Трудно е да се предвиди утрешния ден, но не е невъзможно! Можете спокойно да разчитате на рекламистите и професионалисти в областта, които виждат промените още преди да са настъпили. Фотографите, дизайнерите и дори създателите на съдържание могат да помогнат в търсенето на тенденциите във визуалните комуникации, които ще оформят близкото бъдеще.
Навсякъде по света се появява една глобална естетика, подхранвана от социалните мрежи и популярните хора в тях. Маркетолозите вече влагат лични идеи при оформяне на съдържанието, а артистите и дизайнерите търсят начин да прославят отново миналото, докато експериментират с иновативни подходи в изкуството. А какво друго можем да очакваме през идната година?
Ерата на персонализацията
Маркетинговите специалисти вече усещат натиска от факта, че трябва да достигат до всеки клиент индивидуално, защото плавно навлизаме в епохата, в която персонализацията е единствения ход напред.
Даваме значителна част от личната си информация и очакваме да се използва по предназначение в изображенията, които ни се предлагат или съдържанието, на което се натъкваме.
Брандовете вече търсят начини да изпъкнат сред масата. Големите компании се опитват да създадат изживяване заедно с потребителите, посредством съдържание, генерирано от самите тях и с помощта на “инфлуенсърите” от социалните медии, докато създават рекламни материали за специфичен сегмент потребители, отговарящи на индивидуалните потребности.
Във време, в което “рекламната слепота” е на високо ниво, персонализираното съдържание е възможност за свързване с хора по различни канали.
Вече не е на почит маркетинга тип “всички под един знаменател”. Сега нещата се свеждат до прецизност в координирането на визуалното съдържание.
Креативни провокации
За да накарате клиента да ви обърне внимание, визуалното съдържание трябва да изпъква с нещо. Затова смелите, нестандартни и понякога предизвикателни идеи за реклама стават все по- често срещани. Този вид творческа провокация може лесно да се постигне чрез нетрадиционни методи за фотография, изкуство и дизайн.
Тъй като все повече снимки и видеа се разглеждат в движение, на мобилните устройства, те трябва да ви накарат да задържите поглед и пръст върху тях! Тоест, нужно е да създадете нещо оригинално и неочаквано, над средното ниво.
Вече не е достатъчно само да постигнете идеален момент в една снимка или да използвате безупречен дизайн. Ключът е в запомнящи се визуализации, а в днешно време това е творба, за която се говори, и в резултат на това тя циркулира из социалните медии. Вдъхновете разговор и ще намерите същността, която е да останете актуални като марка.
Някои от най-добрите снимки от Behance например изследват подробно тази тенденция, предлагайки креативни решения и забележителни рекламни материали, за да накарат хората да говорят. Но докъде ще стигнат брандовете с тази тенденция? Творческите екипи още се борят за отговор.
Носталгични ретроспекции
Ако преди 5 години бяхте попаднали на страница, вдъхновена от 90-те, бихте се възмутили. Брандове като Adidas обаче върнаха с гръм и трясък носталгията по тези отминали времена. Особено в уеб дизайна, използваните цветови гами, мотиви и шрифтове.
Всички вече се стремим към “олд скул”-а. Акцентира се върху създаване на колажи или използване на стари снимки, за да се придаде нов смисъл и да се зададат нови въпроси за миналото.
Художници, дизайнери и утвърдени марки вървят по стъпките на миналото, завръщайки се към някои от най-значимите стилове, моменти и исторически фигури.
Тези препратки оказват директно влияние върху визуалния маркетинг, като някои индустрии направо копират 60-те, 70-те, 80-те и 90-те години – така привличат вниманието не само на хората, които си спомнят с умиление за тези времена, но и на тези, които гледат към миналото с любопитство и новооткрита носталгия.
Модата често черпи вдъхновение от отминали епохи, показвайки, че всичко може да се направи с вкус и нова гледна точка. Носталгичните ретроспекции са свързани с възприемане и възхваляване на най-доброто от два свята – ретро вид с модерно усещане за установяване на нов стил.
Използване на история на изкуството
Търсенето на вдъхновение може да ни върне десетилетия назад, а понякога дори и векове. Класическото изкуство е отразено в творбите на съвременните художници от цял свят. Тази техника изразява намереното вдъхновение като нещо лично. Забелязва се как фотографите често правят такива препратки. Понякога и рекламата прави завой в тази насока, дори някои профили в Instagram споделят класически картини с добавени модерни елементи (понякога с добавено чувство на ирония и хумор).
Единната глобална естетика
Забелязали ли сте как някои заведения по цял свят започват да си приличат. Създава се единна глобална естетика – луксозен минимализъм, с приоритет към автентичност и суров необработен вид. Тази тенденция е силно подхранена от социалните медии, които я превърнаха в тренд в дизайна. Тя започва да оформя интериорите на любимите ни места. Вече не са само онези “хипстърски” кафенета от Instagram, а интериорният дизайн като цяло.
Леко е плашещо, като си помислиш, че социалните мрежи имат пръст в промяната на обектите около нас, но реалността е такава.
Местата, сайтовете, хората по света започват да си приличат. А специфичните за тренда отбраност, семплост и класическа естетика вече се разпространяват като неконтролируем горски пожар.
Добавяне на интерактивност
Всичко през 2018-та беше насочено към видео и анимация. Прогнозата за 2019-та е естествено продължение на този тренд, само че с нови начин за интеракция с потребителите.
Това с пълна сила важи за уеб дизайна, където интерактивните елементи се добавят, за да накарат хората да се ангажират с визуалното съдържание.
Интерактивното и експериментално изкуство предизвиква все повече и повече дискусии и привлича публика. Това кара хората да се чувстват като част от дизайна и им дава възможност да се запознаят отблизо със съдържанието, което е гаранция, че ще запомнят бранда, продукта или идеята.
Преминаване към 3D дизайн
Дизайнерите се сдобиват с все повече инструменти и умения, за да доставят триизмерен елемент в работата си. Добавянето на този вид дълбочина към съдържанието веднага ще привлече вниманието, а и е опозиция на статичния добре познат дизайн.
Създателите на уеб сайтове също са завладени от тази тенденция – следващото голямо нещо в графичния дизайн! Дори сток фотографите експериментират с 3D дизайн.
Facebook изненада всички като добави 3D снимките. Има много начини да се имплементира този вид изкуство към уеб съдържанието, особено в графичния дизайн. И не забравяйте да споделяте творбите си в социалните мрежи!
Минимализмът става философски
Един тренд, който никога няма да умре – това е минимализмът!
Прогнозите за тази година показват, че задълбоченият концептуален минимализъм не само в уеб средите, но и в дизайна на апликации, продукти и фотография, навлиза в пълна сила!
Няма липса на минималистични фотографии, но сега те стават още по-концептуални. Не е достатъчно само да заснемеш нещо красиво, трябва да създадеш история, момент, чувство и дълбок смисъл.
Този вид дизайн доста често изглежда като кадър от филм, като момент от историята застинал във времето – с начало, среда и край. Това не е просто счупена на стотици парченца чаша, това е краят на една връзка, или упадъкът на обществото!
Минимализмът става философски в смисъл, че зрителите са принудени да спрат и да се замислят, да отразят събитие, да стигнат до заключение. Това не значи скучно, сухо изображение, а напротив – добавяне на нови неочаквани елементи в композицията.
Минимализмът е всичко друго, но не и скучен!
С мисъл за околната среда
Разбирате, че има сериозен проблем, когато реклама по време на спортното събитие Super Bowl в САЩ за 5 милиона, насочва вниманието към социални и екологични проблеми.
Брандовете започват да обръщат внимание на тези заобикалящи ни важни проблеми, защото сега повече от всичко околната среда е топ приоритет!
Замърсяване, влиянието на човек върху природа, екологични кризи – всичко това се превръща в огромен визуален тренд през 2019 година. В медиите вече сте заобиколени от пластмасата в природата. Замисляте се над въпроси като устойчивост, рециклиране, органичен и здравословен начин на живот в хармония с природата.
Осведомяването и загрижеността към околната среда е във всички речи на политиците по света, което я превръща в място за инвестиции, а ние виждаме визуализации, които разкриват истинското състояние на света, в който живеем!
Последната тенденция засяга всеки един от нас. Индустриите могат да спомогнат за разпространяването на думите, а креативните имат в ръцете си тежката задача да ни напътстват в това направление и всички ние да намерим решение за едно устойчиво бъдеще!
Сега вече знаете какви тенденции ви очакват през новата 2019 година! Не чакайте, хващайте се на работа.
Трудно е да се предвиди утрешния ден, но не е невъзможно!