Писането на съдържание е умение, подобно на шофирането – колкото повече опит трупате, толкова по-добри ставате. Преди да започнете да пишете, трябва да знаете какво съдържание предпочита да чете аудиторията Ви – дълго или късо, лаконично или стегнато, информативно или забавно. Наред с тези и още много други изисквания стои и подбора и на правилно изображение, което е важно за визуалния изглед на съдържането. Използването на снимки е от съществено значение за успешния маркетинг на вашето съдържание, затова изборът на правилна снимка е доста труден. Правилната снимка е тази, която разказва история или създава усещане/емоция в главите на хората.
През времето прекарано в Интернет всички ние се сблъскваме с огромно количество информация, което ни кара да разглеждаме само откъси от съдържането. Този процес се нарича “сканиране” – спираме се само на избрана част от информацията. За никой не е тайна, че днес конкуренцията за вниманието и времето на хората е ожесточена.
Съдържанието, което със сигурност няма голямо бъдеще са малките и безсмислени статийки, в които липсва ясна тема и цел. Но не само обема на съдържанието е определящо. За да грабнете и задържите читателите, ще Ви трябва нещо повече от текст , а качествената и добре подбрана снимка определено прави силно впечатление.
Каква е Формула за “златна статия”?
Качествено съдържание + правилно подбрана снимка = визуално преживяване на потребителя
Интригуващото съдържание плюс качествените снимки винаги са златното правило при писането на статии. Изображенията помагат на читателите да възприемат по-лесно информацията, която искате да им представите. В сила е и обратният ефект. Дори и да сте намерили картинка, която привлича погледа, но не отговаря на съдържанието Ви, това може да повлияе отрицателно на статията. Помислете за това, което вашата целева аудитория ще иска да види.
Ето и няколко интересни данни:
- Статиите с изображения получават 94% повече преглеждания от тези без.
- Включването на снимка или видео в медийно каре увеличава с 45% гледаемостта му.
- Над 60% от потребителите са склонни да се свържат с бизнес ако видят изображение при резултатите от търсене.
- В един сайт за онлайн търговия, 67% от клиентите са на мнение, че качествените изображения са тези, които ги карата да купуват.
- За Facebook ангажираността на потребителя е с 37% по-висока, когато съдържанието е придружено с картинка.
Снимката – това е визуално представено съдържание, затова е много важно да бъде подбрана внимателно. Тя говори за изложената информация, затова трябва да е с високо качество и да е релевантна, т.е да отговаря на написаното. Подбирайте само оригинални снимки, защото качествената снимка е също толкова важна, колкото и качественото съдържание. Ако пишете на по абстрактна тема като маркетинг или психология, тогава можете да използвате снимки от сток фотография. Но това не означава, че можете да публикувате първата срещната снимка. Мислете извън кутията и се опитайте да намерите изображение, което разказва историята Ви. Добавете снимка (или повече), която ще въздейства на аудиторията, но и също така се постарайте тя да носи и голяма информираност или емоция. Ако все още не смеете да експериментирате с нещо провокативно, по-добре заложете на нещо сигурно, но в никакъв случай скучно.
Ето и няколко въпроса, на които ще трябва да си отговорите преди да публикувате снимките си:
- Изображението Ви подсилва ли текста?
- Провокира ли интерес?
- Изпъква ли сред останалите елементи на страницата?
Размерът винаги е бил от значение!
Хоризонтално или вертикално разположена снимка, с оптимален размер или просто пояснителна картинка в текст? Бъдете креативни, когато избирате къде да поставите своята снимка и как точно да я представите пред читателите си. Големите хоризонтали изображения се възприемат много добре. Поставени под заглавието на статия, те разделят перфектно визуално и текстово съдържание. Не забравяйте, че оптималният размер на картинката трябва да е не по-голяма от текстовото поле.
Вертикалните снимки са чудесни за представяне на текст и обикновено се подравняват в дясно. Вертикалните изображения, също така не трябва и да бъдат много дълги.
Сигурно… сега се питате къде да намерите хубави изображения?
Онлайн публикации само с текст и без никакви снимки са скучни (спомнете си за скучните лекции в университета). Много думи, без визуално представяне по-скоро биха отказали вашите читатели. След кратко търсене в Интернет най-вероятно ще попаднете на подходящи снимки, които можете да публикувате при писане на статии или постове. Google Images също е възможност за намиране на подходящи снимки, но ако търсите такава с високо качество по-добре се насочете към специални сайтове. Намерете изображения, които ще заинтригуват вашите читатели. Да изберете обща снимка без тематика не е най-доброто решение, ако пишете по гореща или по по-конкретна тема. Стремете се към уникални изображения, които ще провокират хората. Ако можете да заделите и някакъв минимален бюджет ще е най-добре. Бъдете сигурни, че това е инвестиция, която си струва да отделите 10-20 лева, за да облечете добре публикацията си.
Picjumbo е сайт от, който можете да получите много интересни предложения. Ежедневно се публикуват нови снимки с различни тематики.
Още такива сайтове за безплатни качествени изображения може да намерите в тази статия – http://www.lifehack.bg/web/best-free-photos-and-graphics-in-the-world/
Оптимизирайте снимките си за търсене
Снимките имат жизнено важна роля за привличането на внимание. Оптимизирайте снимката си чрез описателни ALT тагове. Сложете на снимката и подходящо име (title).
Статия по темата: Как да оптимизирате снимките в WordPress CMS
Ако все още нямате много опит в писането на статии, черпете знания от по-опитните в тази област. Пишете не просто текст, а качествен текст, който Ви интересува. Сложете подходящо заглавие, все едно искате да продадете този продукт. Добавете и подходяща снимка, за да имате една изключителна и четима статия.
И за финал:
Бъдете винаги себе си! Бъдете уникални! И не спирайте да пишете. Желая Ви Успех!
[…] че когато пишете статия е изключително важно да подберете правилните снимки. А също така и че винаги има начини да спестите време […]