12 безплатни съвета за по-успешен Google+ профил

12 Съвета за По-Успешен Google+ Профил

Харесва ли Ви или не, днес присъствието Ви в Google+ е по-важно от всякога. До голяма част успехът в тази социална мрежа се състои именно от вашето цялостно онлайн присъствие и вашите последователи в G+.

Потребителските профили в Google+ са предназначени за комуникация между потребители и е препоръчително да се използва собствено и фамилно име при регистрацията. Това е най-правилният начин, чрез който да представите себе си или бизнеса си. Google+ се използва като електронна поща, за търсене в мрежата, за създаване на лични и бизнес страници, за писане на статии (блогване), както и редица други дейности в онлайн пространството, събрани на едно място.

Крайно време е дигиталният маркетинг да обхване възможностите на Google Plus и да използва максимално функционалностите и плюсовете, които предоставя тази социална мрежа. Google+ се използва от над 540 милиона активни потребители – това е постигнато само за 3 години. Във Facebook те надхвърлят 1 милиард. Това е втората по големина социална мрежа и нейната цел е далеч по-дълбока от необходимостта за споделяне и взаимодействие.

Ако сте скептично настроени към Google+ и не знаете как да започнете да използвате правилно тази социална платформа, значи тази статия ще Ви бъде доста полезна. Не се притеснявайте, няма да Ви поискам нито една стотинка за следващите 12 безплатни съвети за Google+ профила Ви!

Започвам с няколко по-основни метода, а след това ще наблегна и на по-съвременните.


1. Използвайте само лицето си за профилна снимка

Google+ се определя по скоро като мрежа на интереси, отколкото като социална мрежа. Това е място, в което хората достигат до търсената информация, срещат се с търсената аудитория и намират полезни за тях потребители. Затова е особено важно, те да Ви разпознават, да Ви запомнят и да Ви откриват лесно. Не използвайте нищо друго освен собственото си лице, когато избирате профилното си изображение. Разбирам нуждата от това да сложите снимка на вашето дете, куче, коте, карикатура и т.н.. Но в крайна сметка това не е най-добрия избор, който да Ви представи пред обществото. Google+ използва рамка с кръгла форма, в която да поставите вашето изображение. Имайте това в предвид, когато избирате вашата снимка. Тя, заедно с основната информация за вас, ще се покаже навсякъде в екосистемата на Google.

mark zukerberg google plus

Бележка: От 25 юни 2014 г. от Google премахнаха авторските снимки в резултатите от търсенията в търсачката си.


2. Добавете снимка с висока резолюция за корица

Снимката на корицата е много важна, защото тя е един от основните елементи на профила Ви, които заемат доста голяма и видима част, а и ангажират визуално. Препоръчвам Ви да си създадете специална, уникална и привличаща вниманието снимка за корица, а не просто фотос от последната разходка, ваканция или интересна случка. Снимките, които предлага системата, не са много подходящи.

Loyal travel google plus cover

Ето няколко съвета как да си създадете добра Google+ снимка за корица:

  • Използвайте ключова дума, когато задавате име на файла.
  • Нека изображението Ви бъде с размер 2120 х 1192 пиксела
  • Брандирайте се – добавете някакво описателно заглавие в снимката, което да Ви представя точно и ясно. За пример вижте Google+ страницата на Inbound.bg
  • Споделете изображението, което сте направили, като пост в Google+

Когато направите това, снимката ви ще бъде пряко свързана с вашия профил.


3. Вземете си персонализиран URL

Това е кратък, персонализиран URL адрес, който води към потребителския профил или страницата Ви. Ето каква е разликата между стандартен и персонализиран URL. Вижте тези примери, за да разберете какво имам предвид:

  • Стандартен G+ URL: https://plus.google.com/104870181692480294320/
  • Персонализиран G+ URLhttps://plus.google.com/+DimitarDimitrov/

Може да прочетете тази детайлна инструкция от Google как да вземете потребителски URL.


4. Добавете хора в кръговете си

Колкото повече хора имате в кръговете си, толкова по-вероятно е те да Ви последват. Броят последователи на профила Ви е публична информация, но информацията колко хора следите Вие е частна/скрита. Големият брой последователи е тенденция за увеличаване на доверието към Вас, макар че в последно време от Google се опитват да насочат вниманието към броя „Показвания“ на вашите постове. Създайте отделни кръгове според интересите си, така ще изградите релевантна бизнес мрежа.

За да добавите хора във вашите кръгове, кликнете върху бутона „Добавяне в кръгове“.

Silvia Krasimirova–Google-Plus

 


5. Станете по-достъпни

Ако използвате Google+ като маркетингов инструмент, а не просто за да наблюдавате профилите на близки и познати, ще трябва да промените настройките си за достъпност и да направите профила си видим и достъпен за масата от потребители – все пак искате те да Ви намират, нали 🙂

Кликнете върху „Потребителски профил“, след това „Настройки“. Желателно е да включите следните настройки:

google plus profil nastroiki 1

google plus profil nastroiki 2

google plus profil nastroiki


6. Попълнете профила си на 100%

В секцията „История“ е мястото, където да добавите информация за вас, интереси, връзки.

Google+ - Попълване на Историята Ви

Колкото по-пълна е информацията за вас, толкова по-лесно ще Ви намират при търсене.

  • Мото – напишете кратък лозунг или няколко основни ключови думи – нищо повече от 1 изречение, за това кои сте и какво правите. Съветът ми е да се опитате да се опишете в рамките на 10-15 думи.
  • Представяне – това е мястото, на което да добавите текст с местата на които сте били, какво сте правили. Можете да добавите и връзки. Добавете линкове, към вашата компания, личния си уеб сайт или други места, на които сте активни, споменавания в медии и т.н.
  • Поводи за гордост – страхотно място, на което можете да покажете вашите постижения, за които сте споменали по-рано във въведението.

7. Споделяйте съдържание, за да бъдете индексирани.

Google индексира споделеното съдържание в Google+ много бързо и увеличава възможността то да бъде видяно в резултатите от търсене. Всеки нов споделен URL се обхожда от бота на Google в рамките на няколко минути. Чрез споделянето на съдържание като пост, Google ще индексира сайта Ви по-бързо.

И един важен съвет – споделяйте не само ваше съдържание, но и чуждо. Доста авторитетни личности в Google+ споделят около 80% чуждо съдържание и едва 20% от собствените си сайтове/блогове.


8. Попълнете пълната си информация за сътрудничество.

Да създадете авторски текст е нещо велико! Грехота е да не покажете къде сте го публикували публично. Уверете се, че сте попълнили всички сайтове, в които сте публикували съдържание или поне тези, за които искате да похвалите на света.

Google+ - Сътрудничи на поле


9. Бъдете активни!

Най-добрия начин да бъдете активни в Google+ е да публикувате съдържание, но освен това е много важно да направите следното:

  • Добавяйте снимки – Наличието на активен фото албум в Google+ води до по-голяма ангажираност на профила ви и увеличава видимостта му.
  • YouTube видео – един от най-важните раздели за публиката е вашия YouTube акаунт.
  • +1 – Всичко, което отбележите с +1 действа като социална препоръка ще бъде видяно от други хора, ако вашите настройки са правилно зададени.
  • Писане на ревюта/отзиви – всяко оставено ревю може да бъде видяно от други хора. Оставените отзиви показват, че сте ангажирани и активни.
  • Оптимизирайте публикациите си с подходящи ключови думи и създавайте заглавни тагове.

10. Нека другите ви забележат.

Всеки, който се регистрира в Google, има център за уведомяване и получава известия (notifications). Ако искате да бъдете забелязани от другите хора и по-специално от вашите кръгове, може да създадете уведомление. Ето как:

  1. Споменете ги в публикация – тагнете ги с @ пред името им
  2. Споделете пост с тях
  3. Споделете мнения в кръговете, които следите
  4. Коментирайте техни постове
  5. Коментирайте постове, които те са коментирали
  6. Добавете ги в кръговете си
  7. Предложете на нови хора да Ви добавят в кръговете си
  8. Отбележете ги в снимка
  9. Отбележете една тяхна снимка
  10. Предложете им профилна снимка
  11. Коментирайте снимка, която те са коментирали
  12. Коментирайте снимка, в която са били отбелязани
  13. Коментирайте снимка, която са отбелязали
  14. Започнете разговор с тях
  15. Изпратете им покана за събитие
  16. Напомнете им за събитие.
  17. Добавете дейност на събитие, което са създали.

Google+ е мрежови инструмент, а не инструмент за следене, но ако искате да достигнете до влиятелни личности или да се поучите от експерти в индустрията, може да използвате помощта на уведомленията.


11. Вижте как хората виждат профила Ви.

След като сте направили всички настройки, промени и подобрения е време да погледнете как изглеждате отстрани. Как може да видите профила си така, както го вижда света?

Просто кликнете върху “Потребителски профил” и след това върху иконата „Преглед на потребителския профил “. Ще ви бъде дадена възможност за избор „Вие“ или „Обществено“. Насладете на профила си точно както всички ваши приятели, фенове и критици го виждат.

Google+ Профил - Обществен Изглед


12. Вижте Вълничките (Ripples)

Google Вълнички (Ripples) е сравнително неизвестна особеност/функционалност на Google+. Вълничките показват графика на споделянията на дадена публикация в G+. Накратко, това е екран с данни за публичните действия на даден пост. Там няма да видите споделянията между частни кръгове.

Google Plus Ripples - Вълнички

Google Plus Valnichki Opcii

Вижте този пример на живо тук

*Един пост е публичен ако той е обявен за „Обществен“ при споделянето му.


Бонус: Пробвайте Google Hangouts

Един от най-популярните безплатни инструменти за видео чат е Google Hangouts, също част от Google+. Популярен е сред много фирми и се използва за провеждане на видео конферентни разговори, както и и за генериране на видеосъдържание съдържание.

Google Hangouts


Неоспорим факт е, че Google+ се превръща в един от основните и водещи инструменти за маркетинг в Интернет… и неговото значение става все по-голямо с всеки изминал ден.

С присъствието си в Google+ неимоверно ще увеличите трафика към сайта си, а и не само. Информацията, която получавате от тази мрежа, е много добре синтезирана и за никой не е тайна, че търсещите машини уважават “добрите социалки”.

В заключение бих добавила, че да заложите на Google+ като място, в което да се изявите, е най-правилното решение за вашето бъдеще, защото бумът в развитието на тази социална платформа тепърва предстои. Конкуренцията вътре е много малка. А какво по-хубаво от това да си сред първите в нещо, което предстои да стане популярно сред масата.

Post author

Специализира в дигиталния маркетинг от 2014 година. Сертифициран специалист - Google AdWords. Интересува се от SEO, SEM, PPC и Дисплейни реклами, както и маркетинг в социалните мрежи.