5 Най-важни елемента на един Google+ Local Листинг

Много често в работата ми в Inbound.bg виждам как клиентите ни за Google+ Local SEO или Локална Оптимизация допускат едни и същи грешки. Постоянно.

Най-странното е, че тези грешки се допускат в основите на процеса и се нарушават основните правила на Google+ Local. Затова реших да споделя с всички кои са основните елементи на един Google+ Local Листинг. Но нека първо Ви припомня с няколко думи защо точно тези елементи са най-важната част – защото те са Основата, над която се гради оптимизацията на един Локален Листинг в Google. Този процес е като при строежа на една къща – ако не поставите здрави основни, просто е въпрос на време къщата да стане нестабилна и да се срути.

Стига толкова лирически отклонения 🙂

Eто ги най-важните елементи на един Google+ Local Listing:

1. Правилни категории на листинга

Много е важно вашия бизнес листинг да е с правилно попълнени категории. Ако предлагате ремонт на автомобили, то правилните категории за Вас биха били: Автомобилен сервиз, Сервиз за автомобилни електрически инсталации.

В новия Google+ Places дашборд/табло за управление НЕ можете да попълвате каквито си искате категории. Трябва да се съобразявате изцяло с предложените от автоматичната система на Google. Новата семантична система на търсачката работи толкова добре, че като цяло Ви е нужда една правилно избрана категория. След това търсачката сама обвързва вашия бизнес със съответните локални търсения, на които той отговаря.

Пет основни Google+ Local Елемента

Пример: Вие имате Автосервиз и сте избрали категорията „Автомобилен сервиз“. Това автоматично значи, че вашият бизнес листинг в Google има шанс да се покаже в резултатите за търсения от сорта на „сервиз за коли“, „ремонт на коли“, „диагностика на автомобили“ и т.н.

 

2. Физическият адрес на вашия бизнес

Не по-малко важен е и този елемент във вашия Локален листинг в Google или известен още като Малка Обява. Важен е не само защото е сред опорните неща в Local SEO и цялата Локална система, но и защото адресът на вашия бизнес е неговото лице в Интернет.

Физическия адрес също е мно

Много е важно адресът на вашия бизнес листинг в Google+ Local да бъде един и същ НАВСЯКЪДЕ в интернет пространството – във вашия сайт, във профилите Ви в социалните мрежи, в профилите на работните Ви, в каталозите и директориите… дори и в споменаванията в медиите и блоговете.

 

3. Последователност и постоянство при придобиването на Споменавания/Citations

Това също е важен елемент/фактор при Локалната оптимизация. Причината е съвсем логична и е свързана с естественото развитие на един бизнес.

Да вземем за пример един нов бизнес на няколко месеца. Той не е познат на много хора. Има няколко клиента, които се събират на пръстите на двете Ви ръце. Тепърва му предстои да се развива и да става популярен. Естествено, този бизнес нямам как да бъде популярен онлайн, след като е непопулярен офлайн. Следователно, нямам как да има много споменавания за бизнеса онлайн, просто защото много малко хора знаят за съществуването му, а още по-малко са пробвали услугите/продуктите му. Няма да е никак логично такъв нов бизнес да има 50-100 Споменавания онлайн, при условие че най-големите конкуренти в бранша имат средно по 250-300 (примерни стойности).

Придобиване на споменавания и ревюта за локално seo

Затова е важно да планирате нещата и да накарате клиентите Ви да започнат да Ви споменават не само офлайн, но и онлайн. И колкото повече клиенти имате (доволни или недоволни), толкова повече споменавания ще имате. Но на всички им е ясно, че няма да имате 1000 клиента още на първия месец, освен ако не сте си приготвили няколко стотин хиляди лева за рекламни кампании.

 

4. Качество на Споменаванията/Citations и Потребителски Ревюта

Както при сочещите към един сайт/страница линкове, така и при Споменаванията и Ревютата важи правилото, че Количественото Качество е по-силно само от количеството.

В случая е много по-важно кой е споменал за вашия бизнес – авторитетна личност/сайт ли е. Също така е от ключово значение какви потребители са писали потребителски ревюта за вашия бизнес… при това не само във вашия Google+ Local листинг, а и в други популярни и авторитетни каталози. Извън България такива източници са големите каталози и социални мрежи като Yelp, YellowPages, Judy’s Book и т.н. В България, по лични наблюдения, Google взема предвид потребителските ревюта от Golden Pages, GetLokal, както и няколко големи каталога (един от тях със сигурност е http://zavedenia.com/).

Накратко, ако успеете да накарате авторитетите във вашата ниша да Ви споменат и/или да Ви драснат едно ревю, просто е въпрос на време да станете популярни. Естествено, този процес е комплексен и включва други фактори като – качеството на услугата, спазването на обещанията към клиентите и т.н.

 

5. Количество на Споменавания/Citations и на Ревюта

Да, в предния параграф написах съвсем ясно, че не Количеството, а Качеството има значение. И това наистина е така. Петият най-важен елемент наистина е Количеството. Но не количеството на ревюта и споменавания като бройка, а количеството на източниците, от които идват.

Хората говорят. Постоянно

Логиката Ви трябва да е следната – ако сте популярни, на все повече места ще се пише за Вас. Защо? Защото хората се събират и търсят информация в различни места, много места. Едни предпочитат да седят в големите социални медии, други по форумите за майки (или бащи), трети са свикнали да се ровят в няколко определени бизнес каталога/директории и т.н.

Важното за този елемент е да мислите за Количеството различни места, от които идват Споменаванията и Потребителски Ревюта за вашия бизнес. Много по-силен и по-дълготраен ефект се получава, когато имате примерно 100 Ревюта от 50 различни места, отколкото 100 ревюта от 5 източника.

 

И за финал ще Ви върна към една моят презентация от семинара „Новите SEO Правила 2013“ от края на октомври 2013-та година. В нея са използвани данни от проучването на Moz за факторите при оптимизация на локални листинги. Информацията може да прочетете и на български език в публикацията на SEOM – Обявяване на факторите за класиране при локално търсене от 2013.

Post author

Основател и собственик на Inbound.bg. SEO/SEM Професионалист с над 7 години практически опит. Специализира в Inbound Marketing техниките, занимава се още с PPC и Дисплейни реклами, както и реклами в социалните мрежи.