Кратък SEO Наръчник за Малкия Бизнес [Част 2]

Кратък SEO Наръчник за Малкия Бизнес - Част 2

В първата част на краткия SEO наръчник за малкия бизнес Ви показах откъде да започнете процеса по оптимизацията на един сайт, за да има някакви шансове за добро класиране в резултатите на търсачките. Покрихме основните неща по проучването и вътрешната (On-site) оптимизация на един сайт.

Сега ще разгледаме из основи следващите най-важни стъпки от SEO процеса – Off-site оптимизация, Проследяване, Мониторинг и Анализ на резултатите от действията Ви. Но преди да заходим към дълбокото, препоръчвам Ви да прочетете отново първата част:

Ако сте сигурни, че сте научили всичко от преди, тогава да се мятаме в езерцето от нови неща.

3. Офсайт оптимизация

Най-важното нещо за един уебсайт за връзките, които сочат към него. Точно както е в реалния живот… и бизнес. Колкото по-силни, по-влиятелни и по-авторитетни връзки имате, толкова по-големи са шансовете Ви за печалба/успех. Същите принципи важат и при оптимизацията на един сайт. Но точно както и в живота, тук също важи законът, че не е важно количеството, а качеството на връзките. Например, ако сте в добри отношение с министър-председателя, той може да Ви свърже с министрите под него доста лесно и бързо. Ако обаче сте близки с 1-2 министри, тези връзки може и да не са Ви достатъчни, за да се свържете лесно и бързо с министър председателя 🙂 Надявам да сте разбрали гледната ми точка.

Нека за всеки случай го повторя отново – не е важно количеството връзки, а качеството им. По-добре да имате 10-15 наистина силни и качествени връзки към вашия уебсайт, отколкото няколкостотин маловажни и почти без никаква тежест.

Дали може да си купите връзки. Да, можете. И политическите партии си купуват протестиращи, но тези хора не са им верни и не им носят нищо в дългосрочен план. Спрат ли да им плащат, хората се изпаряват. Горе-долу същият ефект имат и платените връзки. Ако мислите да си купувате връзки (линкове), по-добре инвестирайте парите в платена реклама – с нея поне имате шанс да постигнете дълготраен и дългосрочен ефект, налагайки бранд.

И все пак трябва да се започне от някъде с придобиването на връзки към вашия сайт. Като за начало, може да се пробвате с няколко доказани и качествени бизнес директории като:

Имайте предвид, че горепосочените сайтове реално са каталози-търсачки и социални мрежи. Подобно на Google и Bing, тези сайтове също събират информация на едно място и я предоставят на потребителите под формата на отговори. За разлика от Google и Bing обаче, тези сайтове имат масиви с тази информация, а от тези масиви черпят данни именно големите търсачки като Google и Bing 🙂

Добавете сайта Ви в специфични бизнес директории

За да откриете релевантни директории, използвайте списъка с източници на линкове. който създадохте по-рано. Също така, може да пробвате да потърсите в Google по следния метод – “име на града (за който искате да намерите директории) + бизнес директории” и “типа бизнес + директории/каталог”. Не забравяйте да запишете в кои директории добавяте информацията за бизнеса си, както и с какви имена и пароли се регистрирате. Препоръчително е да използвате за регистрации по каталозите и директориите e-mail адресът, който създадохте по-рано.

Опитайте да получите линкове за сайта, които вашите конкуренти имат

Можете да видите източниците им от Open Site Explorer на MOZ или други инструменти, които ви дават такава информация като – Ahrefs, Majestic SEO и други. Това начинание може да се окаже както лесно като роботизирането на един процес, така и тромаво. Винаги се стремете да имате релевантна ключова дума в anchor text-a на линка, плюс БРАНД! Пример – Качествени килими от Килимпекс.

Потърсете възможности за линкове от други сайтове, освен каталозите…

Направете проучване и открийте други сайтове, от които може да получите връзка към вашия сайт. Като възможности за това може да се пробвате с:

  • Гост авторство по блогове и медии
  • Давайте интервюта
  • Малки и/или профилирани социални мрежи
  • Форуми (не спамете)
  • Създавайте и споделяйте презентации в популярни платформи като – SlideShare, Slides.bg, AuthorStream и т.н.
  • Спонсорирайте малки локални събития
  • Направете публично дарение
  • Бизнес партньори

Преценете добре кои социални мрежи да използвате

В бизнес нишата, в която искате да се позиционирате и налагате има ли опция за активно участие в социалните мрежи? Ако да, подберете за активна поддръжка тези, от които наистина има някакъв смисъл. Внимавайте да не спамите, а се стремете да предоставяте само качествено и подходящо съдържание, съобразено с аудиторията във всяка една от избраните социални мрежи. Излиза в пъти по-скъпо да възстановяваш срината онлайн репутация на бизнес, отколкото на обикновен потребител.

Създайте XML sitemap (карта на сайта)

Направете XML sitemap или казано иначе карта на сайта, съдържаща всички URL адреси/страници, които искате да ботовете на търсачките да обходят приоритетно. След това добавете XML картата в Google Webmaster Tools и Bing Webmaster Tools.

Това няма да доведе до по-голям шанс за челни позиции, но със сигурност ще накара ботовете на търсещите машини да обходят вашият уебсайт оптимално бързо и да вкарат в индексите си посочените в XML картата страници.

Проследяване, Мониторинг и Анализ на резултатите

Процесът по проследавянето на резултатите е основата на анализа. Данните от проследавянето са нещото върху което ще градите вашите анализи и бъдещи прогнози.

За процес на проследяване Ви препоръчвам ежемесечното (най-много 2 пъти в месеца) да снимате следните SERPs, тъй като това е изключително добър и надежден метод за събиране на доста информация. Файловете с изображения съдържат данни кога са създадени, така че лесно могат да бъдат организирани.

  • Google Local SERP
  • Google Main SERP
  • Google Webmaster Tools
  • Bing Maps SERP
  • Bing Local SERP
  • Bing Search Webmaster Central

Освен това е необходимо да създадете и да поддържате Excel таблица с вашите класирания във всяка една от следените търсачки. Тази таблица е вашият ресурс, чрез които пряко да наблюдавате какво се случва във вашата ниша, както и доказателство дали вършите нещата правилно илине. Обновявайте таблицата ежемесечно и поддържайте актуална информацията относно конкурентите Ви.

И не на последно място, анализирайте посещенията и потребителското поведение от данните в Google Analytics. Вниквайте във всеки един детайл – коя страница носи най-много нови запитвания/продажби; коя най-малко; къде хората седят най-дълго време и къде най-марлко; на кои бутони кликат най-много и т.н. Не забравяйте да следите и трафика – какво увеличение/спад има при покачване/понижаване на позициите на сайта, как това се отразява на продажбите/запитванията. Отбелязвайте си всяко действие в Analytics – когато пускате нова публикация или добавяте нови продукти, стартиране на рекламни кампании, интервю в медия и т.н.

Накратко, продължавайте да правите промени и да експериментирате с вашия сайт. Създавайте си нови връзки (не само линкове към сайта), записвайте, следете и анализирайте резултатите от работата Ви. И никога не забравяйте, че в крайна сметка не роботите на търсачките, а хората са тези, които пълнят банковата Ви сметка. Също така, винаги се опитвайте да бъдете по-добри от вашите конкуренти, независимо колко големи са те.

Post author

Основател и собственик на Inbound.bg. SEO/SEM Професионалист с над 7 години практически опит. Специализира в Inbound Marketing техниките, занимава се още с PPC и Дисплейни реклами, както и реклами в социалните мрежи.

Коментари

There are 2 Comments

  1. Posted by Безплатно за cyber monday :-)? [link] : Ognian Mladenov @ Google+ | SEO Daily

    […] Безплатно за cyber monday ? Кратък SEO Наръчник за Малкия Бизнес [Част 2] […]

  2. Posted by Полезно!? [link] : Ognian Mladenov @ Google+ | SEO Daily

    […] Кратък SEO Наръчник за Малкия Бизнес (Част 2) | Inbound.bgПрочетете Част 2 от Краткия SEO Наръчник за малкия […]

Loading Facebook Comments ...