
Конкурсите и томболите с награди са едни от най-добрите начини да популяризирате бранда си, като едновременно с това увеличавате ангажираността на потребителите си в социалните мрежи и изграждате таргетиран списък от клиенти.
Те се настройват изключително бързо, лесни са за менажиране и Ви осигуряват космическа възвръщаемост на инвестициите, ако са проведени правилно.
Чудите се как да стартирате своята игра с награди още днес? Тази статия ще Ви даде 30 забавни идеи за 10 от най-популярните индустрии – по 3 конкретни идеи за всяка от тях. Дори ще Ви споделим няколко реални примери, за да видите как точно работи този механизъм.
Намерете Вашата бизнес ниша от изброените по-долу и се запознайте по-подробно с нашите предложения.
- Електронна търговия, насочена към жени
- Електронна търговия като цяло
- Електронна търговия, насочена към мъже
- Хотелиерство / СПА
- Фитнес
- B2B
- Фотография
- Ресторантьорство
- Стоматологична / Козметична медицина
- Автомобили
Идеи за томболи, свързани с електронната търговия, насочена към жени
Когато говорим за социални медии, жените споделят най-много и са отговорни за 62% от всички споделяния във Facebook.
Дамите са по-разговорливи с приятели (за разлика от мъжете, които просто публикуват нещо в социалните мрежи и очакват то да бъде забелязано).
Чудите се как тази информация е обвързана с конкурсите и Вашия бизнес? Заложете на игри с препращане и бонус участие – идея за състезание, с която да награждавате участниците с още шансове за печалба, когато споделят публикацията с приятели.
По-вероятно е жените да споделят нещо, в сравнение с мъжете, а и приятелите им най-вероятно също ще се включат във Вашия конкурс (ще се запишат, ще подкрепят приятел, ще гласуват и т.н.). Чрез тези дейности, Вашата игра ще набере популярност и по-голяма видимост, а Вие ще се сдобиете с информация за потенциални бъдещи клиенти.
Идеи и примери:
- Шопинг мания: Подарете ваучер за сайта си, но нека идеята да е свързана със самото пазаруване. Покажете на клиентите си какво точно могат да си купят с този ваучер, а не залагайте на самия него.
- Сезонна томбола: Това винаги е добра идея, защото ще имате конкретна тематика и лесно ще грабнете интереса на потребителите. Подарете им конкретни продукти или ваучер, свързан със съответния празник или голямо маркетингово събитие – Черен Петък, Коледа, Великден и т.н.
- Партньорства: Намерете подходящ партньор и подарете почивка, курс, тренировка, вечеря или каквото се сетите, което да е за двама, трима или повече човека. Можете да включите и награда, като облекло или аксесоари, ако бизнесът Ви е свързан с това. Така ще ангажирате не само Вашите последователи, но и тези на партньора Ви.
Идеи за томболи, свързани с електронната търговия
Онлайн търговията е номер едно, когато говорим за конкурси и томболи, без съмнение!
Продуктите Ви лесно се превръщат в страхотна награда, а и таргетираните потребители са запознати с интернет пространството и са активни в социалните мрежи. А ако някой направи поръчка във Вашия сайт, то най-вероятно е склонен да направи и втора.
Силно Ви препоръчваме да не пренебрегвате игрите с награди, защото няма да откриете по-успешен начин да генерирате трафик, да увеличите продажбите в слаб сезон и да накарате хората да се интересуват от новите продукти, а и да се сдобиете с нови потенциални клиенти.
Идеи и примери:
- Пуснете състезание, свързано с наближаващата зима: Промотирайте продуктите си като “необходимост за зимата”. Няма значение дали те наистина са, важното е как ще ги представите на хората, които вече се интересуват от тях.
- Направете томбола с награда комбо пакет с Вашите продукти: Това подобрява шансовете за успех, защото хората ще се интересуват от поне един от продуктите, които им подарявате.
- Подарете безплатна доставка за 1 година: Това е страхотно състезание, с 10 победители, което да разтеглите във времето, например: “Цели 10 дни печалби! Победител всеки ден!”. И е особено успешно, защото всичко, което правите, е да намалите леко печалбите си, а не раздавате нещо напълно безплатно.
Идеи за томболи, свързани с електронната търговия, насочена към мъже
Въпреки че жените контролират по-голямата част от разходите в едно домакинство, мъжете са тези, които са по-развълнувани за възможността да пазаруваш директно от дивана.
40% от мъжете на възраст между 18 и 34 години “в най-добрия случай биха си купили всичко онлайн”, докато само 33% от жените биха казали това. Цифрите са още по-големи, когато става въпрос за тийнейджърите. 86% от момчетата казват, че пазаруват по интернет, докато момичетата са само 76%.
Какво означава това за Вашите игри с награди? Означава, че когато целта Ви е повече продажби, мъжете разбиват стереотипите.
Идеи и примери:
- Партнирайте си с бръснарници, спортни магазини и други тематични бизнеси: Подарете на господата “Време за себе си” или “Промяна” с награда – комплект продукти.
- Проведете летен конкурс на тема Барбекю: За да проведете игра с награда (на шега или не), свързана с барбекю и летни забавления. Помислете за колаборация с бизнес в тази ниша.
- Проведете тематична томбола: Тя може да включва всичко – от спортно събитие (Като Шампионска лига, боксов мач и други) до Коледа или друг празник. Бъдете креативни с тематиката на състезанието и увеличете продажбите, дори през по-неуспешен сезон.
Идеи за томболи, свързани с хотелиерство и СПА
Тези индустрии имат предимство пред всички останали – много ценен продукт.
Двудневен престой в изискан хотел или СПА ден са страхотни награди, които могат да доведат огромен брой записали се участници. Те са вълнуващи, защото са нещо луксозно. Разбира се, приятно е да се сдобиеш с нова прахосмукачка или тоалет, но романтична почивка за двама, далеч от децата, на ново място, не е нещо, което всеки може да си позволи. Това е награда, която хората наистина искат да спечелят.
Съвет: Когато провеждате състезание с награда, трябва да помислите как да накарате хората, които не са спечелили, да направят поръчка. Например – изпратете на всички записали се имейл със специална оферта, с 30% отстъпка, след края на играта. И ще видите като резултат възвръщаемост от инвестициите за самата нея.
Идеи и примери:
- Двудневен престой: Можете даже да съчетаете тази награда с повод – Свети Валентин, Денят на жената, Нова година и други.
- Подарете Уикенд за приятелки: Когато създавате Facebook рекламата за тази игра, опитайте да създадете и ад сет с таргетиране приятели/съпрузи, за да обхванете всички възможни опции.
- Подарете някакъв вид масаж: За да постигнете максимални резултати, подарявайте по един масаж на своите участници всеки ден, в продължение на една седмица.
Идеи за томболи, свързани с фитнес индустрията
Няма какво да Ви лъжем, тези томболи са вторите най-популярни, след онлайн търговията. Вашият бизнес е перфектен за този тип промоции (за разлика, например, от B2B, за съжаление).
Имате ценни награди: 6 месечен абонамент, безплатен личен треньор и какво ли още не. Във Ваш плюс са страхотните визуализации, които можете да използвате или измислите, но цената е големият минус. Когато кажете на някого обаче, че може да подобри външния си вид и здравето си, и то напълно безплатно, тогава стойността на Вашата награда става безценна!
Всяка игра, която провеждате, трябва да има това, което ние наричаме стойностно предложение – причината, поради която хората възприемат Вашата реклама за ценна. Не може просто да ползвате нещо клиширано, като “50% намаление” или “Вземете първия месец безплатно”.
Вместо това помислете за емоционалната стойност на офертата Ви. Например: “Подгответе се за лятото!”, “Изгорете тези коледни калории!”, “Ние ще Ви помогнем да спазите новогодишното обещание!”.
Идеи и примери:
- Безплатна тренировка и хранителен режим: Това е и страхотна опция, която да добавите в сайта си, за да си спечелите нови лийдове. Безплатен подарък, който давате на потребителите си, когато Ви предоставят лични данни. Създайте серия от имейли, които са специално измислени, за да превърнат новите Ви контакти в пазаруващи потребители.
- Безплатни самостоятелни тренировки с инструктор: Този вид тренировки, за разлика от обикновеното членство във фитнеса, са направо лукс (и се възприемат като нещо с по-голяма стойност). Не забравяйте някъде да посочите и редовната цена на тази услуга в офертата Ви при томболата.
- Тренировки с приятелки: Измислете награда, като например пакет тренировки (10 броя) за приятелки, където всяка дама да доведе приятелка безплатно. Това е особено ценна оферта, защото участниците Ви ще могат да се насладят на заниманието с компания, а занапред да си плащат редовно за упражнения, ако им допадне.
Идеи за томболи, свързани с B2B индустрията
Този тип игри с награди са по-трудни за провеждане. Това е така, защото като цяло има много по-успешни начини, за да постигнете желаните бизнес цели.
Едни от най-успешните конкурси, които спокойно можете да пробвате, са партньорските. Това е ценна кампания, не само за придобиване на по-голяма популярност в социалните мрежи, но и за успешен обмен на потенциални клиенти с бизнес, подобен на Вашия.
Идеи и примери:
- Проведете фирмен конкурс: Между отделите и различните офиси. Като подарък можете да заложите на подаръчна кошница или билети за събитие, ваучерите също са добра идея. Този вид томболи са добър начин да повдигнете духа на персонала.
- Намален план за Черен петък или Кибер понеделник: Изберете “10 късметлии”, които да се възползват от промоционални условия. Това ще Ви даде предимство пред конкурентите, които Ви водят по продажби например.
- Спонсорство / Безплатен абонамент: Нека този вид промоция е по-продължителна, за да могат Вашите партньори и клиенти да научат за нея. Безплатният абонамент може да е конкретно за нови клиенти, а спонсорирането на различни видове каузи просто ще сложи името Ви на картата, за да научат по-голям брой хора за Вас.
Идеи за томболи, свързани с фотографията
Ако сте като по-голямата част от бизнесите, занимаващи се с фотография, най-вероятно намирате потенциални клиенти чрез препоръки.
Игрите с награди са като добра дума, но не от един, а от 10 приятели наведнъж!
Онлайн томболите са, както показва името, в интернет. Това означава, че информацията и препоръките лесно могат да се споделят, и то с голям брой хора.
Вашият потенциален клиент има 100 приятели, които също са Ваши потенциални клиенти. Конкурсите, по-специално тези с бонус участие и препращане, са чудесен начин да достигнете до всички.
Идеи и примери:
- Подарете сватбена фотосесия: Помислете добре за времето на провеждане на тази игра, за да обхванете максимален брой хора, които се интересуват от наградата. Повечето двойки предпочитат сватба през пролетта или лятото, затова започват да търсят фотограф още от предната есен.
- Подарете детска фотосесия за новородено: Както споменахме и по-горе, тук времето е ключов фактор. Само за информация – най-голям брой бебета се раждат през септември.
- Партнирайте си със студио за красота: Наградата Ви е фотосесия за сам човек или приятелки, които получават в допълнение грим и прическа по избор.
Идеи за томболи, свързани с ресторантьорството
Повечето заведения не мислят много за онлайн маркетинга си. А голям брой от клиентите Ви идват след като са видели мнения за Вас в сайтове, Google или Facebook.
Една добре подготвена и интересна игра с награди може лесно да привлече огромен брой клиенти в един новостартиращ ресторант.
Съвет: конкурсите са добър начин за получаване на обратна връзка от клиентите. Можете да давате бонус шанс за печалба на хората, които напишат ревю за ресторанта.
Таргетирайте само хора от близки райони, защото онлайн маркетинга е добър инструмент, който може да Ви даде голямо поле за изява, но може и да е опасен. Уверете се, че не харчите средства и други ресурси за хора, които изобщо не са близо до Вас.
Идеи и примери:
- Подарете романтична вечер: Ако има интересно събитие във Вашия град или нов, забавен филм – купете два билета и ги комбинирайте с вечеря преди/след това, за едно романтично преживяване на двама късметлии.
- Време е за празнична вечеря: Коледна, Великденска или вечеря за Свети Валентин, например. Щастие за цялото семейство!
- Зарадвайте някого с тематична вечеря – у дома: Направете от тази игра цял празник. Зарадвайте победителя като му доставите желаната храна до вратата, снимайте персонала си с него/нея и покажете веселото изживяване в социалните мрежи.
Идеи за томболи, свързани със стоматологичната и козметичната медицина
Игрите с награди могат да бъдат много полезни за този тип бизнеси.
Ето някои причини за това:
- Услугите Ви са с висока цена, затова безплатната награда има голяма стойност. Това е причината, поради която можете да очаквате голям брой участници.
- Хората, които се включат в конкурса, ще се сещат първо за Вас следващия път, когато имат нужда от този тип услуги.
- Хората, които спечелят, най-вероятно ще се върнат при Вас (ако останат с добро впечатление) за последващи нужди и нови услуги, а може би ще доведат и роднини, и приятели. По-лесно е да отидете при специалист, когото познавате, отколкото да търсите нов.
Съвет: винаги имайте повече от един победител. Това ще увеличи доверието на участниците, че може би ще спечелят и те, което означава, че още по-голям брой хора ще се включат.
Идеи и примери:
- Предпразнични процедури: Тук разделете томболата на две – “Изненадай я за празника!” и “Изненадай го за празника!”. Така ще обхванете много различни таргет групи от хора.
- Таргетирайте сгодени дами: Подарете предсватбен подарък – избелване на зъби, намаляване на бръчки и други. Всяка дама ще се почувства специална, а наградата Ви определено има висока емоционална стойност.
- Проведете конкурс с награда – избелване на зъби: Помислете за конкурс, който да провеждате няколко пъти в годината. Само не забравяйте да изключвате предишни участници от таргетирането при всеки нов.
Идеи за томболи, свързани с автомобилната индустрия
Този тип бизнеси все още не са навлезли на 100% в онлайн маркетинга, а възможностите са безкрайни.
Знаете ли, че Facebook Ви позволява да таргетирате специално хора, които имат определен тип кола, и то във Вашия район. Представяте ли си колко голямо предимство е това, ако притежавате магазин или сервиз за Фолксваген, Субару или Ауди, например?
Става студено навън, всеки шофьор започва да си мисли за зимни гуми, за преглед за изправност на автомобила, смяна на течност за чистачки и какво ли още не, и както си гледа Facebook – опа! Сервизът до него му дава шанс да спечели пълна зимна подготовка на автомобила – напълно безплатно!
Идеи и примери:
- Подарете преглед на автомобила преди почивка: Нека това е летен конкурс, започнат от май месец, за да предложите нещо на хората, за което те така или иначе вече си мислят.
- Подарете безплатно вземане на автомобил под наем: Проведете тази томбола преди дълги празници, когато се събират повече от 1-2 дни почивка.
- Подарете абонамент за автомивка: Това е нещо, от което всеки шофьор има нужда. А всеки обича намаления. Тук можете да очаквате да се включат голям брой клиенти, потенциални клиенти и нови хора, които за пръв път ще научат за Вас!
И така, това са нашите 30 идеи за интересни и полезни състезания с награди в социални мрежи, които да са подходящи за всеки тип бизнес.
Нека игрите започнат сега!