

Аукционен акаунт и акаунт за резервация
Подобно на работата с други платформи, ще трябва да започнете със създаването на ad manager акаунт и имплементирането на пиксел за проследяване. Вземете под внимание обаче, че за разлика от други рекламни канали, TikTok все още не предлага възможност за динамично проследяване на стойността. При създаване на профила, ще трябва да решите дали той да бъде за търг или за резервация (auction account / reservation account). Тази настройка е перманентна, което означава, че няма да можете да я промените в бъдеще.Какво е Акаунт за резервация?
Акаунтът за резервация ви гарантира обема, за който сте си платили. Буквално е същото като при гарантираните CPM сделки за конкретни обеми от импресии – при тях броят импресии и цената за CPM са фиксирани. Трябва да имате предвид все пак, че при този тип акаунт става въпрос за доста висока и твърда цена, и съответно по-малко гъвкавост. Големите ползи тук са, че имате възможност да рекламирате със следните типове кампании:
Какво е Аукционен акаунт?
Акаунтите от този тип са по-гъвкави и при тях няма твърда цена, както при акаунтите за резервация. Също както при Facebook и Google рекламите, и тук цената се основава на комбинация от бидове и конкуренция. С този тип акаунт имате възможност да създавате само In-feed реклами, като можете да избирате между 4 бидинг модела:- CPC – както се очаква, с този модел плащате за клик
- oCPC – при този модел бидът ви е максималната цена, която бихте платили за резултат. Системата автоматично показва рекламата ви на потребителите, които има най-голям шанс да предприемат действието, което искате. Нещо подобно на CPA модела от добре познатите вече платформи. Важно: за този модел давате цена, която искате да платите за конверсия, но таксуването става на клик!
- CPM – с този бидинг модел задавате максимална цена, която бихте платили за 1000 импресии. Системата ще показва рекламите ви на колкото се може повече потребители, в рамките за бюджета ви.
- oCPM – този модел представлява цената, която ще платите за 1000 импресии, таргетирайки потребителите, които има най-голяма вероятност да конвертират. Това е моделът, който се прилага по подразбиране за конверсии или брой инсталации на приложения.
- CPV – модел, при който задавате максимална цена, която бихте платили за 1000 гледания на 2-секундни и 6-секундни видеа.
9 трика за успешни TikTok видеа
В TikTok няма някаква специална тайна, важното е да сте креативни! Другото съществено е, видеото да изглежда естествено. Помислете какво обичат да гледат хората и създайте видео по темата. Не ви трябва студио и специално осветление – грабнете телефона и започнете да снимате, като се придържате към следните насоки:- Кратки видеа – потребителите в TikTok гледат видеа с продължителност около 15 секунди. Не прекалявайте с дължината, за да не ги загубите. Рекламното видео долу трае точно 14 секунди.
- Бързи видеа – според източници на adcore.com, видеата, в които има повече движение, се харесват повече
- Филтри и цветове – не публикувайте без никаква обработка. Свикнете да си играете с филтрите и настройките на контраста и цветовете, преди да качите видеото.
- Включвайте хора – както казват и самите TikTok, ако ще рекламирате продукт, който се ползва от хората, покажете във видеото си хора. По този начин дистанцията между бранд и човек се скъсява лесно.
- Семпли видеа – най-добрите видеа са тези, които изглеждат създадени по естествен начин. Така че забравете за рекламните клипове, които виждате по телевизията, а вкарайте продукта си в реална обстановка.
- Следвайте тренда – всеки може да измисли нещо лудо и да го превърне в хит, но поне в началото е по-разумно да усетите какво се харесва и да се присъедините към тренда.
- Придържайте се към сигурната зона – внимавайте основните ви текстови послания да не са с прекалено малък шрифт, неподходящ цвят, или “забити” в някой ъгъл.
- Спазвайте правилата за рекламиране на TikTok – това е наистина важно! Ревизиращият екип на платформата е много стриктен и не се допускат изключения. Списъкът с правила е дълъг и е задължително да се прочете от желаещите да рекламират в TikTok.

- Вземайте пример от другите – ако съветите до момента не са насочили мислите ви към конкретна идея, винаги можете да се вдъхновите от реалните примери, споделени от TikTok.