Каква е средната дължина на един блог пост през 2022?

Каква е средната дължина на един блог пост през 2022

Почти всеки уважаващ себе си дигитален маркетолог е попадал на поне едно проучване относно това колко дълъг трябва да бъде един блог пост. В настоящата статия ще ви представим накратко едно от най-актуалните изследвания, направено по малко по-нетрадиционен начин. Дело е на Джон Дохърти от getcredo.com

Вместо да търси на произволен принцип различни блог постове, Дохърти решава да помоли последователите в Twitter акаунта си да му изпратят техните блогове. Освен тях, добавя към анализа си и сайтове, които лично чете често, като например techcrunch.com и searchengineland.com. 

Успява да събере 509 статии, които с неговия екип обхождат, а в следващите няколко реда ще намерите интересните изводи, до които достигат, както и самата методология, която използват за изследването на блог постовете.


Основни констатации

Средната дължина на един блог пост през 2022 вече е 1697 думи. Това е увеличение с 48% спрямо това проучване от 2018 г. Между най-дългата и най-късата от разгледаните статии, точно в средата на класацията е пост с дължина от 1370 думи.

Графика на средната дължина на блог постове за 2022

Отдавна се знае, че по-дългите статии, при равни други условия, имат по-добри шансове за високо класиране. Естествено, срещат се и изключения, които просто затвърждават правилото.

Накратко, ако искате да се класирате добре с новия си блог пост, той трябва да бъде с адекватна на разглежданата тема дължина (примерно настоящият пост има за цел да даде конкретен отговор на конкретен въпрос, с някои допълнителни сведения и не е нужно излишно разпъване на локуми) и да задоволява потребителската цел.


Допълнителни констатации

Сега ще видим и някои открития за блог постовете, конкретно от SEO гледна точка:

  • Средната дължина на title таговете на блог публикациите е 64 символа 
  • Средната дължина на meta описанията на статиите е 125 символа
  • Средната дължина на h1 заглавията е 49 символа
  • Средната дължина на h2 подзаглавията е 30 символа
  • Средната дължина на повторна употреба на h2 подзаглавие също е 30 символа
  • 93% от разгледаните блог постове нямат meta keywords в <head> частта на кода (явно едни 7% все още имат някакви надежди за тази техника)
  • Средностатистическата блог публикация има 8 вътрешни линка от други страници на същия сайт, които сочат към нея и общо 74 изходящи външни и вътрешни връзки
  • Средностатистическата статия има общо 42 правописни и граматически грешки (говорим за текстове на латиница, но и в България масово публикациите са пълни с грешки)

Методология на проучването

Джон Дохърти първо събира предложените от последователите му сайтове. После с помощта на добавка за Chrome извлича по 10-20 блог поста от всеки сайт. След това ги вкарва в Google sheet, където премахва дублираните, ако има такива. Полученият списък копира в Screaming Frog и го обхожда с инструмента. После експортира списъка в CSV формат и го импортира в Google Drive, откъдето го превръща в Google sheet. Оттам анализира данните и резултатът е това, което прочетохте преди малко.



Източник: https://www.getcredo.com/average-blog-post-length/



Post author

Inbound сертифициран маркетингов експерт. С интерес към белите SEO практики, маркетинга чрез съдържание, както и рекламите в Google и социалните медии.