7 Фактора за успешна PPC кампания за електронни магазини

7 основни PPC фактора за успех

Днес много, много, много онлайн магазини (електронни магазини) са инкорпорирали или планират да използват силата не само на SEO (Оптимизацията за търсачки), но също и на PPC рекламите в различните канали (например Google AdWords, Facebook, AdPilot и т.н.). Доста често обаче ставаме свидетели на елементарни грешки в самите сайтове, които водят до понижаваме потенциала на PPC кампанията, съответно и до крайния резултат (ниско ROI).

В Inbound.bg много държим на това да правим качествени и най-вече ефективни PPC реклами – влагаме много труд, за да създадем максимално добре написани и ясни текстове, да подберем най-правилните думи и внимателно да изберем негативните думи. И все пак често ни се случва да обясняваме на клиентите ни, че с това успехът на една PPC рекламна кампания е едва наполовина гарантирам. Останалите 50% идват самия сайт/страница, както и от продуктите.

Ето 7-те най-важни фактора в един онлайн магазин, които определят успеха на една PPC кампания:

  • Опростен процес за покупки – тук много държим да е спазено златното правило за „до 3 клика“. Казано с други думи, много е важно покупката на един продукт да може да бъде извършена максимум с 3 кликания на мишката!
  • Продуктови снимки с ТОП качество и висока резолюция – много е важно снимките на продуктите да са красиви, с висока резолюция. Просто трябва да радват окото и да могат да задоволят и претенциите дори и на най-претенциозните потенциални клиенти. Реално, продуктовите снимки вършат най-малко 1/3 работата по продажбата!
  • Детайлна информация за продукта – днес потребителите са много разглезени и немалка част от тях искат да знаят буквално всичко за продукта, който гледат в даден момент. По-добре всичката важна информация да е събрана на едно място – в продуктовата страница на ВАШИЯ онлайн магазин. Ако задоволите информационния глад на бъдещите ви клиенти, шансовете да ги спечелите и те да похарчат парите си при вас е много по-голям.
  • Количката за пазаруване (Shopping Cart) – този детайл често се подценява от собствениците на електронни магазини, поне по наши наблюдения. Важно е вашата количка за пазаруване да бъде максимално лесна за пазаруване, като в същото време трябва да предлага и максимално богата функционалност в рамките на 1-2 клика.
  • Поне 3 начина за плащане! Плащането в един онлайн магазина е най-важната стъпка от целия процес на продажба. Ако не предоставите на хората популярни и доверени начини на плащане, ще загубите. Много (не само пари). Дайте на хората поне 3 различни начина за разплащане – директно чрез дебитни/кредитни карти, PayPal, при доставка (наложен платеж). Ако решите да предлагате повече от 3 начина на плащане, вижте кои са трите най-използвани и оставете тях на фокус.
  • Подобни продукти и/или опция за сравнение – Не вкарвайте хората в задънена улица, когато стигнат до края на продуктовите Ви страници или стъпката след направена поръчка. Класически пример за тази тактика са модули от типа – „Хората, които си купиха този продукт, пазаруват още:“
  • Формата с полетата за получател, адрес и контакти с клиента НЕ ТРЯБВА да има 250 полета за попълване. Направете този процес максимално опростен – опитайте се да го оптимизирате по такъв начин, че човек да може да направи поръчка в рамките на 60 до 90 секунди. Например, няма нужда от поле за избор на пол, уебсайт, както и такива за социалните профили – това са полета, които може да искате да бъдат попълнени след като хората вече са станали ваши клиенти.

Post author

Основател и собственик на Inbound.bg. SEO/SEM Професионалист с над 7 години практически опит. Специализира в Inbound Marketing техниките, занимава се още с PPC и Дисплейни реклами, както и реклами в социалните мрежи.