Performance Max кампании в Google Ads – ръководство за начинаещи

Google Performance Max кампании - ръководство за начинаещи

Дори маркетолозите със съвсем малко опит знаят колко мощен инструмент е Google ads. С над 4 милиона активни потребители по целия свят, платформата предоставя невероятни възможности за достигане до нови клиенти и развитие на вашия бизнес. Но с големите възможности идва и голяма конкуренция, така че е важно да настроите кампаниите си за успех от самото начало.

Един от вариантите да го постигнете е като заложите на Performance Max кампания. Този тип е един от по-новите начини за рекламираме в Google ads, който има за цел да ви помогне да извлечете максимума от бюджета си. 

Настоящата статия ще влезе в ролята на инструктор, който бързо, но изчерпателно ще ви прекара през всичко важно относно PMax (Performance Max).

Приемайки, че сте наясно, че Google ads е онлайн рекламна платформа, която позволява на бизнесите да рекламират своите продукти и услуги в Google и техни партньорски уебсайтове, преминаваме директно към PMax кампаниите.

Какво е Google Performance Max?

Google Performance Max е тип кампания, ориентирана към постигане на конкретни цели, която позволява на рекламодателите да имат достъп до множество реклами наведнъж и да ги управляват лесно от едно централно място.

Performance Max кампаниите автоматично оптимизират рекламите ви и помагат да извлечете максимума от заложения бюджет и да постигнете маркетинговите си цели. Настройването само на една-единствена PMax кампания ви дава възможност да сервирате рекламите си в YouTube, Display, Search, Discover, Gmail и Maps. Накратко – навсякъде!

С помощта на PMax може да очаквате повече конверсии. Освен това, този тип кампании помага да показвате рекламите си на по-подходящи потребители, което от своя страна увеличава оценката ви за качество на рекламите (Quality score).

Плащането за клик започва да отстъпва място на плащането за постижение!


Прилики между PMax и Smart Shopping кампаниите

Ако сте пускали Smart Shopping кампании, значи много бързо ще схванете как работи PMax, тъй като при тях също е налице автоматичното оптимизиране. Performance Max обаче дава повече контрол върху кампаниите и ви позволява достъп до повече функции.

С PMax може да се постигнат повече конверсии на по-ниска цена за придобиване (CPA), което помага да извлечете максимума от рекламните си разходи. Освен това PMax използва Smart Bidding (алгоритъм за автоматизирано наддаване с изкуствен интелект), за да оптимизира ефективността на рекламите в реално време. Това автоматизирано бидване се използва във всички смарт шопинг кампании, но Performance Max го подобрява, като използва данни от Google Analytics и други директни източници.

Това, което се случва на практика е, че Google тества кои комбинации от подадените от вас активи – изображения и видеа – работят най-добре за вашите кампании във всички рекламни платформи. След това набляга на доказано добрите комбинации и вашата PMax кампания става още по-ефективна. 

Ако случайно сте пропуснали, от края на септември Google замени всички смарт шопинг кампании с PMax. Всички такива кампании, които сте имали дотогава, автоматично се преобразуват в Performance Max.


Какво е различното при Performance Max?

Основната разлика между PMax и други типове кампании в Google Ads е в структурата. Сега ви е необходима само една кампания, за да управлявате всичките си рекламни плейсмънти. Това спестява доста време, тъй като вече не е необходимо да създавате отделни кампании за всяка рекламна платформа.

PMax преименува някои функции от Smart Shopping. Например:

Рекламни групи → Групи с активи

Продуктови групи  → Групи списъци

Performance Max може да се използва както за електронна търговия, така и за генериране на лийдове, за разлика от Smart Shopping. Това отваря вратата към още много потенциални клиенти.


Как работят Google Performance Max кампаниите?

Автоматиката на Google PMax използва няколко различни фактора, като например типа действие, което желаете да предприемат потребителите (конверсии, кликове и т.н.) и историческа ефективност на вашата кампания, за да предприеме оптимизация.

PMax използва тези данни, за да коригира автоматично вашите бидове и бюджет, така че да максимизирате рекламната ефективност. Да предположим, че целите повече конверсии с Performance Max. Системата ще разгледа историческото представяне на вашата кампания и конкуренцията, за да определи какви бид и бюджет да заложите.

Ако кампанията ви се представя добре и конкуренцията е ниска, PMax автоматично ще увеличи бида и бюджета, така че да можете да вземете повече конверсии. От друга страна, ако кампанията ви не се представя на ниво или конкуренцията е висока, Performance Max ще намали бида и бюджета ви, за да минимизира риска от загуба на пари.

Performance Max автоматично оптимизира ефективността на кампанията

Защо да използвате Performance Max?

Има много причини, поради които е препоръчително да използвате Google PMax – от отключване на нови сегменти от аудиторията, до по-добри възможности за анализ на данните. 


Достигнете до нови целеви сегменти

Тъй като Performance Max използва данни от множество източници, сега може да откриете нови сегменти от аудиторията, които досега сте пропускали. Това е особено полезно, ако се насочвате към конкретна държава или регион.

Да предположим, че таргетирате САЩ с Performance Max кампания. Тя ще използва данни от Google Analytics и други източници от първи страни, за да открие нови сегменти от аудиторията в Щатите, които може да са били невидими досега. Това може да ви помогне да достигнете до целевата аудитория по-ефективно.


Реализирайте повече конверсии на по-ниска CPA цена

Както споменахме, PMax има за цел да ви осигури повече конверсии при по-ниска цена за придобиване (CPA). Performance Max използва историческите данни за ефективността на кампанията ви, за да оптимизира бида и бюджета в реално време. 


Анализирайте данните с по-голяма точност

В допълнение към получаването на повече конверсии, вие също ще забележите нови ценни данни, които ще ви помогнат да подобрите цялостната си маркетингова стратегия. Например Performance Max може да ви каже кои активи – изображения и видеоклипове – имат положително представяне. След това можете да използвате тази информация, за да създадете по-ефективни кампании в бъдеще.


Оптимизирайте кампанията по-лесно

Всичко, което трябва да направите, е да настроите кампанията си и да оставите Google PMax да свърши останалото. Не е нужно да се притеснявате за ръчни корекции на бид и бюджет – Performance Max ще се погрижи за това вместо вас. Най-хубавото е, че този практичен подход за оптимизиране ви спестява време и енергия в дългосрочен план.


Таргетирайте с по-релевантни изображения и видеа

PMax автоматично ще насочи подадените от вас активи (картинки и клипове) към правилната аудитория, така че да извлечете максимума от кампаниите си. Всичко това е част от ангажимента на Performance Max да ви помогне да достигнете по-ефективно до хората, които ще реагират положително на рекламите ви.


Как да създадете първата си Performance Max кампания

Предполага се, че вече сте минали през процеса по създаването на Google Ads акаунт, така че нека проследим стъпка по стъпка как се стартира с PMax:


Стъпка 1: Изберете вашата цел

Избор на цел в Google Ads

По подразбиране Google Ads ви отваря първоначално екран с всички кампании (ако имате такива). Първата стъпка е да кликнете на “+ New Campaign” в горния ляв ъгъл. Оттам ще можете да изберете целта на кампанията си. Например, ако искате повече продажби, ще изберете “Sales”; ако търсите повече лийдове, ще цъкнете на “Leads”.


Стъпка 2: Изберете Performance Max

Избор на тип кампания в Google Ads - Performance Max

След като изберете целта на кампанията си, можете да изберете “Performance Max campaign” като тип кампания. Това ще позволи на Google автоматично да оптимизира вашите кампании за максимална ефективност.


Стъпка 3: Задайте бюджета и бидинг модела

Определяне на бюджет и бидинг модел в Google Ads

Следващата стъпка е да определите своя бюджет и стратегия за офериране (бидване). Performance Max предлага различни бидинг модели, които са достатъчно добре описани, така че изберете този, който най-добре отговаря на вашите цели. Разбира се, както и при другите типове кампании, можете да коригирате бюджета и бида по всяко време след старта на кампанията.


Стъпка 4: Настройте кампанията си

Настройки на кампания в Google Ads

Настройките на вашата Performance Max кампания включват таргетиране по местоположение и език, а също и график, в който ако желаете, да посочите кога точно да сервирате рекламите си. Може също и да зададете крайна дата на кампанията си – след нея няма да харчите повече пари и рекламите ви спират да се показват. Отделете достатъчно време, за да попълните всички желани от вас настройки акуратно – така системата ще може по-правилно и по-бързо да разбере към кого искате да насочите посланията си.


Стъпка 5: Създайте група с вашите активи

Това е най-съществената част от създаването на Performance Max кампанията. Групите с активи са всички изображения и видеоклипове, които искате да покажете на хората. Те са отличен начин да организирате рекламните си кампании. Можете да създавате групи с активи за различни продукти, услуги или дори целеви аудитории. Това ще ви помогне да поддържате кампаниите си организирани и ще улесни проследяването на тяхната ефективност.

Подаване на активи и рекламни текстове в Performance Max кампания

Следвайте логиката на полетата на екрана, като се водите от идеята, че всичко трябва да е релевантно:

  • Попълнете URL адрес, който ще се отваря при клик върху ваш актив
  • Подайте до 20 изображения, до 5 лога и до 5 видеа
  • Спишете до 5 заглавия, до 5 по-дълги заглавия, 1 кратко описание и до 4 по-дълги описания, които да са уместно свързани с подадените активи
  • Добавете името на бизнеса си
  • Попълнете поне 2 допълнителни линка към сайта си (примерно “Доставка” и “Начини на плащане”)
  • Задайте подходящ призив за действие (CTA)

Стъпка 6: Добавете рекламни разширения (екстеншъни)

Добавяне на рекламни екстеншъни в Performance Max реклама

Кликайки на “More asset types”, достъпвате рекламните разширения на вашата Performance Max кампания. Екстеншъните (ad extensions) ви позволяват да включите допълнителна информация в рекламите си, като например телефонен номер или уникални бизнес предимства. Добавянето на тези разширения може да повиши честотата на кликване и да улесни потенциалните клиенти да се свържат с вас.


Стъпка 7: Определете целева аудитория

Определяне на целева аудитория за Performance Max кампания

Кликнете на “Add an audience signal”, след което изберете “+ New Audience”. Оттам внимателно изберете към кои сегменти да насочите рекламите си. От тази настройка зависи доколко уместни ще бъдат рекламите ви за хората. Примерно, ако продавате лаптопи, изберете група, интересуваща се от IT продукти. Добавете поне няколко релевантни на рекламите ви групи от потребители.


Стъпка 8: Прегледайте кампанията си преди да я пуснете

Преглед на настройките на Performance Max кампания преди публикуване

След като приключите с всички настройки, задължително ги прегледайте, преди да стартирате кампанията си. Така ще се уверите, че всичко е правилно и рекламата ви отговаря на правилата на Google за рекламиране.

Това е! След одобрение от страна на Google, вашата чисто нова Performance Max кампания ще е вече активна и ще можете да наблюдавате и анализирате представянето й в следващите дни и седмици.


За финал – най-добри практики за PMax

Тестване за максимален ефект от Performance Max кампаниите

Ще завършим с кратки съвети, които винаги да имате предвид, когато обмисляте създаването или оптимизирането на Performance Max кампания. 


Релевантността е всичко!

Уверете се, че всички компоненти по рекламата ви са уместно обвързани помежду си. Таргет локацията, лендинг страницата, изображенията, текстовете, аудиториите – всички тези настройки трябва да са в синхрон, за да се получи правилния и максимално релевантен микс, който ще изпълни целите ви.


Откроявате ли се визуално?

Вашата реклама трябва несъзнателно да привлича окото и вниманието. Винаги имайте предвид каква площ заемат различните формати в различните плейсмънти и на тяхна база създавайте и използвайте атрактивни криейтиви.

Включването на подходящите визуални елементи, шрифтове и цветове може да се окаже най-голямото ви преимущество пред конкуренцията, така че не го подценявайте.


Не пестете бюджет!

Когато става въпрос за Performance Max кампании в Google, трябва да сте готови да похарчите малко пари. Този тип кампании могат да бъдат много успешни и би било жалко, ако се окаже, че потенциалът им не е бил разгърнат заради бюджетни ограничения. Ако не друго, то поне в началото, не се страхувайте да увеличите бюджета си, защото само така ще знаете дали сте на прав път. PMax почти винаги е инвестиция, която се отплаща добре.


И накрая – тест, тест и пак тест!

Кампаниите на Google Performance Max са отлични за експериментиране. Трябва да опитате различни неща и да видите какво работи най-добре за вашия бизнес.

Не се страхувайте да пробвате с различни рекламни формати, целеви аудитории и т.н. Единственият начин да разберете кое работи е да тествате до достигане на най-желани резултати.

Google Performance Max е тип рекламна кампания, която може да е от полза за вашия бизнес, така че определено й дайте шанс. Успех!


Източник: adcore.com



Post author

Inbound сертифициран маркетингов експерт. С интерес към белите SEO практики, маркетинга чрез съдържание, както и рекламите в Google и социалните медии.