Как да подобрите Facebook ангажираността с тези 4 забавни игри

Facebook игри за по-добра ангажираност

Искате ли да увеличите видимостта на постовете си? Търсите ли свежи идеи за по-бързо създаване на ангажираност в страницата Ви във Facebook?

В тази статия ще откриете четири начина, по които можете да подобрите взаимодействието на потребителите със страницата Ви, като използвате социална игра.


Защо точно игра?

Ако вече косите Ви са побелели от притеснение за броя на феновете, които взаимодействат с бизнес страницата Ви, модерирането й може би не е от най-приятните неща. Нещо още по-лошо, най-вероятно още Ви е трудно да опознаете феновете си на по-дълбоко ниво. Добрата новина е, че с пускането на обикновена социална игра в страницата, лесно ще повишите посещенията и разглеждането й.

Социалните игри на таймлайна насърчават коментарите, споделянията и харесванията, и създават усещане за общност, свързана с бранда Ви. А допълнителен бонус е забавлението както за Вас, така и за потребителите.


Защо е важна ангажираността във Facebook?

Има над 15 милиона бизнес страници във Facebook. Добавете и стотиците сложни алгоритми, които работят нонстоп зад кулисите, за да помогнат на хората да виждат това, което ги интересува. За никого не е изненада, че собствениците на страници хабят много нерви по отношение на видимостта им. Заради тези алгоритми хората не винаги виждат в нюзфийда си промени и постове от страниците, които са харесали.

Всеки път, когато някой хареса страницата Ви или взаимодейства по някакъв начин с нея, от Facebook ползват тази информация, за да определят от какво съдържание се интересува даденият човек и подобрява преживяването му в мрежата. Ако феновете Ви най-често гледат и харесват снимките на страницата Ви, то те ще виждат много повече от тях, а ако основно коментират и си взаимодействат с текстовите постове, ще им бъдат показвани основно такива. Схванахте ли цялата картинка?

Facebook игри

Стартирането на социални игри е от полза за страницата Ви!

Когато използвате фийда си, за да пускате забавни игри и загадки, това ще създаде общност от феновете Ви и ще ги кара отново и отново да се завръщат на страницата Ви, което пък им дава възможност да опознаят бранда.

Ако искате да подобрите видимостта без да харчите много пари за реклами, започнете Facebook игра, за да накарате хората да се завърнат на страницата Ви.

Всяка от игрите, които ще Ви покажем, може да се използва на таймлайна или в група, което е добра новина за тези от вас, които управляват и двете!


1. Игра “Дайте най-доброто предположение”

Във Facebook не е трудно да създадеш състезание. Можете да изберете игра, като например “Дайте най-доброто предложение” по предварително дадена тема и участниците ще спечелят награда, а можете да създадете пост само за ангажираност, но наличието на печалба прави нещата много по-интересни.

Facebook игра “Дайте най-доброто предположение”

Как работи играта

Вие избирате темата на играта, т.е дали хората ще познават количество от даден продукт или ще трябва да дадат друг тип предположение спрямо Ваша идея.

Ако не смятате да предлагате награда, значи е нужно само да пуснете пост с думи, като например “Какво е Вашето предположение? Споделете в коментарите!”, но ако ще създавате състезание с печалба, задължително трябва да се съобразите с Facebook Page Guidelines и да обявите условията максимално ясно и прозрачно, за да няма объркване за феновете Ви.

Тъй като ще има само един верен отговор, обяснете на хората какво се случва при няколко познали, ако има само една награда.

Определете времеви лимит на играта и го отбележете в описанието. Това ще накара хората максимално бързо да се включат.


2. Игра “Попитайте приятел”

“Попитай следващия” е лесна и забавна игра, която бързо създава усещане за приятелство и общност.

Facebook игра “Попитайте приятел”

Как работи играта

Просто започнете разговора с лесен въпрос с избор между две неща и обявете, че следващият човек трябва да отговори в коментарите с една дума и след това да зададе собствен въпрос. Тук играта не е за време, затова не карайте хората да бързат, важно е коментарите да вървят гладко един след друг.

Тази игра е по-подходяща за увеличаване на ангажираността, без да е необходимо да предлагате награда. Винаги вземайте под внимание типа аудитория, за да не се получи ефектът “ЕСЕ”. 🙂


3. Игра “Опишете живота си с филм”

Това е игра, която помага на феновете Ви да научат повече един за друг, а Вие да ги опознаете като общност. Страхотна е за създаване на ангажираност и за изграждане на връзки във Facebook. В нея феновете Ви описват живота/работата си със заглавие или сюжет от филм. Отговорите ще свържат хората помежду им.

Facebook игра “Опишете живота си с филм”

Как работи играта

Просто задавате въпроса и оставяте потребителите да пишат заглавия на филми в коментарите. Този тип игра работи и с други подобни описания (песни, книги…).

Започнете играта с личен отговор и приканете хората след Вас също да се включат.

Не е необходимо да предлагате награди, но винаги можете да измислите нещо, ако имате желание, например “Най-забавният отговор печели!”.


4. Игра “Довършете историята”

Чели ли сте някога от онези книги, в които трябва да избирате какво се случва. Навремето бяха известни като книги-игри. Тази игра представлява именно това. Едно от големите предимства на Facebook е, че можете да се възползвате от разказването на истории по най-добрия начин – като включите последователите си.

Резултатът от тази игра е забавна и завладяваща история, а и ще опознаете феновете си. Дори може да привлечете нови!

Как работи играта

Направете картинка, на която сте написали заглавието на играта, а под него има ясно обявени правила и изисквания, в които подканвате хората да се включат в довършването на историята. В описанието на поста напишете първото изречение. Периодично пускайте статус/пост с ъпдейт – как се развива историята. Това ще увеличи участието на хората, а и ще можете по-нагледно да представите историята, без обърквания и недоразумения в коментарите.


ВНИМАНИЕ!

Ето някои неща, за които да внимавате при създаване на социални игри:

  • Картинките/снимките Ви трябва да са ясни, да привличат внимание и по възможност да са квадратни. Препоръчваме Ви размер от 600x600px или по-голям. Ако ги направите максималния размер от 2048x2048px, когато се натиснат, ще заемат целия екран.
  • Винаги описвайте правилата на играта в описанието на поста, не само в самата картинка.
  • Опростете правилата, за да могат хората да ги спазват лесно.
  • Винаги започвайте играта лично, за да насърчите хората да се включат, или давайте съвети.
  • Накарайте някои верни фенове да коментират, за да видят и останалите, че постът Ви не е лъжа.
  • Ако искате допълнителна ангажираност, винаги можете да boost-нете поста, което ще Ви осигури допълнителна видимост.

Надяваме се, че тази информация Ви е била полезна, а сега е Ваш ред!