Google Webmaster Central Hangout може да бъде важен източник на SEO информация и е добре да го следим. Точно на такова събитие бе зададен въпрос на Джон Мюлер относно Мета описанията и защо в някои случаи Google решава да не вземе предвид имплементирания от уебмастъра дескрипшън, а да сглоби и визуализира нещо, по свое усмотрение.
Накратко, въпросът бе следният:
“Въпреки, че имаме Мета описание на Началната страница, някак си в Google, когато тази страница излезе, Мета описанието е абсолютно различно. А в някои случаи, ако направим търсене за нашата компания плюс думата “UK”, Мета описанието съвсем губи смисъл – просто куп несвързани думи, взети от страницата. Как можем да оправим проблема?”
Отговорът на Джон Мюлер бе общ за такива ситуации, уточнявайки, че без да е запознат с въпросния сайт трудно може да предложи конкретно решение.
Приемайки, че тагът за Мета описание е налице в кода, той дава няколко причини, поради които Google може да измени текса от описанието.
Вариант 1: Злоупотреба с Мета описанието
Обяснението на Джон Мюлер какво кара алгоритъма на Google да съчини свое Мета описание е следното:
“…другото нещо, което е важно, е че трябва да можем да се доверим на Мета описанието на страницата, така че да изглежда смислено и разумно. По-конкретно, когато видим просто куп ключови думи, наблъскани в Мета описанието, нашите системи може да решат, че написаното не е достатъчно полезно за потребителите. И ще се опитат да съчинят нещо друго.”
Вариант 2: Съдържанието и конкретната заявка за търсене могат да доведат до автоматично Мета описание
В конкретния случай с човека, задал въпроса на Джон Мюлер, при търсене за “бранд + UK”, Мета описанието бива променено от Google. Точно добавянето на “UK” е най-вероятната причина за пренаписването на текста на описанието. Ако самата страница не е запълнена със съдържание, предназначено специално за хората от UK (United Kingdom – Обединеното кралство), Google може да промени Мета описанието.
Добавянето на допълнителни думи към основната ключова дума, може да бъде причина за търсачката да състави свое собствено Мета описание (че понякога и тайтъл). Това важи особено за случаите, в които допълнителната дума от търсенето не присъства в съдържанието на страницата.
Реален пример за пренаписване на Мета описанието, причинено от заявката за търсене:
Сравнете какво се случва, когато направите търсене за “walmart” и после за “walmart home page”. И двете заявки изкарват в резултатите Началната страница на Walmart.com, НО във втория случай Мета описанието бива пренаписано от Google.
Алгоритъмът на Google се опитва да покаже релевантно Мета описание за “walmart home page”, но думите “home page” ги няма в текста на Началната страница на сайта. Всъщност, тези думи могат да се видят само при ховър с мишката върху логото на Walmart. И какво се случва? Google вижда, че търсенето съвпада с текст, свързан с картинка от страницата и съответно събира още няколко текста от alt атрибутите или тайтълите на изображенията и ги визуализира в един общ дескрипшън. Както виждаме, не се е получило никак сполучливо.
Вариант 3: Конкретната заявка провокира различно Мета описание
Мета описанието зависи от самата ключова дума и в някои случаи може да се стигне до неговото пренаписване от Google. Ето как продължава отговора си Джон Мюлер:
“ … както си забелязал, описанието варира според заявката за търсене. Така че, първото нещо, което аз бих направил е, да проверя дали при обикновено брандово търсене, се показва имплементираното Мета описание и дали е полезно, а не … звучащо като спам.”
В обобщение
Според много хора, Google променят Мета описанието на сайтовете на случаен принцип. Но това едва ли е точно така. По-скоро, наистина има връзка между конкретната заявка за търсене и съдържанието на страницата. Така че, ако имате проблем с визуализирането на Мета описанието, направете си експеримент с различни търсения и се опитайте да разберете кое кара системите на Google да го променят. Помнете примера с Walmart от тази статия, тъй като е доста показателен. Винаги изхождайте от нивото на релевантност между заявките и съдържанието. И се надявайте Google винаги да намира смисъл в това, което сте съставили, защото все още не се справя добре с автоматичното пренаписване на Мета описания.
Източник: https://www.searchenginejournal.com/why-google-rewrites-meta-descriptions/370452/#close