Нека започнем с това както всъщност е Google AdGrants. Това е версията на AdWords, достъпна за всички неправителствени организации (НПО), които притежават необходимите качества за ползването й, а тя от своя страна им осигурява стартово $10000 месечно (с опция за надграждане до 40 000 USD месечно) за рекламиране в мрежата за търсене на Google (чрез AdWords), като така успява да реши проблем №1, с които най-често се сблъскват организациите, а именно успешно да предадат своето послание на таргет аудиторията и бъдещите си членове. Чрез съществения рекламен бюджет, който Google AdGrants им осигурява, НПО получават възможност да постигнат целите си като промотират сайтовете си в търсачката на Google.
В последно време се наблюдават множество проблемни ситуации, в които НПО попадат при подготвянето и управлението на Google AdGrants, затова ние решихме да предложим няколко съвета, за да не попаднете и Вие в някой от тези капани, а и за да имате все пак един успешен Google AdGrants акаунт.
- Първи и най–важен съвет – запознаването с най–добрите практики при използване на Google AdWords е от особено голямо значение за успеха на акаунта Ви в AdGrants.
- При първоначалната настройка е важно да се спазват стъпките, както е показано в указанието за AdGrants акаунт. ВАЖНО: задължително натиснете синия бутон „Get Started“, който ще Ви отведе до страница за регистрация, специално създадена за тези, които ще бъдат субсидирани, което, нека да си признаем, значително улеснява процеса.
- Не подавайте никаква финансова информация, защото ако дадете номер на кредитна карта, акаунтът автоматично не може да се ползва от AdGrants и ще Ви се наложи да си откриете нов. Също така ще сте еднолично отговорни за всякакви възможни плащания, които може да се появят в сметката на кредитната Ви карта.
- Първоначално е желателно да създадете обикновен AdWords акаунт, защото няма да имате нужда от пълната версия, а и тя може да Ви създаде проблеми. След като акаунтът бъде одобрен за програмата AdGrants, може да го надградите.
- Прилагането на Най-Добрите практики на AdWords са особено важни (Да, знаем, че се повтаряме, но това само показва, колко наистина важно е това!).
- Максималният CPC е ограничен до $2, затова е много важно да си изградите добър рейтинг (Quality Score), следвайки съветите от точки #2 и #5.
- Задължени сте да използвате „mission based” реклами и ключови думи. Ако не са такива, рискувате да отстранят субсидията Ви.
- Субсидираните чрез AdGrants реклами се показват като платени в резултатите от търсения в Google. Затова е важно да имате конкурентни ключови думи за по–добро класиране (отново може да погледнете точки #2 и #5).
- Отговаряйте на всички имейли от Google for Nonprofits (G4NP) и от Google AdGrants, защото те пишат само когато е важно. (Споделете това и с човека, отговарящ за Вашия акаунт, ако има такъв).
- Чуждите реклами на Вашия сайт са голям минус, дори да са от партньори. Тук включваме и AdSense (Забележка: тук нямаме предвид спонсорираните реклами, те са позволени).
- Друго много важно нещо, за което да внимавате, е качеството на сайта Ви и съдържанието в него. На това наблягаме особено много (Отново – #5).
- Може да имате втори платен акаунт в AdWords, за да създавате и публикувате дисплейни и ремаркетинг реклами или дори реклами в YouTube.
- Ако все още имате проблем или се появи такъв, използвайте Официалният Google AdGrants Форум – това е най – добрият източник за актуална информация за AdGrants програмата.
Източник: Official AdWords Community
За индивидуализирана БЕЗПЛАТНА КОНСУЛТАЦИЯ за вашия проект може да се обърнете към нашите партньори от www.120000.bg през формата на сайта им или като им пишете на [email protected].