Google Discover може да бъде сериозен подканал за допълнителен трафик, на който много създатели на съдържание не обръщат внимание. Той е част от приложението за търсене на Google, като използва изкуствен интелект, за да подбира материали, от които конкретните ползватели на устройството вероятно се интересуват. При него не се изисква въвеждането на заявки от потребителите, за да сервира информация. Ако ви звучи прекалено абстрактно, можем да направим аналогия с Facebook фийда, който показва персонализирано актуално съдържание и информация още с влизането в приложението, без потребителят да е предприел друго действие.
Основните характеристики на Google Discover:
- Показва новини и набрали интерес във времето материали
- Може да включва изображения и видеа
- Намира се на Началната страница на мобилното Google приложение
- Наличен е на много езици
- Изключително персонализиран е
- Потребителите му могат да следват теми и места
Как Google Discover е различен от стандартното търсене
При обикновеното търсене, потребителите въвеждат ръчно (или гласово) дума или фраза, за която очакват Google да им предостави информация, свързана с нея. Google Discover действа по различен начин. Вместо да показва съдържание в отговор на конкретна заявка, Discover го визуализира автоматично, на база евентуалните интереси на конкретния потребител. Показваният тип съдържание се изменя според това какви действия предприема в търсачката ползвателят.
Това, което се показва в Google Discover е силно персонализирано за всеки отделен човек, и зависи от:
- Запаметената в браузъра история на търсене
- Информацията за използваното мобилно устройство
- Интересите на потребителя
- Промяната на локацията на потребителя
- Постоянната локация на потребителя (дом и офис)
- Моментната локация на потребителя
Теми, Интереси и Обекти
С помощта на достиженията на Графа на знанието, който разбира връзките между отделните хора, места, неща и факти, от Google успяват да създадат Topic Layer – нещо като клъстер от информация, разделен на сфери, теми, подтеми и други. Точно това разделение на информацията помага за по-прецизното определяне на евентуалните интереси на конкретните потребители в Google Discover. Ето някои от основните тематики:
- Книга
- Обучителна организация
- Събитие
- Правителствена организация
- Местен бизнес
- Филм
- Сериал
- Музикален албум
- Музикална група
- Организация
- Личност
- Място
- Спортен отбор
- Видео игра
- Уебсайт
Защо Google Discover е важен за маркетолозите
Google представи Discover през 2017 г. и само година по-късно се похвали, че потребителите, които го ползват са вече 800 милиона. За някои маркетолози Google Discover може да е източник на огромен трафик.
Поведението на Google Discover е труднопредвидимо дори за професионалистите, така че основният фокус поне засега трябва да си остане стандартното търсене, а на Discover да се гледа като на допълнителна възможност за развитие, която ако бъде уловена правилно може да донесе страхотни резултати.
Кои са основните предпоставки, за да попаднете в полезрението на Google Discover
Изброяваме ги директно:
- Съдържанието трябва да е в индекса на Google
- Трябва да отговаря на политиките за съдържание на Google
- Трябва да има изображения с високо качество
- Статиите трябва ясно да показват дата, източник и информация за автора
- Сайтът трябва да представя информация за издателя и собственика на медията, и контактна информация за изграждане на доверие и прозрачност
- Актуално съдържание
Макар че в следващите редове ще ви запознаем набързо с тях, най-добре е сами да прочетете Правилата на Google за съдържание в Discover.
Накратко, рекламите и другите платени материали на страниците ви, не трябва да са повече от съдържанието ви. Има и доста рестрикции, като основните забрани са следните:
- Съдържание за възрастни
- Съдържание с авторски права
- Опасно съдържание
- Измамни практики
- Съдържание с тормоз
- Насаждащо омраза съдържание
- Манипулативно съдържание
- Медицинско съдържание (противоречащо на научния консенсус)
- Подвеждащо съдържание
- Спам и злонамерен софтуер
- Терористично съдържание
- Съдържание с насилие и жестокост
- Вулгарен и непристоен език
И след всичко това следва логичният въпрос:
Може ли да се оптимизира за Google Discover?
Google Discover е силно персонализиран – няма потребители с еднакви фийдове. Може да успеете да създадете съдържание, което да удовлетвори конкретно търсене, но не е известен начин, по който целенасочено да създадете съдържание за нечий конкретен интерес.
Всичко, което можете да направите е, да създадете съдържание, базирано на логични предположения за “достойно за Discover”.
Ето и 7 насоки в тази връзка:
1. Установете кои са интересите на вашата аудитория в Google
Въпреки че не можете да оптимизирате за индивидуален фийд или конкретен интерес, можете да оптимизирате съдържанието си, изхождайки от някои дадености:
- Условията на платформата
- Групи хора, споделящи сходни интереси
- Обекти, имащи логична връзка с тема или интерес
- Анализирайте интересите от вече одобрени за Discover публикации
- Групирайте материалите според кликовете и импресиите
2. Създавайте качествено съдържание (каква изненада, а)
- Голямо предимство е да имате актуално съдържание, особено по нашумяла тема
- Наблягайте на тип съдържание, което успява да докара Discover трафик на сайта ви
- Създавайте интересно и увлекателно съдържание
- Ако имате съдържание, натрупало популярност във времето, не забравяйте да го актуализирате при нужда
- Google Discover поощрява различната гледна точка и подход
- Слагайте интригуващи заглавия, но не и в смисъла на кликбейт
- Избягвайте гръмки и емоционални думи като “Сензация”, “Шок”, “Скандално” и др.
Между другото, в Google Discover не намират място само новинарски сайтове, но реално по-голямата част от кликовете се поема от тях.
Ето и малко статистика в тази насока (глобална):
- 46% от кликовете в Discover са за новинарските медии
- 44% – за електронните магазини
- 7% – за развлекателни сайтове
- 2% – за сайтове за туризъм и пътуване
3. Включвайте висококачествени изображения
- Големите картинки трябва да са с широчина от поне 1200 пиксела и с попълнена в кода директива за роботите max-image-preview:large.
- Не използвайте логото си за основно изображение
- Не използвайте нерелевантно на публикацията изображение
- Спазвайте съотношение на картинката 16:9
- Озаглавявайте файла на изображението по релевантен на картинката начин
- Залагайте смислен alt текст
4. Оптимизирайте за Мобилни устройства и AMP
Над 60% в световен мащаб от резултатите в Google Discover са AMP.
- AMP версия на съдържанието ви има по-голям шанс да се появи в Discover
- Ако не залагате на AMP, то гледайте съдържанието ви да изглежда добре и да зарежда бързо на мобилен телефон
5. Съобразете съдържанието си с E-A-T
През лятото на 2020, Google добавиха в съветите си относно Discover следния текст:
“Нашите автоматизирани системи дават предимство в Discover на съдържание, което демонстрира експертност, авторитет и доверие (expertise, authoritativeness and trustworthiness – E-A-T).”
Обикновеното търсене и Discover са различни, но се опират на един и същи стандарт по отношение на E-A-T:
- Сигурна връзка (HTTPS)
- Статиите да имат дата, име на медия/източник, информация за автора
- Сайтът трябва да дава информация за публикацията, издателя и собственика на медията
- Сайтът трябва да предоставя контактна информация, с цел прозрачност и по-високо ниво на доверие
- Всеки автор трябва да има страница с информация за неговата експертност
- На всяка публикация трябва да има резюмирана информация за автора
- Трябва да има линк към социалните профили на автора
За Страницата на автора, всичко което изброяваме по-долу е добре да се включи (стига да важи):
- Опит в конкретната сфера
- Организации, с които авторът е свързан
- Награди, спечелени от автора
- Професионални постижения
- Линкове към негови страници в други сайтове, които могат да засилят доверието още повече (Wikipedia, LinkedIn)
Използвайте schema маркировка за “Person”, попълвайки всички свойства изчерпателно:
<script type=“application/ld+json“> {
„@context“: „http://schema.org“,
„@type“: „Person“,
„email“: „[email protected]“,
„image“: „https://author-image.jpg“,
„jobTitle“: „Job Title“,
„name“: „First Last“,
„birthDate“: „YYYY.MM.DD“,
„url“: „https://www.site.com/author-profile-page“,
„sameAs“: [
„https://www.facebook.com/author“,
„https://www.linkedin.com/in/author/“,
„https://twitter.com/Author/“
]
}
</script>
6. Уловете “горещите” теми
Google Discover си е малко или много социален фийд.
- Наблюдавайте на кое ваше съдържание реагират хората
- Фокусирайте се върху нашумели теми
- Следете времето, което хората прекарват в четене на публикациите ви, и степента на отпадане (Bounce Rate)
- Фокусирайте се върху трендовете
7. Покажете се в Панел на знанието
Сдобийте се с Панел на знанието за вашия бранд и бизнес. Позволете на потребителите да могат да последват отделни връзки от вашия Панел на знанието.
Следете представянето на Discover в Google Analytics
Този тип трафик е малко по-различен от обичайно наблюдавания от вас. Ще виждате резки скокове за около 1-3 дена. Много рядко в продължение на седмица. Просто актуалността е силен фактор при Google Discover.
Трудно е да се изолира в Analytics трафикът от Google Discover, но най-лесно е да погледнете в referral > googleapis.com.
Google Discover еволюира
Хората отдавна са много повече време на телефоните си, отколкото на лаптопите. Много от търсенията стават през мобилно устройство и все повече хора свикват с удобството без усилия да преглеждат съдържание, което ги интересува. Изкуственият интелект на Google “поумнява” с всеки изминал ден и съответно предложенията за потребителите в Discover стават все по-уместни. Трафикът в глобален мащаб расте непрестанно, така че когато размишлявате как да увеличите посещенията на сайта си, не пропускайте да се опитате да оптимизирате съдържанието си доколкото можете и за Google Discover. Кой знае, може в някой момент трафикът от Discover да се окаже от първостепенна важност за бизнеса ви.
Източник: newzdash.com