Как предпочитат да пазаруват хората: реално или виртуално

Доста хора днес смятат, че възходът на онлайн пазаруването създаде виждане, че търговците на дребно в реалните магазини вече са отживелица. НО ново изследване от Google, проведено заедно с Ipsos Media CT и Sterling Brands, показва, че връзката между дигитален и реален магазин е много по-тясно обвързана от когато и да било.

В проучването за това как предпочитат да пазаруват хората се развенчават 3 общи мита за търговията на дребно. Също така са открити и начини за продавачите на дребно, чрез които те да могат да използват своето онлайн присъствие по-активно и да се свържат със своите потребители. Всеки 2-ма от 3-ма потребители не намират необходимата им информация във физическия магазин и 43% го напускат разочаровани. Точно тук се намесва силата на дигиталния свят, която помага на продавачите да подобрят преживяването на купувачите в магазина.

Секторът на търговията на дребно е в драматична промяна. В магазините посещаемостта спада рязко, докато онлайн потребителите предимно боравят със сматфони за тази цел.

За да разберат по-добре влиянието на смартфоните върху онлайн пазаруването, от Google си партнират с Ipsos MediaCT и Sterling Brands, за да направят това проучване. Резултатите от него разкриват, че потребителите искат повече информация и персонализарано преживяване по време на пазаруването. Нещото, с което реалните магазини превъзхождат онлайн базираните е възможността клиента да разгледа продукта реално, да го докосне с ръце и да го усети.

Двама от всеки трима купувачи споделят, че не са могли да намерят в магазина това, което търсят и 43% от тях напускат разочаровани. 71 % от купувачите твърдят, че смартфоните им са станали много по-важни в процеса на пазаруване. Проучвания сочат, че европейските потребители очакват пълно интегриране на онлайн магазините с реалните такива, като 73% от тях казват, че качеството на уеб сайта или мобилното приложение на бранда може да е достатъчен мотиватор, за да ги накара посетят физическия обект.

Търговците на дребно могат да използват тези данни, за да се свържат и да ангажират настоящите и потенциални клиенти. Така те биха могли да повлияят на бъдещите си клиенти още от запознаването им с локална информация онлайн, преди да отидат в магазина, за да получат своето потребителско преживяване; след като те са в магазина, дигиталното представяне предоставя нови възможности на търговците да се свържат с потребителите.

Онлайн информацията може да накара хората да пазаруват в магазина.

Мит 1: Резултатите от търсенето изпращат потребителите само на сайтове за електронна търговия.

Резултат: Резултатите от търсенето са един ефективен начин да докарате потребителите в магазина.

how-digital-connects-shoppers-to-local-stores_articles_01

Единият от митовете е свързан с резултатите от търсенето онлайн. Според него купувачите ще посещават само сайтове за пазаруване. В действителност 3 от 4 клиента, които намират локална информация, предпочитат да посетят магазина и да си купят на място. След успешното намиране на информация за магазина, локализация, цени и работно време, клиентите са много по-мотивирани да го посетят. Когато тази информация не е налична, липсата й ще накара потребителите да стоят на страна.

Други проучвания сочат, че когато става въпрос за пазаруване, 17% от европейците пазаруват без да се замислят, 12% първо проучват стоките в реалните магазини и след това поръчват онлайн, а останалите 55% комбинират интернет и реални магазини. Това е един добър стимул за търговците да поддържат и двата канала.
how-digital-connects-shoppers-to-local-stores_articles_02

 Локалната информация може да мотивира посетителите.

Урокът за търговците тук е много прост: Дигиталното присъствие е мощен инструмент за свързване на потребителите с магазина. Магазините ще трябва да използват и нови методи, за да привлекат потребителите си. Факт е, че офлайн търговията никога няма да загине, защото предлага различен вид преживявания за потребителите, спрямо онлайн търговията.

Мит 2: След като в магазините потребителите започнат да ровят в своите смартфони, търговецът губи вниманието им.

Реалност: Търговците могат да върнат вниманието на клиентите си чрез резултатите от търсенето на мобилния си сайт или приложението си.

how-digital-connects-shoppers-to-local-stores_articles_03

Интернет присъствието се трансформира в опит за клиентите. Изследването показва, че 42% от купувачите в магазина търсят информация онлайн, докато са в магазина. 62% от тях използват интернет търсачка и въпреки това почти половината се обръщат към сайта или мобилното приложение на търговеца. Само 30% ще потърсят информация за конкуренцията. Това е една голяма възможност пред търговците да се свържат с потребителите и да не им позволяват да се обърнат към конкуренцията.

Как клиентите използват техните сматфони в магазините?

Находчивите търговци използват пълните мобилни възможности, за да предложат по-добро представяне пред клиентите. Бриджит Долан, вицепрезедент на Sephora, споделя: “Ние мислим, че едни от най-големите възможности, които имаме в търговията на дребно е клиентите да се възползват от телефоните си като търговски помощник, когато са в магазина. Като достъпът до тази информация е перфектен начин да намерят всичко, което търсят и да получат съвети от Sephora.”

Казано по-просто, собствениците на магазини могат да заложат на онлайн присъствие чрез сайтове за пазаруване, мобилни приложения, мобилни реклами и локални резултати при търсене. Това включва и интегриране на локална информация при търсене. Географското насочване на рекламите пък помага на клиентите, които могат да са в непосредствена близост до търговския обект.

Магазини, съобразени с купувачите

Мит 3: Онлайн изследванията показват занижените очаквания на потребителите – те просто ходят до магазина, за да платят.

Реалност: Купувачите посещават магазините за повече от просто покупка и техните очаквания от търговците са много по-големи от преди. Те търсят информативен и потребителски опит, както и персонален съвет. Голяма част от проучванията сочат, че хората избират онлайн, консултират се помежду си онлайн и в крайна сметка купуват от реални (физически) магазини. Няма място за спор е, че онлайн пазаруването е много по-удобно, по-бързо и по-лесно преживяване. Разглеждаш хиляди предложения, сверяваш цени по всяко време и имаш много по-богат избор, както и пестиш време в обикаляне. Но също така е неоспорим факта, че хората избягват да дават своята лична информация, за да направят онлайн поръчка.

how-digital-connects-shoppers-to-local-stores_articles_04

Някои търговци се опасяват, че потребителите днес са толкова добре информирани още преди да влязат в магазина, че той се е превърнал в площадка за бързи сделки. 32% от пазаруващите посещават магазините, когато обмислят покупка и 33% от пазаруващите активно разглеждат магазините, за да направят потенциална покупка.

Дигиталният свят – мост между потребителите и физическия магазин

Пътят на потребителите към покупка става все повече мобилно. Търговците, които осигуряват онлайн информация на своите мобилни клиенти, ще увеличават обсега от клиенти както и ангажираността. Докато успешно се помага за навигирането на пазаруващите в магазина, информацията ще подобри и опита на клиентите в пазаруването. Въпреки че онлайн магазините все повече заливат пазара, без съмнение винаги ще има и клиенти за реалните физически магазини.

Проучването на Google, Ipsos MediaCT и Sterling Brands е проведено в периода март-май 2014. Броят на запитаните е бил 6000 потребители на смартфони на възраст между 18 и 54 години, които имат влияние в процеса на вземане на решение за покупка на дребно и са използвали интернет, за да търсят информация, свързана с пазаруване.

 

Post author