Какво кара хората да кликнат на платена реклама

Какво кара хората да кликнат на платена реклама

Има причина, поради която рекламите в търсачките резонират с потребителите, дори когато те знаят, че са реклами!

Много проучвания показват, че потребителите често не са наясно с разликите между реклама и органичен резултат от търсенето. Но какво можем да кажем за клиентите, които знаят точно върху какво натискат? Кое ги кара да кликнат? Тук в тази статия ще Ви дадем отговор на този въпрос, на база проучване за Google, Bing, YouTube и Amazon.


Защо трябва да се интересувате?

В изследване, проведено с 506 човека, те казват, че са цъкнали на платена реклама през последния месец. 75% от тях споделят, че чрез рекламите намират по-лесно информация за нещо, което търсят. Това е добър индикатор и показва, че смятат рекламата за релевантна на търсенето им. 

Но каква е основната причина, поради която хората натискат мишката? Рекламата отговаря на запитването им. Това може би Ви звучи абсолютно логично, но все пак е добре да припомним, че рекламите трябва да отговарят на търсенето на хората. Ако Вие сте написали в търсачката “моторни снегорини на промоция”, не Ви интересуват най-новите модели и техните невероятни функции. Думите, които трябва да видите в рекламата, са “намаление”, “промоция”, “разпродажба”. 

Още нещо, което не би трябвало да Ви изненадва, е че хората кликат на реклами, които споменават марки, с които те вече са запознати. 26% от хората казват, че именно това е причината, поради която са цъкнали с мишката върху рекламата в търсачката. Това е основната причина, поради която хората се ангажират с рекламите в YouTube и Amazon например. Това подчертава колко важно е изграждането на бранда в различните канали, за да максимизирате инвестициите си в рекламите.


Още данни от проучването

  • 49% от хората казват, че цъкат на текстови реклами; 31% от хората цъкат на Shopping реклами; 16% от хората цъкат на видео реклами. 
  • 77% от запитаните казват, че са убедени в това, че могат да разпознаят реклами в търсачките, които излизат в резултатите от търсенето (въпреки че това може би важи повече за текстовите реклами на Google, спрямо други формати и платформи). Повечето хора биха кликнали на реклама в Google много по-често, отколкото в други търсачки. 63% казват, че са цъкали на реклама в Google, а 15% от хората споделят, че са натиснали мишката върху реклама от Amazon, 9% – от YouTube, 6% – в Bing. Трябва все пак да отбележим, че тази статистика не е отражение на това, как честотата на клик може да се сравни за различните рекламодатели. 
  • Резултатите от проучването показват очевидна необходимост от обвързване на рекламното съдържание със запитването на потребителите. Това не е нещо ново. Това, което се променя обаче, е ролята на машинното самообучение при съвпадението на заявките.