Защо SEO и SEM агенциите са по-добър избор от вътрешен отдел?

SEO-SEM-Agencia-vs-In-house

Както повечето от Вас знаят, да имате уебсайт днес изобщо не е достатъчно, за да развивате успешно бизнеса си онлайн. За онлайн присъстивието са Ви необходими посетители, фенове, лоялни клиенти, а те ще дойдат, когато Вие се показвате на челните позиции в резултатите от търсене по определени ключови думи. SEO и SEM (плюс SMM магия) техниките и стратегиите ще Ви помогнат да постигнете това!

Когато става въпрос за оптимизация за търсачки, пред Вас стоят 2 избора:

  • Да наемете екип от SEO специалисти, които ще изстрелят сайта Ви;
  • Или да се доверите на външна агенция за оптимизацията на сайта/сайтовете Ви;

Несъмнено всяка една от тези опции крие своите позитиви и негативи, но с тази статия аз имам за цел не само да Ви улесня в избора, но и да Ви покажа защо агенциите са по-добрият избор.

И така, ще споделя моите доводи за ползите от SEO/SEM агенциите в редовете по-долу. Какви са плюсове им и защо си заслужава да изберете външна намеса на специалисти, вместо да губите време и ресурси в създаването на такива.


 

1. Свързването с повече клиенти означава повече натрупан опит

Дори и да имате вътрешен отдел/екип, който да Ви изглежда, че предлага по-индивидуални подходи и решения конкретно за Вашия бизнес, реалността може да се окаже доста по-различна.

Причината е наличието на само една гледна точка на вашия екип. Хората в него може да се окажат доста затруднени пред SEO иновациите и динамиката на този маркетингов канал поради факта, че те работят само и единствено по вашите вътрешни проекти. Ако екипът Ви не успява да се адаптира към новостите, а вашите конкуренти напредват с бързи темпове, може сами да се досетите до какво води това.

Аз лично бих предпочела алтернативата с по-богатият си опит и повече клиенти. Агенциите имат повече знания, наблюдения и много по-обширен поглед върху SEO стратегиите и начините за прилагането им. Една такава фирма е в състояние да отдели много повече средства и време, за да разбере и обучи персонала си за новите техники и тенденции, за да осигури най-добрите SEO услуги на своите клиенти. Тази по-широка и по-дълбока база от знания и умения предоставя по-прецизни стратегии за Вас (нашите клиенти).


 

2. Точните добре оптимизирани ресурси за SEO & SEM

Някои собственици на бизнеси мислят, че ако имат вътрешен отдел, екипът им ще посвети повече време на работата си, но в действителност служителите често са заети с други отговорности, свързани с фирмата или други маркетингови канали, които трябва да обслужват.

От друга страна агенцията може да посвети много повече SEO ресурси за качественото Ви обслужване и постигането на заложените цели.


 

3. Агенция = повече специализирани специалисти, които разбират от материята си

Ако една компания разчита само на вътрешните си отдели за SEO просперитета, това крие големи рискове, най-често свързани с обема на работа, които могат да обработят… и не само. Често екипите от вътрешнофирмени отдели не са добре запознати с най-новите практики и правила на SEO-то. В такива ситуации трудно може да очаквате да страхотни резултати от този канал.

От SEO агенцията получавате екип от специалисти, посветени почти изцяло на оптимизацията за търсещи машини. Най-често в агенциите има отделни служители, които индивидуално практикуват специфичните компоненти на тази мащабна материя, като намиране и създаване на линкове, PPC & CPM каналите, анализи, локално SEO, социални медии, връзка с медийни сайтове, блогъри и други. Нещо повече, те могат да си сътрудничат и да намерят най-добрите и най-цялостни решения, да работят съвместно и да подобрят видимостта на вашите сайтове. А с толкова много експерти в различните области, може да сте спокойни, че ще получите услуги с много високо качество.


 

4. По-голям достъп до инструменти и доклади

Вътрешният Ви екип вероятно ще бъде ограничен от към ресурси, с които те ще трябва да представят актуални отчети, анализи и идеи. Да, те ще използват Google Analytics и други основни инструменти за отчитане, но дали ще успеят ли да Ви предоставят задълбочен поглед и анализ върху резултатите, без да вкарат в арсенала си професионални платени инструменти (на стойност няколко хиляди лева месечно) като Ahrefs, Majestic, AWR Cloud, Search Metrics, MOZ и .т.н

Една SEO/SEM агенция има достъп до голямо разнообразие от инструменти за анализ, мониторинг и докладване, защото тяхната основна цел е показване на най-ефективните оценки възможно най-бързо. Много програми са твърде скъпи, за да бъдат осигурени само за вътрешно ползване от един бизнес.


 

5. Обучения и усъвършенстване на SEO/SEM екипите

Уменията на вътрешните отдели остават в застой много бързо с последните новости в бранша, докато агенциите непрекъснато организират или присъстват на обучения и семинари в тази област. Доброто SEO изисква постоянно усъвършенстване на уменията, стратегиите, инструментите и ресурсите. Да останете на върха на променящите се тенденции е ключът за успеха.


 

6. Повече разнообразие и поддръжка

Вътрешните SEO отдели често са фокусирани единствено върху собствената си компания и нейните бизнес цели. Това често води до рутина и така оптимизацията изостава морално. Алтернативно, работа с много и разнообразни клиенти в цял спектър от индустрии не позволява рутина и по този начин екипите на агенциите успяват да запазят нещата вълнуващи, актуални.


 

7. Разходите могат да бъдат по-добре бюджетирани и оптимизирани

Повечето фирми очакват, че най-голямото предимство при наемането на външна SEO/SEM агенция е намаляване разходите в това отношение. Други пък мислят, че чрез създаването на вътрешен отдел ще намалят дългосрочните си разходи, но понякога заплащането на работно време може да бъде много по-скъпо от наемането на външна фирма, която да свърши сигурно и прецизно работата си.

Първото очакване е най-близко до реалността, защото вместо да се губи време и ресурси в създаване на вътрешен отдел, една агенция може да предостави качествени съвети и решения за оптимизиране на бюджетите още през първия месец. Един нов отдел реално би могъл да предложи адекватни съвети и решения едва след 2-3 месеца (в най-добрия случай).


 

За финал:

Темата е четкана много пъти по форуми и социални мрежи, но реших да я засегна и в нашия блог, за да покажа една по-обширна гледна точка от страната на агенция. Ще се радвам да споделите вашите коментари по следния въпрос:

Работили ли сте с агенция или предпочитате вътрешен отдел?

Post author