7 SEO факта, които всеки бизнес лидер трябва да знае

7 SEO факта за всеки бизнес

Все още не сте наваксали с новите SEO правила? Крайно време е да побързате! Ако не влезете в час с последните  развития в бизнеса и пазарното търсене, над вас дебне опасност много скоро да бъдете прегазени от конкуренцията.

1. Онлайн и офлайн маркетинга са зависими

В днешно време границите между различните маркетингови канали като SEO, платено търсене (PPC реклами в Google) и социален маркетинг (SMM) са на изчезване. Дори онлайн и офлайн маркетинга вече не са толкова разграничени.

Какво хората говорят за вас офлайн, може да повлияе на вашата онлайн видимост. Съответно онова, което хората научават за вас в интернет, въздейства върху офлайн продажбите. Вашето онлайн и офлайн поведение трябва да бъде обединено в създаването на разпознаваем бранд за клиентите ви и да им гарантира, че този маркетингов екип работи ръка за ръка, с една обща цел – достигане до максимален резултат.

2. Вие не сте собственик на вашето класиране в търсачките като Google и Bing

Ако вашият сайт е получил висок Page Rank, това не е нито привилегия, нито задължение. Не очаквайте специално отношение независимо от това, колко голям или успешен е бизнесът ви.

Някои наши клиенти искат да се съсредоточат само върху получаване на нов трафик към сайта си, мислейки че настоящият обем от търсения и използваните ключови думи от хората са константа и ще останат такива завинаги. Това е адски грешно мислене!

Вашето място в класирането се променя постоянно, по всяко време. Без предупреждение. Търсачките са особено важни в цикъла на покупка на един потребител. Загубата на Page Rank може да доведе до пробив във финансите ви и да се окаже погрешна стъпка за просперирането на вашия бизнес.

3. Дори малките незначителни промени могат да повлияят на вашето SEO

Понякога бизнесът ви може да загуби своето доминиращо присъствие поради незначителни промени в сайта си. Ето няколко примера:

  • промяна в началната страница или заглавните тагове
  • включена връзка в страничната лента на сайта
  • добавяне или промяна на текст в някоя от страниците и др.

Промените, предложени от неопитни или некомпетентни в SEO-то хора, също могат да въздействат много сериозно и пагубно върху бизнеса. Рискувате да загубите трафика от търсачките, което почти винаги води до спад на продажбите.

4. Бъдете внимателни, когато сменяте CMS системата на сайта си

Да преместите вашият уеб сайт на нова, по-добра и по-модерна CMS система често е правилно решение, но крие и опасност от загуба на SEO ефекта. Ако не разработите добра стратегия за преместване на сайта си, която да гарантира, че ефектът от SEO–то ще се запази, с преместването може да убиете целия трафик от търсачките към сайта и да намалите продажбите си драстично.

Докато преместването на нова CMS може да доведе до много ползи по отношение на производителност и функционалност на сайта Ви, от гледна точка на SEO много неща могат да се объркат:

  • Структурата на сайта може да се промени
  • URL структурата и йерархията на страниците може да се промени
  • On-Page страницата може да пострада
  • Могат да възникнат проблеми с дублиране на съдържанието

Много CMS решения биват рекламирани, че съдържат готови SEO инструменти или са лесни за оптимизиране за търсачките. Това обаче не означава, че нямате нужда от опитен SEO специалист, който да ги накара да работят правилно и да следи процеса. В повечето случаи ползите на нов CMS се съдържат в това, че ползвате вградените възможности на системата, което позволява да правите някои промени без помощта на програмист като:

  • Промяна на заглавни тагове
  • Добавяне на мета елементи
  • Въвеждане на съдържание и създаване на нови страници
  • Създаване на xml карта на сайта и други.

Да се доверите на вашият програмист и за SEO оптимизацията на сайта ви е твърде рисковано. Това е все едно да се доверите на вашият счетоводител и за правните неща във фирмата ви, само защото той води добре финансовата документация.

Програмисти, дизайнери и SEO консултанти, това са 3 различни типа специалисти. Не правете грешката да ги мислите за 3 в 1, ако наистина търсите качествени услуги.

5. Мобилното SEO не е просто адаптивен (responsive) дизайн

Много собственици на уеб сайтове и маркетингови мениджъри мислят, че оптимизацията за мобилни търсения и изпозлването на адаптивен (responsive) дизайн са едно и също нещо. Мобилното SEO не е само да покажете вашият сайт на мобилен телефон или таблет. Опитимизацията включва много повече неща като:

  • по-висок ранг за таргетирано локално търсене
  • лесна навигация на мобилното устройство
  • лесен достъп до необходимата информация
  • персонализиране на потребителското търсене спрямо локацията
  • бърз и лесен начин на споделяне

6. SEO не е просто еднократна услуга или задачка. Оптимизацията за търсачки е процес – последователност от дейности, които са циклични

Много бизнеси мислят за SEO-то като за момента снимка, вместо като за дългометражен филм. SEO-то се нуждае от постоянна работа, която е свързана и една промяна води до последващи действия. Това не са просто еднократно направени настройки, а цялостна стратегия с много движещи елементи.

Настройването на нещата на локално ниво (само в системата на уебсайта Ви) съвсем не е достатъчно. Google наблюдава социалните сигнали , обратните връзки, потребителското доверие и поведение, за да класира сайта ви. Това не е възможно да бъде манипулирано лесно с бързото натискане на няколко копчета на клавиатурата.

7. Единствената константа в света на SEO са динамичните промени

Всичко в онлайн маркетинга и бизнеса продължава да се развива непрекъснато. Постоянно се появяват нови технологии, които оказват влияние на начините на изследване и купуване на самите потребители. Традиционното мислене за маркетинга, технологиите и другите компоненти на вашия бизнес, които са натрупани и херметически затворени в буркан – трябва за умре още сега.

Всеки бизнес лидер през 2014г. трябва да е наясно с промените в света на SEO (и не само), за да може да елиминир или минимизира рисковете навреме.

Post author