Рекламите в TikTok (и какво трябва да знаем, преди да започнем да рекламираме в TikTok)

Какво трябва да знаете за TikTok рекламите

Когато става дума за новите социални мрежи, понякога е трудно да разберем в кои е важно да инвестираме ресурси, като време и пари, и кои от тях са просто краткотраен моден тренд. В последно време TikTok привлича вниманието на все по-голяма част от рекламодателите, особено след като успя да изпревари много от известните играчи като LinkedIn, Reddit, Snapchat, Twitter и Pinterest.

 

В момента на писане на тази статия, рекламите в TikTok са достъпни в над 50 страни, сред които САЩ, Австралия, Обединеното кралство, Франция, Испания, Италия, Южна Корея, Русия, Япония, Тайланд, Виетнам, Индонезия, Египет, Турция, Саудитска Арабия, Израел, Сингапур, ОАЕ, Малайзия и други. За съжаление, към момента България не е сред тях. На всяко тримесечие обаче се пускат нови пазари. 

 

С повече от 850 милиона активни потребители месечно, които са разпространени в 150 страни, TikTok се превръща в новото социално приложение, за което всички говорят. Като цяло това е чудесна платформа, с която да се запознаете по-подробно и на която да започнете да рекламирате.

 

За тези от вас, които работят с Facebook Ads Manager, стартирането на първите кампании няма да е изпълнено с много трудности, тъй като платформата изглежда доста подобна на конкурента си.

 

След казаното дотук, уникалните функции за реклама в TikTok все пак правят приложението различно от своите предшественици. Рекламодателите ще трябва да преосмислят начина си на работа чрез създаване на съдържание, което да говори лично на потребителя, да го предизвиква по някакъв начин. Съдържание, което те да могат и да искат да възпроизвеждат!

 

Създаването на съдържание, което работи в TikTok, изисква промяна във възприятието, а това вероятно е най-важният ключ към успеха. Затова обърнете внимание на 9-те съвета за създаване на успешни реклами в TikTok, които ще разгледаме по-нататък.

 

Като за начало е важно да се запознаем с алгоритъма на платформата. Ако смятате да навлезете в дълбините на TikTok рекламите, е важно да знаете как точно работят те – какво е новото, какво ви предлагат, кое е най-доброто решение за вашия бизнес.

TikTok Ads Manager интерфейс

 

Аукционен акаунт и акаунт за резервация

Подобно на работата с други платформи, ще трябва да започнете със създаването на ad manager акаунт и имплементирането на пиксел за проследяване. Вземете под внимание обаче, че за разлика от други рекламни канали, TikTok все още не предлага възможност за динамично проследяване на стойността.

 

При създаване на профила, ще трябва да решите дали той да бъде за търг или за резервация (auction account / reservation account). Тази настройка е перманентна, което означава, че няма да можете да я промените в бъдеще.

 

Какво е Акаунт за резервация?

Акаунтът за резервация ви гарантира обема, за който сте си платили. Буквално е същото като при гарантираните CPM сделки за конкретни обеми от импресии – при тях броят импресии и цената за CPM са фиксирани. Трябва да имате предвид все пак, че при този тип акаунт става въпрос за доста висока и твърда цена, и съответно по-малко гъвкавост. Големите ползи тук са, че имате възможност да рекламирате със следните типове кампании:

Типове рекламни кампании в TikTok

 

1. In-feed Ads

Така наречените Реклами във фийда се показват между скролваните от потребителя видеа, докато е на страницата За теб. Те ще ви струват между 20 000 и 800 000 долара, в зависимост от държавата на таргетиране.

 

2. Brand Takeover

Понякога се случва още с отварянето на приложението да се появи реклама – точно това се нарича Brand takeover. Този тип реклами се показват още с влизането в TikTok и заемат целия екран, като траят няколко секунди. За такъв тип рекламиране инвестицията е между 2000 и 350 000 долара, отново, в зависимост от локацията.

 

3. TopView

Този тип реклами са много подобни на Brand takeover. Разликата се състои в това, че не се появяват още с отварянето на приложението, а във фийда едва след 5 секунди. За този тип рекламиране трябва да се предвиди бюджет между 3000 и 425 000 долара, в зависимост от таргет локацията.

 

4. Branded Hashtag Challenge

Този тип реклами са запазената марка на TikTok. Те се показват на страницата Открий/Намери и приканват потребителите да участват в дадено предизвикателство. За такъв вид рекламиране ще трябва да отделите между 10 000 и 340 000 долара, според таргетираната страна.

 

5. Branded Effect

Този тип кампания позволява на рекламиращите да създадат свои собствени филтри, стикери или други ефекти, които да използват за видеата си. Инвестицията за такава реклама е от 13 000 до 195 000 долара, според таргетираната локация.

 

Какво е Аукционен акаунт?

Акаунтите от този тип са по-гъвкави и при тях няма твърда цена, както при акаунтите за резервация. Също както при Facebook и Google рекламите, и тук цената се основава на комбинация от бидове и конкуренция. 

 

С този тип акаунт имате възможност да създавате само In-feed реклами, като можете да избирате между 4 бидинг модела:

 

  • CPC – както се очаква, с този модел плащате за клик
  • oCPC – при този модел бидът ви е максималната цена, която бихте платили за резултат. Системата автоматично показва рекламата ви на потребителите, които има най-голям шанс да предприемат действието, което искате. Нещо подобно на CPA модела от добре познатите вече платформи. Важно: за този модел давате цена, която искате да платите за конверсия, но таксуването става на клик!
  • CPM – с този бидинг модел задавате максимална цена, която бихте платили за 1000 импресии. Системата ще показва рекламите ви на колкото се може повече потребители, в рамките за бюджета ви.
  • oCPM – този модел представлява цената, която ще платите за 1000 импресии, таргетирайки потребителите, които има най-голяма вероятност да конвертират. Това е моделът, който се прилага по подразбиране за конверсии или брой инсталации на приложения.
  • CPV – модел, при който задавате максимална цена, която бихте платили за 1000 гледания на 2-секундни и 6-секундни видеа. 

 

9 трика за успешни TikTok видеа

В TikTok няма някаква специална тайна, важното е да сте креативни! Другото съществено е, видеото да изглежда естествено. 

 

Помислете какво обичат да гледат хората и създайте видео по темата. Не ви трябва студио и специално осветление – грабнете телефона и започнете да снимате, като се придържате към следните насоки:

 

  • Кратки видеа – потребителите в TikTok гледат видеа с продължителност около 15 секунди. Не прекалявайте с дължината, за да не ги загубите. Рекламното видео долу трае точно 14 секунди.

     

  • Бързи видеа – според източници на adcore.com, видеата, в които има повече движение, се харесват повече

  • Филтри и цветове – не публикувайте без никаква обработка. Свикнете да си играете с филтрите и настройките на контраста и цветовете, преди да качите видеото.

  • Включвайте хора – както казват и самите TikTok, ако ще рекламирате продукт, който се ползва от хората, покажете във видеото си хора. По този начин дистанцията между бранд и човек се скъсява лесно.

  • Семпли видеа – най-добрите видеа са тези, които изглеждат създадени по естествен начин. Така че забравете за рекламните клипове, които виждате по телевизията, а вкарайте продукта си в реална обстановка.

  • Следвайте тренда – всеки може да измисли нещо лудо и да го превърне в хит, но поне в началото е по-разумно да усетите какво се харесва и да се присъедините към тренда.

  • Придържайте се към сигурната зона – внимавайте основните ви текстови послания да не са с прекалено малък шрифт, неподходящ цвят, или “забити” в някой ъгъл.

  • Спазвайте правилата за рекламиране на TikTok – това е наистина важно! Ревизиращият екип на платформата е много стриктен и не се допускат изключения. Списъкът с правила е дълъг и е задължително да се прочете от желаещите да рекламират в TikTok.

Рамка на визуалните криейтиви

 

Въпреки, че TikTok е доста млада платформа, откритите възможности за реклама в нея, са забележителни. Добър съвет е да разгледате обстойно приложението и лека-полека да започнете да снимате видеа, придържайки се към гореспоменатите насоки. Не се знае дали в близко бъдеще възможностите за реклама в TikTok няма да достигнат и до България. А и ако навлизането му в живота на все повече хора продължава с такъв бърз темп, в един момент просто ще бъдете принудени да станете част от този нов социален свят.

 

 

Post author

The digital wizard.