една конкретна продажба, че тази конкретна кампания може да получи какъвто бюджет иска? Или това ще ощети останалите кампании и в дългосрочен план ще доведе до спад?
6. Кой ще отговаря за моите PPC кампании?
Това трябва да е най-важният въпрос от всички, тъй като може да повлияе коренно на успеха на вашата платена реклама в дигитална среда.
Агенцията предлага ли ви всеотдаен и опитен професионалист – истински експерт в областта – който ще опознае вашата марка, продукти, услуги и акаунт с течение на времето? Или акаунтът ви ще бъде поверен на някой с минимален опит, току що взел изпитите в Google (те са изцяло теоретични и могат да се вземат без практика)?
Задължително попитайте конкретно колко опит има този човек. В Inbound.BG имаме само професионалисти по маркетинг в търсачките с минимален опит от над 2 години в своята област. Дори и да решим да въведем младши PPC експерт във вашия акаунт, той ще помага в първите 6-12 месеца на по-опитния PPC акаунт в управлението. Едва след като младши експертът докаже, че наистина разбира спецификите на вашия бизнес, пазар и акаунт, може да бъде допуснат да опита сам (първите месеци е под пряко наблюдение) да администрира акаунта. Това води до доста сериозна разлика (в почти всяко едно отношение и детайл) в управляваните от Inbound.BG рекламни акаунти и тези на немалка част от останалите PPC агенции. Ние си залагаме много високи летви, с високи цели и стандарт на качество – това ни движи напред, кара ни да бъдем още по-добри, да измисляме нови похвати и да приемаме всяко ново предизвикателство с отворени обятия.
Ако наемете някой, който няма мъдростта да управлява тези въпроси, очаквайте провал. И няма кой да бъде виновен, освен вас самите, че не сте направили правилния избор.
За финал, запомнете следното:
Развитието на бизнеса е един процес, по възможност на прогрес. С този прогрес ще нарастват и вашите маркетингови нужди, бюджети, ресурс и т.н. Управлението на вашите PPC акаунти може да остане в застой, особено ако вашата PPC агенция не успява да бяга с вашата скорост на развитие, или тази на PPC технологиите и пазара. Това е нещо напълно нормално. Но не трябва да е компромис от ваша страна. Понякога това е добра възможност да продължите напред и с правилните въпроси да намерите “онази” агенция, която да отговори на вашите нужди, скорост на развитие и такт.
Ако имате нужда от първокласни експертни PPC услуги, свържете се с нас за безплатна консултация и оферта.