5-те основни елемента при оптимизацията за локални търсения в Google

3-те Основни Local SEO елемента за локална оптимизация

Локалните резултати в Google бавно и славно превземат немалка част от страниците в Google Search по различни заявки, измествайки силата на органичните резултати. Това не е случайно и е просто част от развитието на най-популярната интернет търсачка. Целта на тази трансформация е да се предложи на потребителя възможно най-актуална, най-полезна и най-релевантна информация, спрямо неговото местоположение, интереси и т.н.

Локалните резултати в Google, най-често, идват от така наречените бизнес листинги от Google+ Local (известни доскоро като Google Places). Това са „малките обяви“ в Google Maps. Всеки бизнес с реален физически адрес може да се регистрира в системата напълно БЕЗПЛАТНО.

Регистрацията обаче не значи, че вашият Google+ Local листинг (малка обява) ще се класира в челните места в резултатите на Google. За тази цел ще Ви е нужна оптимизация на самия Google+ Local листинг, както и на вашия уебсайт – двете работят в синхрон и са зависими едно от друго. Но двете неща (сайт и листинг) си имат своите специфики, затова оптимизацията за тях протича и засяга отделни основни елементи. В тази публикация обаче ще обърнем внимание само на основните елементи за Локалните листинги в Google. До преди няколко месеца броят им беше точно ТРИ, но отскоро вече са цели Пет 🙂

Основните 5 Локални Елемента за оптимизация

 

Кои са 5-те основни елемента при оптимизацията на Google+ Local листинг?

1. Името на вашия бизнес/фирма/бранд

Това е най-важният елемент от всички. Вашата марка или име на фирма е нещото, чрез което вашите клиенти Ви разпознават, говорят и пишат за Вас. Следователно, това име е логично да бъде едно и също за всички… и навсякъде – в рекламните материали, в статиите за вас, в социалните профили на бизнеса Ви, в каталозите (и в устите на хората).

Пример:

  • Регистрирана фирма: Георгиеви 2020 ООД
  • Търговско име (Бранд): Гошен Стайл
  • Вашето име за пред хората и света е „Гошен Стайл“ – използвайте само и единствено него в публични материали и документи, реклами и т.н.

При оптимизацията за локални търсения чрез Google+ Local листинг, името на фирмата/бизнеса/бранда ТРЯБВА да бъде еднакво на всички места, в които се регистрирате! Никога не използвайте различно име от това, което сте попълнили във вашия Google+ Local листинг! И никога не го променяйте. Ако го направите, вложените часове по оптимизацията на вашия бизнес листинг отиват в канала.

Ето извадка от Указанията за Качество на Google Places:

Име на фирмата: Представете фирмата си точно както е в света офлайн.

  • Не включвайте в името й рекламни фрази.
  • Не включвайте телефонни номера или URL адреси в полето за името на фирмата, освен ако не са част от името.
  • Не се опитвайте да манипулирате резултатите от търсенето чрез добавяне на излишни ключови думи или описание на фирмата си в полето за името.

 

2. Телефонът във вашия Google+ Local листинг

Освен името на вашия бранд, телефонът на всеки един бизнес листинг в Google трябва да бъде УНИКАЛЕН! Това е условие на Google, което не трябва да нарушавате, без значение фирмената Ви политика. Дори ако сте бизнес с няколко големи магазина (ако щете бъдете ИКЕА) и имате общ национален телефон, то за всеки листинг (реално, това е всеки физически офис или магазин) ще трябва да си приготвите отделен телефон, без значение стационарен или мобилен.

Пример:

  • Национален телефон на веригата „Гошен Стайл“: 0700 999 99
  • Телефон на офис в София: 02 777 5555
  • Телефон в съответния листинг: 02 777 5555
  • Телефон на офис в София в каталози, директории, рекламни материали и т.н.: 02 777 5555

Ето извадка от Указанията за Качество на Google Places:

Посочете телефонен номер, който предлага възможно най-директна връзка с конкретното местоположение…

При възможност използвайте местен номер, а не такъв на телефонна централа.

Какво става, ако пренебрегнете това правило и не използвате един и същ телефонен номер? В един момент или ще получите наказание на всички ваши листинги, или от Google автоматично ще ги обединят в един… което е по-лошият вариант.

Отново да повторим – Телефонът на всеки Google+ Local листинг Трябва да бъде Уникален!

 

3. Физическият адрес на всеки Google+ Local листинг

Следвайки абсолютно същата логика от предните 2 елемента, тук също важи правилото за уникалност. Адресът на всеки ваш офис или магазин трябва да бъде уникален и еднакъв. Според правилата на Google Local, на един и същи точен адрес не може да има повече от един бизнес листинг. В случаите с офис сгради се вземат предвид различните номера на офиси. Забранено е използването на виртуални офиси и наети пощенски кутии.

Ето извадка от Указанията за Качество на Google Places:

Местоположение на фирмата: Използвайте точен и правилен адрес, за да опишете местоположението на фирмата си.

  • Не създавайте малка обява, нито поставяйте маркер там, където фирмата ви не се намира физически. Пощенските кутии не се смятат за точни физически местоположения. Във фирмата ви трябва да има служители през посоченото работно време.
  • Използвайте точния адрес за фирмата, а не район или пресечки.
  • Не създавайте повече от една малка обява за всяко местоположение на фирмата нито в един, нито в няколко профила.
  • В редовете за адрес не включвайте информация, която няма отношение към физическото местоположение на фирмата ви (напр. URL адреси, ключови думи).
  • При всяка промяна на адреса на фирмата си ще трябва да го потвърждавате отново. Също така няма да можете да актуализирате името й, преди процесът на потвърждаване да приключи.

 

Ето 2 реални примера:

Пример 1:

  • Inbound.bg дели офис пространство с Rocket Studio (защото са пичове). Но сме наели 2 офиса един до друг, за да има място за всички. Това ни позволява да разграничим адресите ни, макар и разликата да е само едно число, което дава уникален адрес за всяка от фирмите.
  • Офисът на Inbound.bg е на адрес: гр. Варна, улица „Цар Иван Страцимир“ 2Б, етаж 3, офис 425
  • Офисът на Rocekt Studio е на адрес: гр. Варна, улица „Цар Иван Страцимир“ 2Б, етаж 3, офис 426

Пример 2:

  • SEOM си имат основен офис на адрес: гр. София, улица „Ралевица“ 94.
  • С този адрес те се рекламират навсякъде – по форуми, визитки, презентации, събития, реклами, социални профили, прес съобщения, статии по блогове и т.н.
  • Едва ли някъде ще видите различен адрес от горепосочения.

Ако се наложи да сменяте адрес на офис, НЕ сменяйте сами адреса във вашия Google+ Local листинг. За тази цел си има форма за молба към Google+ Local Поддръжката, чрез която ръчно от Google да извършват промяната във вашия листинг.

Преди време, когато ние от Inbound.bg трябваше да сменим адреса на офиса ни, направихме именно това, което НЕ трябва да се прави – сами си променихме адреса на листинга през административния панел. Това доведе до доста сериозни проблеми не само с нашия Google+ Local листинг, но и с Google+ страницата ни – вече 3-ти месец продължаваме да оправяме собствените ни неща в това отношение.

 

4. Уебсайт – Домейн

В края на 2013-та година от Google ъпдейтнаха Указанията за Качество на Google+ Local листингите (Google Places). Най-важните промени засегнаха именно основните елементи на един Локален листинг в Google.

Вече е нужно и домейнът (уебсайтът) на вашия бизнес да е еднакъв на всички места, в които маркетирате вашия локален бизнес. Ако сте поставили в Google+ Local листинга Ви домейн goshestyle.com, значи това трябва да бъде нещото, което трябва да бъде едно и също навсякъде. Дори и да искате в някой каталог да поставите линк към вашата Facebook страница, вместо към сайта Ви, по-добре си забийте един шамар сами… преди от Google да го направят, например, с дубликат на вашия листинг.

Ето извадка от Указанията за Качество на Google Places:

Уебсайт и телефон: Посочете телефонен номер, който предлага възможно най-директна връзка с конкретното местоположение на фирмата ви, и един уебсайт, представящ това местоположение.

  • При възможност използвайте местен номер, а не такъв на телефонна централа.
  • Не посочвайте телефонни номера или URL адреси, които пренасочват или „препращат“ потребителите към целеви страници или телефонни номера, различни от тези на действителната фирма.

 

5. E-Mail адресът в Google+ Local листинга

Да! Звучи доста странно, но вече и имейлът на профила, който се ползва за администрирането на листинга има значение. И не само това, но и имейлът, посочен в самия листинг също трябва да е уникален и еднакъв на всички места.

Ето извадка от Указанията за Качество на Google Places:

Имейл адрес на профила: Използвайте споделен фирмен имейл адрес, ако бизнес обявата ви ще се актуализира от няколко потребители. При възможност ползвайте адрес във фирмения си домейн. Например, ако фирменият ви уебсайт е www.google.bg, съответстващ имейл адрес ще бъде [email protected]

 

Ето и пример:

  • В информацията за контакт в Google+ Local листинга сте посочили следния имейл адрес: [email protected]
  • Същият имейл адрес трябва да използвате и на всички останали места, в които промотирате бизнеса си – вашият сайт, каталози, директории, бизнес профили в социалните мрежи и т.н.
  • За регистрацията администрацията на самия листинг пък е препоръчително да използвате имейл от вашата бизнес организация или казано по-просто – имейл с вашия домейн в него. Пример – [email protected]
  • Специално за Google, последното е лек опит да Ви накарат да си плащате за използването на такъв фирмен имейл в техните системи. Да, това е платена услуга (преди беше безплатна за до 10 имейл адреса) и струва по 5 долара на месец за всеки имейл. Повече информация по темата може да намерите тук.

 

И като цяло това е най-важната информация за 5-те основни елемента, които определят оптимизацията за локални търсения чрез Google+ Local листинги.


Ако имате въпроси за цени и допълнителна информация относно оптимизацията за локални търсения (Local SEO), свържете се с екипът на Inbound.bg на 0878 733995 или чрез страницата за контакт с нас.

Post author

Основател и собственик на Inbound.bg. SEO/SEM Професионалист с над 7 години практически опит. Специализира в Inbound Marketing техниките, занимава се още с PPC и Дисплейни реклами, както и реклами в социалните мрежи.