Топ 7 Ранкинг Фактора при Оптимизацията за Локални Търсения в Google

Top-7-local-seo-faktora-inbound.bg

Едно време хората действаха по-доста по-прост и по-лесен за разбиране начин. Почти всеки нормален потребител просто караше кола през града (или ходеше пеша) към определени магазини, козметични салони, сервизи или просто вземаше телефонния указател за услуги и се консултираше с безмълвните малки обяви вътре.

Основната видимост на един малък и среден бизнес се определяше буквално от неговата физическа локация и човекопоток около мястото, както и от регистриране в хартиените бизнес каталози и специализираните издания. Това е минало! Даже е далечно минало 🙂

Днес много голяма част от нормалните потребители първо търсят информация за дадена услуга, продукт и т.н. в Интернет. Да, точно в това чудо, без което светът щеше да е много, много по-различен.

В наши дни, благодарение на GPS технологията, желанието в хората за информация и ценообразуване преди напускане на къщата, както и наличието на отзиви на клиенти, помагат да се определи избраната дестинацията… без дори човекът да е станал от удобния диван в хола си. А видимостта днес има много по-общо с класирането в търсачките и присъствието в социалните мрежи, отколкото с добре осветените външни реклами и хартиени брошурки (обикновено може да ги намерите в кошчетата за боклук, в непосредствена близост до промоутърките или пощенските кутии).

За щастие на малките и средните локални бизнеси, отминаха дните когато присъствието им в резултатите от онлайн търсенето беше равносилно на почти безсмислена борба за трафик с големите момчета. През последните години от Google направиха доста големи промени в политиката си спрямо малкия и среден бизнес и изградиха решения точно за тази таргет група… която между другото е най-голямата бизнес група в света (в нея има най-много пари от гледна точка на Google).

Има причина специално да споменавам основно Google. Bing и Yahoo също имат локални резултати, вградени в основните страници с резултати. Но големия обем на трафика към Google и пряката връзка с Google+ позволяват на бизнеса да използва наистина уникални инструменти.

От опит мога да заявя, че посочените в тази статия седем фактора са от най-голямо значение за доброто позициониране на вашия локален листинг, всякакви допълнителни неща, които биха допринесли за популяризация и видимост на листинга ви са добре дошли… стига да отговарят на правилата за качество на търсачките. Има изобилие от риба в морето, така че да имаш най-острата и най-блестяща кукичка е цел, която си заслужава да се преследва. За повече информация относно допълнителните елементи при локалните класирания, може да ползвате мащабното проучване на Moz 2013 за факторите, влияещи на класирането при локално търсене в Google.

Ето ги и 7-те топ фактора при Локалното SEO в Google и не само:

1. Правилната бизнес категория/категории в Google+ Local листинга/страницата

При регистриране на вашия бизнес в платформа на Google+ ще бъдете помолени за сравнително подробна информация за бизнеса ви – от името и номера на улицата до работното ви време, както и двете име на пра-пра баба ви, плюс тези на нейния трети братовчед. Естествено, последното е майтап 🙂

Задължително ще трябва да попълните името на вашия бизнес (фирма или търговска марка), точен адрес, пощенски код и телефон – тези три елемента са известни под абревиатурата NAP (Name, Phone, Address). Освен тях ще трябва да посочите една или повече категории, към които спада вашия бизнес. Последния елемент, категориите, е сред най-най-най-важните. Де факто, категориите играят ролята на тематични ключови думи/фраза, по които ще се показва вашия бизнес листинг в Google+ Local. Затова обърнете специално внимание при избора на категория/категории за вашия Google+ Local листинг.

Като допълнителна информация ще Ви поискат: работно време, снимки, кратко описание на бизнеса, e-mail и уебсайт. Лесно е да се предположи, че исканата допълнителна информация е само формалност, но пък точно тя допълва цялостната семантична структура на информацията за вашия бизнес в индексите на търсачките.

Пример: Имате хотел в Луковит. За да бъде видим вашият бизнес при търсене за „хотели луковит“, то една от категориите в Google+ Local листинга задължително трябва да е „Хотел“.

2. Физически адрес в града на търсене

Вторият най-важен фактор за доброто позициониране на вашия G+ Local листинг на хотела в Луковит е неговият физически адрес. Задължително хотелът трябва да се намира в град Луковит, за да има максимален шанс да се появи в локалните търсения.

Освен това, ако някой човек търси „хотели“ през мобилното си устройство и в този момента се намира в района на Луковит, то Google ще му покаже именно резултатите в близост до физическото му местоположение. В такива случаи именно вашият Google+ Local листинг най-вероятно ще бъде един от показаните резултати на потенциалния клиент. Е, ако вашият бизнес се намира извън града, тогава шансовете Ви за добро позициониране са доста по-малки, а оптимизацията по-трудна, по-времеемка и по-сложна.

3 . Последователност и качество на структурираните споменавания (citations)

При записването на физическия адрес, телефонния номер или името на вашия бизнес, постоянството при набирането на много споменавания (в период от време) е от съществено значение. Когато казвам „споменавания“, имам предвид малки онлайн обяви за услуги като тези в Goldenpages.bg, GetLokal, Ukazatel.bg и други (пълен списък за България тук).

При създаването на споменавания малки разлики, като например „ул.“ вместо „улица“, са по-маловажни от печатни грешки или остаряла информация. Откакто редът в резултатите от търсенето зависи до голяма степен от събирането на реномирани линкове към вашият сайт, неговия авторитет и референции за бизнеса ви(споменавания/citations), всякакви несъответствия при споменаванията намаляват тежестта на водещия листинг (този в Google+ Local системата) и водят до ненужно объркване на информацията за вашия бизнес в еко системата на Google Local.

Приятелски съвет – създайте си навик редовно да проверявате организираните списъци и да актуализирате или коригирате информацията. Ако нямате време за това, потърсете услугите на професионалистите.

4. Качество на споменаванията

Разбира се че не е достатъчно информацията за вашия бизнес да присъства само в Google+ Local, GoldenPages.bg и още 2-3 известни сайта. Качеството на структурирани споменавания играе роля в локалните резултатите от търсенето в Google. Съсредоточете се първо върху това как да бъдете включени в местни онлайн бизнес каталози, медии и блогове, преди да започнете да търсите възможности за Споменавания в по-маловажни източници. Инструменти като тези на Whitespark.ca предоставят доста добре структурирана информация и автоматична проверка на данните, така че да сте сигурни в поддържането на високо качество и еднаквост на информацията за вашия бизнес в различните източници.

5. Количество на Структурираните Цитати

След като сте подложили солидна основа на структурираните споменавания (citations) в реномирани каталози за фирми и онлайн директории, фокусирайте се върху количеството на споменаванията от по-маловажните места. Така ще си осигурите по-постоянно и по-дълготрайно инжектиране на нови споменавания, което ще подобри вашия авторитет.

Запомнете следното златно правило – колкото повече конкуренция има на вашия пазар, толкова по-структурирани цитати ще са ви необходими. Един лесен начин да намерите места, където да получите споменавания, е като напишете избрана бизнес категория от Google+ Local в търсачката на Google и да видите какво ще изскочи като резултати. Заявка за „хотели“ изброява най-малко половин дузина възможности за споменавания още на първата страница на резултатите в Google.

6. Авторитет на домейна

Силата на един уеб сайт също играе голяма роля в определянето на позиционирането на Google+ Local листинга в локалните резултати от търсенето. Сборът от показатели, определящи силата, включително профила линковете, се нарича за по-лесно „Авторитет на домейна„.

Чрез подобряване на авторитета на домейна и неговите вътрешни страници посредством ефективна оптимизация за търсещи машини, шансовете вашият бизнес да се позиционира по-високо в резултатите се увеличава с течение на времето.

7. Потвърдена/Верифицирана Google+ Local страница

Самият факт, че по-активните бизнеси в Google+ получават доказано повече видимост в резултатите от търсенията, би трябвало да накара всеки бизнес най-малкото да се замисли защо по дяволите все още няма поне Google+ страница!
Всеки търговец, без значение малък или голям, трябва да си заклейми/верифицира своята Google+ Local страница/листинг. По този начин се покачва авторитета на бизнеса (или на обекта) в дигиталните малки очички на роботите на търсачката на Google, но и в мозъците на потребителите.

В Inbound.bg препоръчваме още и включването на реален човек от бизнеса, който от време на време да се включва в дискусиите и отговорите от страна на клиенти. Това допринася за изграждането на положителна картина към бранда от страна на потребителите и показва, че зад логото на компанията седят реални хора, с лица и имена.

Както е написано още в заглавието на тази публикация, това са 7-те най-важни фактора при Оптимизацията за локални търсения в Google. Но това не значи, че са единствените. Има още дузини малки дейтали, без които често целият процес е неефективен. За тях обаче ще драснем няколко реда в близко бъдеще.

За финал нека повторим основните неща:

• Съсредоточете се върху добре структурирани споменавания на бизнеса ви – Име, Адрес и Телефон, плюс email и уебсайт (където е възможно).
• Уверете се, че сте избрали правилната категория за вашия бизнес листинг в Google+.
• Не спирайте да се опитвате да градите дигитален (и аналогов) авторитет на вашия сайт и самите вас като отделни личности

С малко повече труд може да постигнете наистина чудеса в света на локалните търсения и вашият бизнес да се превърне в някоя от бъдещите топ дестинации в града ви.

Благодаря Ви за отделеното време! Надявам се статията да Ви е била полезна 🙂

Ако искате да следите най-новите публикации от екипа на Inbound.bg, последвайте ни в Google+или Facebook 🙂

 

Post author

Основател и собственик на Inbound.bg. SEO/SEM Професионалист с над 7 години практически опит. Специализира в Inbound Marketing техниките, занимава се още с PPC и Дисплейни реклами, както и реклами в социалните мрежи.