Какво видях, чух, усетих и изживях на най-голямото SEO събитие в света – BrightonSEO 2019
Всичко започна в 5 сутрина на 11-ти април. Бързо кафе, душ и скочих в колата към 6 и 10. Варна до Летище София за 5 часа и половина, с кратка почивка на Търново? Challenge Accepted!
Успешно пристигнах около 12 и 30 на Терминал 2 и още с влизането видях познато лице – Борислав Арапчев от SerpAct вече беше там. Очертаваше се доста приятен полет до Хийтроу, Лондон.
Излетяхме от София със закъснение с British Airways, но кацнахме в Лондон с 5 минути преднина. И започна едно паническо бягане в преследване на автобуса за Брайтън. Този изход ли? Не този е. А, давай с влака… О, по дяволите, имаме 10 минути…
В крайна сметка стигнахме точно навреме на автогарата на летището и се качихме в автобуса. И 40 минути по-късно се озовахме на същия терминал, от който започна тичането… Оказа се, че автобусът тръгва от автогарата на летището и обикаля всички останали тарминали, преди да се насочи към Летище Гатуик и след това към Брайтън. Готино мини-приключние си спретнахме.
И най-накрая към 19:45 (UK време) пристигнахме в Брайтън. И осъзнахме, че хотелът ни е на 35-40 минути пеша от автогарата и се намира в Hove (съседен град на Брайтън). Урок научен – никога не буквайте хотел в последния момент и ВИНАГИ гледайте картата и разстоянията.
Е, повървяхме си, спретнахме си вечерно кардио с 2 километра пеша с багажите на гърба. И докато вървяхме с г-н Арапчев, решихме да прочетем ревютата за хотела в Google My Business. На 2-рата минута започна истеричен смях – повечето отзиви от последните 2 месеца бяха с много ниски оценки и от типа „НИКОГА НИКОГА НИКОГА НЕ ПОСЕЩАВАЙТЕ ТОВА МЯСТО!!!“.
Реалността обаче се оказа съвсем различна… или просто ни дадоха единствената нормална стая. Освен тесните стълби всичко останало беше ОК – нормална баня, удобни легла. Е, малко тясно, но не сме търсили нещо повече от това.
Настанихме се и веднаха се метнахме на UberX, преди да затворят ресторантите. Срещнахме се със Стан Димитров от Konversa, той ни заведе в готин турски ресторант. Там набързо по бира и вкусна храна… и бързо, бързо отидохме на pre-party-то на DeepCrawl. Готино изживяване, много хора и яко караоке.
Време е за BrightonSEO 2019 – алармата звъни в 7 сутринта 🙂
Ставане, кафе, обличане и бързо към The Brighton Center, защото се очакват над 4000 човека на BrightonSEO 2019 и опашката ще е доста голяма.
Пристигаме, виждаме наистина дълга опашка от хора и в полузаспало състояние просто влизаме в центъра – извинявам се на всички чакащи, наистина едва сега осъзнавам, че сме ги прередили.
Мащабът е потресаващо голям. Ходил съм по събития и в САЩ, и в Германия, но BrightonSEO наистина е нещо грандиозно и определено е Най-голямото SEO събитие в света. Организацията беше страхотна – охрана, проверяващи на входа, след тях веднага усмихнати хора ти подавам готини лилави торбички на Botify, след тях млади девойки те упътват къде е гардеробът, къде има кафе и чай.
Първо обаче се набива на око изложбената част, която е доста голяма. Моментално мернах будката на OnCrawl, а до тях се оказаха Advanced Web Ranking.
След това набързо погледнах какво още има в Expo частта – SEMrush, DeepCrawl, Botify, Myposeo, FATJOE и още няколко интересни. Тях щях да ги обикалям по-късно, защото беше време за откриването.
Основната част от българската чета се навряхме за откриването в Auditorium 1 – нещо като зала 1 на НДК – 3000 седящи места. Успяхме да си намерим места чак на най-горния балкон, на последния ред. Гледката беше страхотна, всичко се виждаше достатъчно ясно и се чуваше перфектно.
След откриването се насочих към друга зала, защото имах предварителен план къде, какво и кого искам да видя и слушам.
Syndicate 1 & 2 – 8 Ways to Increase your Ecommerce Conversion Rate от Faye Watt
Това беше една лекция от добър специалист. Показаното не беше някаква изненада или нещо ново, но един рефреш винаги е добре дошъл.
Auditorium 1 – A Structured Data Case Study: How to Make Your Websites Stand Out in Search от Kenichi Suzuki (Faber Company Inc.)
Имах доста големи очаквания за този лектор и презентацията. Тотално разочарование! Супер базови неща, които може да прочетете в Help-а на Google.
Auditorium 1 – Improve your Rankings with Internal Link Building, and no headaches от Christoph C. Cemper
Кемпер винаги е бил доста експресивен. Тази година обаче тотално изкърти на сцената. Първо с много добра презентацията и умения. Второ, беше с уникален оранжев костюм и маратонки – няма как да не го видиш!
Why I adore Sitemaps, an ex-Google engineer’s love story от Fili Wiese (Search Brothers)
Това с колегите го издържахме 3 минути. С една дума – BOOOORING. И последва скоростно преместване в друга зала.
Using Google Tag Manager to send Scroll Depth and YouTube view measurements to Analytics от Azeem Ahmad (Staffordshire University)
Хванахме лекцията някъде в средата, но бързо вникнахме в материята – позната почва. Като цяло базово ниво на показаното.
Changing the game with Supermetrics от Sam Caesar (Sleeping Giant Media)
Готин лектор с полезна лекция. Много ми допадна показаното – реално кейс стъди как за репорт, отнемащ 2.5 дни, с правилния инструмент това време се смъква до под 1 час. Аз на това му казвам „умен мързел“.
Обедна почивка
Брайтън не е малък град, но в центъра му има само няколко наистина добри заведения… И почти всички бяха пълни, докато стигнем до тях. Имахме обаче голям късмет с един мексикански ресторант – бяхме едни от първите и веднага окупирахме 3 маси.
Последва много добро обслужване, вкусна храна и презареждане за следобедната сесия – за нея имах наистина високи очаквания.
Следобедна Сесия
Syndicate 3 & 4 – Leveraging E-A-T for SEO Success – Lily Ray (Path Interactive)
Много добра лекция! Точно, ясно, събрано в 20 минути какво е E-A-T и защо е ужасно важно, особено за медийни сайтове, какви са резултатите ако се следва или ако не се.
Meeting Room 1 – 10 tips to scale link building for your clients! – Sam Morton (Click Intelligence)
Лично за мен това беше една от най-добрите презентации на събитието! Click Intelligence е страхотна услуга, ползвали сме я няколко пъти и Сам определено знае какво и как се прави в мащаб.
Gamification: Link building in a Fortnite от Becky Simms (Reflect Digital)
10 минути от началото на лекцията. Все още не разбирам какво говори жената със слайдовете. След още 5 минути буквално започнах да заспивам и напуснах залата.
п.п: Споделиха ми, че един от колегите направо си е заспал.
Реших до края на този панел да разгледам уж на спокойствие изложбената част, но сякаш половината хора бяха тук – пълна лудница.
Видях един готин нов инструмент https://topics.seomonitor.com/ – презентацията му се правеше в една Tesla. Много яко!
И точно преди да потеглим към Onsite SEO панела в Auditorium 2, видяхме, че от SEMRush раздват SEO бира.
Sexy AF SEO Revenue Growth with Your Discontinued Products – Luke Carthy (Mayflex)
Много свеж лектор, готин хумор и наистина полезна презентация. Признавам, тук си записах няколко идеи, които да пробваме с нашите клиенти.
The State of Pagination and Infinite Scroll on the Web – Adam Gent (DeepCrawl)
Интересна и полезна лекция, но сякаш повече насочена към програмисти. Доскуча ми на 15-тата минута и не слушах докрая със 100% концентрация.
Predicting the Impact of Technical SEO changes – Francois Goube (OnCrawl)
Един тотален data freak от Франция! Брутален тип. Изключително готина презентация, малко дълга, но с много добри съвети как можем да ползваме натрупаните данни за predictive analysis и вземане на решения относно развитието на един сайт.
Keynote Q&A Session с John Muller
Всички се бяха наврели в Auditorium 1. И всички чакахме разпъването на кръст на Джон М. И то не закъсня.
Hannah Smith го почна бавно, със средно хапливи въпроси за последните промени и бъгове.
И в един момент стана наистина лоша. Започна да човърка относно най-пресния бъг в Google, заради който за около ден изчезнаха от индекса доста големи сайтове. После го почна с въпроси за линковете, а Google наистина избягват такива въпроси. Но този път Джон беше сам и нямаше отърване.
Накракто – много добър завършек на най-голямото SEO събитие в света, BrightonSEO!
Излезлите публично презентации (slides) от BrightonSEO 2019:
Сутрешните сесии
Snippets and Schema – Auditorium 1
Driving *meaningful* clicks with enriched SERPs – Izzi Smith
Featured Snippets – the achievable SERP feature? – Emily Potter
A Structured Data Case Study: How to Make Your Websites Stand Out in Search – Kenichi Suzuki
Site Speed – Auditorium 2
Speed & Performance Optimisation: How to Meet Users’ High Expectations – Rachel Costello
How to get a 100% Lighthouse performance score – Polly Pospelova
How to Trim JS, CSS and External Stuff to Slim Down and Speed up your Site – Chris Simmance
Local SEO – Meeting Room 1
Small Biz Small Budget – 10 Do’s and 5 Don’ts for Local SEO Success – Claire Carlile
Can You Rank in Local Without a Website? – Darren Shaw
Harry and Lloyd’s Idiot Proof Guide to GMB Optimization – Greg Gifford
Ecommerce – Syndicate 1 & 2
8 Ways to Increase your Ecommerce Conversion Rate – Faye Watt
Black Friday SEO: where and when to start, quick wins and top tips – Alexandra Coutts
Social Proof and Leveraging the Power of Consumers – Justin Clarke
Content Production – Syndicate 3 & 4
Big budget video advertising on a small business budget – Phil Nottingham
LMFAO: Leveraging Machines for Awesome Outreach – Gareth Simpson
The Art of Content Necromancy: How to Resurrect a Dead Campaign – Kat Kynes
PPC – The Restaurant
Google Smart bidding: How to train your algorithm – Kian Njie
Land Grab: How to win business from your competitors with Google PPC – Tanesha Stafford
The importance of tagging when it comes to reporting and optimising in paid search – Charlotte Self
Russia & China – Webcertain Stage – Meeting Room 8
Embrace WeChat Marketing – Christina Xu
Harnessing the Russian digital opportunity – Anna Milburn
Cross Channel – Showcase Stage – Expo Hall
Maximising Your Media Through SEO – How To Drive More From Your ATL Campaigns – Ric Rodriguez
Corvidae: Identifying new customer acquisition opportunities – Ross Paton
How to drive content marketing success – Irma Hunkeler & Edward Trippier
Преди Обяд
Onsite – Auditorium 1
Improve your Rankings with Internal Link Building, and no headaches – Christoph C. Cemper
Why I adore Sitemaps, an ex-Google engineer’s love story – Fili Wiese
Building an SEO Exponential Growth model by Closing Your Content Gaps – Razvan Gavrilas
SERPs – Auditorium 2
Search Presence Intelligence – Where Search Meets Business Intelligence – Stephan Bajaio
Why UX is SEO’s best friend – Luke Hay & Michelle Wilding-Baker
Uncovering SERPs: What happens in search right now and how to benefit from it – Olga Andrienko
Measurement – Meeting Room 1
Your New Google Analytics BFF – Dana DiTomaso
Using Google Tag Manager to send Scroll Depth and YouTube view measurements to Analytics – Azeem Ahmad
Changing the game with Supermetrics – Sam Caesar
Crawl Management – Syndicate 1 & 2
Restructuring Websites to Improve Indexability – Areej AbuAli
Simple ways to visualise your crawl data with no coding knowledge required – Anders Riise Koch
Crawl Budget is dead, please welcome Rendering Budget – Robin Eisenberg
Beyond Google – Syndicate 3 & 4
Why we all should stop ignoring Bing – Julia Logan
Voice Visibility: Tracking voice results on Alexa & Google – Steff Preyer
Paid Search – The Restaurant
Using data science to work smarter, not harder in PPC – Duncan Sills
Become a Local Hero: PPC Tips to Boss Your Neighbourhood – Oliver Ewbank
Killer Competitor Content Research and Strategy – Lana Burgess
International – Webcertain Stage – Meeting Room 8
How to use programmatic to drive search results internationally – Gemma Houghton
The Most Popular Influencer is Almost Never the One You Really Need – Daiana Damacus
Efficiency – Showcase Stage – Expo Hall
How to Marie Kondo your SEO – Rebekah Dunne
5 Time-Saving SEO Alerts to Use Right Now – Marco Bonomo
100 million keywords. Now what?! – Alen-Jelco Todorov
Следобедна Сесия
Competitor Research – Auditorium 1
Competitor Analysis: A Scientific Method- Paola Didone
Killer competitor content research and strategy – Lana Burgess
How you should build your new detail content strategy based on SERP and competitive analysis – Alexandre Sigoigne
Content Marketing – Auditorium 2
Podcasting for subscribers, mentions and really big links – Corinne Card
Standing out online with a unique and compelling brand voice – Bethany Joy
The Content Comeback: 5 Steps for Bouncing Back When Your Campaign Fails – Shannon McGuirk
Link Building – Meeting Room 1
How to Make Fake News For Links – Oliver Brett
10 tips to scale link building for your clients! – Sam Morton
Gamification: Link building in a Fortnite – Becky Simms
Tech SEO – Syndicate 1 & 2
Living on the Edge: Elevating your SEO toolkit to the CDN – Nils De Moor
How To Use Chrome Puppeteer to Fake Googlebot & Monitor Your Site – Tom Pool
CLI Automation – Using the Command Line to Automate Repetitive Tasks – Mike Osolinski
Fundamentals – Syndicate 3 & 4
Leveraging E-A-T for SEO Success – Lily Ray
6 Things Your Boss Expects You Should Know About SEO – Lukasz Zelezny
How to Repurpose Existing Content to Help your Strategy – Coral Luck
Client Success – The Restaurant
Search vs. Bureaucracy: How to Stand Up an Organic Search Program for Your Client – Heather Physioc
Retaining Struggling Clients: How To Rebuild Trust – Laura Hogan
Efficiency in the workplace: Mindset mastery and meditation – Briony Gunson
Internationalisation – Webcertain Stage – Meeting Room 8
The impact of translation on SEO and how they can work together – Valentine Lacour
Why hreflang is crucial to international SEO success – Mauro Cattaneo
Experimental – Showcase Stage – Expo Hall
Why Google isn’t giving update advice anymore – John Warner
Perfect outcomes: Rapid prototyping and experience testing improves everything! – Justin Taylor
The Seedy Underbelly of Keyword Research and Search Intent – Mark Osborne
Late Afternoon Sessions
Future of Search – Auditorium 1
Huge SEO success stories and what we can learn from them – Marcus Tober
How to Drive Big Site SEO Impact in Google’s New, Linkless Algorithm – Chris Liversidge
Forget Alexa, The Voice Search Devices Of The Future – Patrick Reinhart
Onsite SEO – Auditorium 2
Sexy AF SEO Revenue Growth with Your Discontinued Products – Luke Carthy
The State of Pagination and Infinite Scroll on the Web – Adam Gent
Predicting the Impact of Technical SEO changes – François Goube
Online PR – Meeting Room 1
How to protect your online reputation: Lessons from the FTSE 100 – Alex Judd
The killer outreach email that gets opened, replied to and mainly gains links – Hana Bednarova
How to pitch an idea your client/boss can’t say no to – Chris Lee
Data – Syndicate 1 & 2
The Circle of Trust: SEO Data – Matthew Brown
Turning Your Data Into Compelling Stories – Jeroen Maljers
Why data science analysis is better than YOUR analysis – George Karapalidis
SEO Automation – Syndicate 3 & 4
Screaming Frog + Xpath: A Guide to Analyse the Pants Off Your Competition – Sabine Langmann
Automate your SEO tasks with custom extraction – Max Coupland
Bringing the fun back to SEO with Python – Benjamin Goerler
Success – The Restaurant
How to tell if there’s a demand to launch your business overseas – James Brown
How to measure the value of generic keyword success – Timothy Hawes & John Sadeghipoor
Using data to keep your customers happy – Eli Zheleva
Keynote Speaker – Auditorium 1
Keynote Q&A Session – John Mueller