Много често в запитванията към Inbound.bg хората задават следните въпроси относно оптимизацията за локални търсения:
- Как работи локалното търсене и какви са ползите от него?
- Какво е това Google+ Local SEO – с какво е по-различно от стандартната оптимизация за Google?
Най-накрая ми остана време да дам точни и кратки отговори на тези въпроси… публично, вместо да ги повтарям във всеки отговор на поредното запитване.
Какво е Локално Търсене?
Повечето локални бизнеси (най-често малки фирми), имат някакъв уебсайт, чрез който целят да постигнат по-високо позициониране в резултатите на Google и така да спечелят повече нови клиенти, търсещи услугите им Локално. Какво ще рече това? Пример: ако сте от София и имате нужда от стоматологични услуги, влизате в Google и извършвате следното търсене „зъболекар софия“. Именно уточнението на локацията/града във вашата заявка към търсачката на Google прави вашето търсене Локално. По този начин ще получите много по-добри резултати, които отговарят на нуждите Ви.
п.с: През последните 2 години търсачката на Google поумня до таква степен, че много често засича къде горе-долу се намирате (до това в кой град се намирате) и автоматично Ви показва Локални резултати, без дори да е нужно да уточнявате локацията в заявката Ви за търсене. Може да пробваме с популярни търсения като „зъболекар„, „мебели„, „коли под наем„, „хотели„, „стаи под наем“ и т.н. Ето ти един скрийншот с резултати от локално търсене за „зъболекар варна“:
Какви могат да бъдат ползите за бизнеса от локалните търсения?
Ползите за бизнеса от този тип търсения могат да бъдат много големи. Накратко, това са силнотаргетирани търсения и според достатъчно много проучвания в над 60% от случаите хората извършват действие на покупка/заявка за услуга в рамките на първите 60 минути от виждането на резултат от локално търсене. Казано с по-прости думи, тези търсения дават много по-висок % успеваемост при привличането на нови клиенти бързо и ефективно.
Какво е Google+ Local SEO?
Уебсайт?
Оптимизацията за локални търсения в Google, Bing и дори Yandex се различава от оптимизацията за така наречените органични резултати. Една от основните разлики е, че за да се атакуват челни позиции при локални търсения с резултати от Google+ Local (бившия Google Places) не е задължително бизнесът да разполага със собствен уебсайт… макар и това условие да е строго препоръчително, особено ако искате да изглеждате сериозно и на ниво пред бъдещите Ви клиенти.
Цената?
Другата съществена разлика при оптимизацията за локални търсения е, че цените за тази услуга са много по-ниски, сравнение с тези за органични резултати и онлайн магазини (продукти). Причината се крие в доста по-малкия нужен технически и човешки ресурс за извършването на Local SEO. Груб пример – ако за оптимизацията на един сайт по 5-6 ключови думи са нужни 20-30 часа работа всеки месец, то за оптимизацията на един Google+ Local листинг/страница са нужни 6 до най-много 10 часа на месец. Единственото ограничение при оптимизацията на листинги е, че ключовите думи/фрази не са свободноизбираеми, а се определят от предварително въведените от Google КАТЕГОРИИ.
Линкове?
И третата основна разлика е, че при оптимизацията за локални търсения не са толкова важни линковете, колкото Споменаванията на вашия бизнес (Citations) в три основни направление – ИМЕ, ТЕЛЕФОН, АДРЕС – така както са изписани във вашия Google+ Local листинг/страница.
Ако имате въпроси за цени и допълнителна информация относно оптимизацията за локални търсения (Local SEO), свържете се с екипът на Inbound.bg на 0878 733995 или чрез страницата за контакт с нас.
[…] […]