5 ключови елемента на конвертиращия Facebook пост

5 елемента на добре конвертиращия Facebook пост

Повечето брандове се стремят към две неща, когато публикуват във Facebook: ангажираност и конверсии

И двете метрики имат голямо значение, но в зависимост от това, какви цели гоните, едната винаги е с по-голяма тежест. Ако се стремите към повече трафик към сайта си, Facebook пост с голям брой харесвания, колкото и да е готино това, не Ви помага особено. 

Защо искате повече конверсии? В общи линии, просто искате някой да предприеме конкретно действие, след като види Вашата публикация. Може би целите хората да се абонират за новини от Вас или да станат част от Вашия клуб. А може би искате да посетят сайта Ви и да си закупят конкретен продукт. 

Всички добри Facebook постове имат нещо общо. Но ако искате Вашият да генерира висок процент на конверсиите, ще трябва да използвате различна стратегия от тази, която ползвате за получаване на добра степен на ангажираност. 

Кои са петте елемента на успешно конвертиращия пост?

Всички публикации във Facebook с висока степен на конвертиране съдържат тези 5 елемента


1. Визуализации, които се отличават

Пост с креативен дизайн е като витрината на магазин. Нищо няма по-голяма сила да накара хората да спрат (да скролват) така, както добрата визуализация!

Запомнете, че всяка Ваша публикация в социалната мрежа се състезава с всичко останало в нюзфийда на потребителя, на когото са му необходими само 2.6 секунди, за да реши върху какво да насочи вниманието си. Затова е важно постът Ви да е интересен и да привлича още на пръв поглед. 

Няма значение дали използвате статични изображения, GIF-ове, или видео клипове, ето някои неща, на които да обърнете внимание:

  • Запознайте се със спецификациите: проверете какви са те за Фейсбук, за да споделите с хората изображения с високо качество. Картинки с ниско качество оказват негативно влияние върху бизнеса Ви, а и никой не иска да ги цъкне. 
  • Ограничете текста: според Facebook изображенията не трябва да съдържат повече от 20% текст. Използвайте инструмент за проверка, преди да публикувате каквото и да е.
  • Пропуснете сток фотографията: ако можете да си позволите фотограф или илюстратор, използвайте ги! Стоковите изображения лесно остават незабелязани, а и може да са прекалено обикновени за бранда Ви.
  • Висок контраст: контрастните цветове ще помогнат на банерите Ви да изпъкнат, дори при ниска светлина, или дори в черно-бяло. Колелото на цветовете може да Ви помогне да направите правилен избор.
  • Помислете за мобилното: 88% от потребителите на социалната мрежа я използват на мобилните си устройства. Тествайте изображенията си за мобилна версия преди да ги публикувате, за да сте сигурни, че всичко е наред. Използвайте вертикални видео клипове, ако е възможно, за максимално добър ефект в мобилното пространство. 

2. Ясен текст

Следващата част от успешния пост във Фейсбук е добре формулираният текст. Написаното от Вас трябва да е изчистено, отчетливо, ясно и уместно. 

Избягвайте бизнес жаргон и промоционален изказ. В допълнение към възпирането на потребителите, твърде многото маркетингови термини могат да не се възприемат добре от алгоритъма на Facebook.

Текстът на публикацията Ви трябва да показва брандовата Ви идентичност, без значение дали е остроумен, приятелски, или професионален. Целта е постът Ви да е личен и свързан с аудиторията. 

Доказано е, че като цяло по-краткото описание работи по-добре. Смята се, че потребителите в социалните мрежи имат обхват на вниманието около 8 секунди, но все пак и по-дългите постове понякога се справят отлично. Всичко зависи изцяло от аудиторията Ви. Анализирайте публикациите си, които се представят най-успешно и вижте дали има връзка между дължината на текста и производителността. Направете А/Б тест, за да видите кой е по-добрият вариант.


3. Завладяващ призив за действие

Един от най-важните елементи в успешно конвертиращия пост е призивът за действие, или т.нар. CTA. 

Запитайте се какво искате да направят потребителите Ви, когато видят публикацията Ви. Ако сами не сте сигурни, и те няма да бъдат. 

Без значение дали се стремите към уеб трафик, продажби, или дори по-висока ангажираност, няма да ги получите, ако не ги поискате. Подканващите глаголи, като Запиши се!, Свали!, Абонирай се!, Резервирай! и дори Цъкни тук!, карат хората да предприемат някакво действие. 

Тези глаголи са често срещани, затова не се притеснявайте да изпробвате и някои по-оригинални. 

Добавянето на спешност помага, като например изречението “Останаха само няколко места. Побързайте, резервирайте Вашето днес!”. А ако офертата Ви включва нещо безплатно, не се притеснявайте да го споменете. 

Призивът за действие трябва да даде на поста Ви, а и на потребителите, цел. Но не прекалявайте. Прекалено много подтикващи глаголи могат да затруднят хората при вземане на решение. Един Call-to-action в публикация е добро основно правило, което да следвате. 

Ето някои примери:

Пример за добър CTA

4. Неустоим стимул

Призивът за действие е толкова важен, колкото и стимулът, който поражда у хората. Ако не можете да дадете на потребителя поне една добра причина да посети сайта Ви, да свали приложението Ви или да се абонира, значе не трябва да го карате изобщо.  

Подбуда може да означава няколко различни неща. Може би включва ползи при членство в дадена програма. Може да е възможност за потребителя да научи повече за даден продукт. Туристическа фирма може да покаже на клиентите си топ забележителностите на дадена дестинация. 

Добрият маркетолог трябва да познава аудиторията си и да знае какво искат хората. И стимулите, които избирате да споделите с тях, трябва да отговарят на нуждите и желанията им, доколкото това е възможно. Ако не сте сигурни откъде да започнете, прегледайте публикациите си, които са се представили най-добре в миналото. Обърнете внимание на потребителските сигнали и проучете интересите на клиентите си.

Доброто загатване за даден пост от блога кара хората да искат да разберат повече, но не прекалявайте. “Кукичките”, колкото и да са неустоими, понякога могат да приличат на трик и заблуда.

Пример за успешен Facebook пост

5. Стратегическо таргетиране

Facebook е известен с възможностите си за таргетиране в рекламите, но има и много начини да насочите органичен пост към правилните хора.

Преди всичко се запознайте с демографията на аудиторията Ви. Няма как да сте сигурни, че последователите Ви в LinkedIn, Twitter, Snapchat и други социални платформи са едни и същи. 

Намерете отговори на следните въпроси: Коя възрастова група е най-голяма? Повечето потребители жени ли са или мъже? Къде живее по-голямата част от аудиторията Ви? Какви са интересите на хората? 

Форматирайте постовете си на база на тези данни. Ако аудиторията Ви се състои най-вече от жени, е по-добре да споделяте по-голям процент от женските си колекции в публикациите си.  

Часовете също са важен фактор. По кое време на денонощието е на линия аудиторията Ви? Изследванията показват, че най-доброто време за публикуване е между 9:00 и 14:00 във вторник, сряда и четвъртък. Това, разбира се, подлежи на промени. Ако по-голяма част от аудиторията Ви се намира в определена часова зона, ще трябва да се нагодите според това. Използвайте Facebook Analytics, за да определите пика на трафика в страницата Ви. 


Някои допълнителни трикове

Има още някои тънкости, които можете да ползвате, за да подобрите представянето на поста си. Пробвайте да “закрепите” публикацията си най-отгоре на страницата си, за да сте сигурни, че всеки, който влезе, ще я види. Ако искате да увеличите достижимостта си и имате излишък в бюджета, помислете за boost. А защо не и за цялостна реклама?



Оригинален източник: https://blog.hootsuite.com/



Post author

The digital wizard.