Съвети за по-ангажиращи постове в Instagram тази есен

Съвети за по-ангажиращи постове в Instagram тази есен

Инстаграм е една от платформите с най-голяма ангажираност, което я прави изключително полезна за редица брандове – от софтуерни услуги до търговия. За съжаление, заради честите промени и ъпдейти, много фирми се затрудняват с навигирането на последните Инстаграм трендове. 

Началото на есента е перфектният момент да разгледаме някои от най-новите промени.

Нека Ви представим някои скорошни трендове и ъпдейти преди да започнете да изграждате есенната си стратегия. 

  • Meme ураганът: през юли Instagram затвори голям брой акаунти, които публикуваха основно съдържание, на база на meme и други забавни постове. Твърдеше се, че е заради нарушение в Instagram политиките. Какво означава това за Вас? Важно е да следвате правилата и условията на платформата и всичко ще е наред.
  • Постовете и видеоклиповете за IGTV вече могат да се настройват напред във времето: В миналото брандовете трябваше да използват външни инструменти, за да настройват бъдещи публикации, но това вече е възможно като използвате Creator Studio. Какво означава това за Вас? Планирането на публикации за конкретен период от време вече е изключително лесно. 
  • Започна тестване на опция за видео клипове, подобни на TikTok: тази опция позволява на потребителите да споделят малки сегменти от видеата си в Instagram Stories. Какво означава това за Вас? Засега нищо. Но следете развитието и започнете да мислите как това може да е полезно в бъдеще. 

Готови ли сте за увеличение на ангажираността с есенно съдържание? Ето как да постигнете това! 


Време е за страхотен есенен Инстаграм фийд

Есента вече е тук! По-студеното време и наближаващите празници предлагат много възможности на брандовете да са в крак с времето и да създават сезонно съдържание. 

Ето и няколко идеи, които да Ви вдъхновят: 

  • Използвайте есенни филтри, които дават на снимките Ви по-топли нюанси и усещане за уют, с цветове като оранжево и кафяво. Безплатният филтър Amaro е добър избор. 
  • По-естествените снимки се представят много добре в Instagram, затова заложете на природни снимки с листа, залези или есенни цветя. Продуктово ориентираните брандове могат да използват сезонни пейзажи и аксесоари, за да представят есенната си линия. 
  • Сезонни рецепти и десерти също са лесен вариант за съдържание. Снимки на декорирани сладкиши, кафета с типичните есенни подправки и вкусове, или дори полезни супи (само ако е в тон с бранда Ви, разбира се).
  • Постове с есенна мода са изключително популярни. За търговска марка това изобщо няма да е проблем – просто направете бърза фотосесия с някои есенни тоалети. За брандове, които се занимават с услуги, може да се помисли за по-алтернативни варианти, например снимка на персонала с по-топли и уютни дрехи. 

За да постигнете по-добър рийч на есенните си постове, използвайте подходящи тагове, като #есен, #есенновреме, #октомври, #fall, #autumn, #autumnvibes, #есеннамода, #fallfashion, а защо не и такива, свързани с празници – #halloween.

Есенни снимки в Инстаграм

Сезонно съдържание, генерирано от потребителите Ви 

Този тип съдържание е изключително полезно, защото хората споделят много повече неща, отколкото един единствен бранд. Изследванията показват, че 66% от хората имат голямо доверие на потребителското мнение, споделено онлайн, което прави този вид постове третите по сила в интернет. 

За да накарате хората да споделят постове, свързани с марката, трябва да ги предизвикате по някакъв оригинален начин. Нека вземем за пример Starbucks. Тяхната есенна кампания, свързана с напитката им Тиквено лате (Pumpkin spice latte), получава милиони споменавания всяка година.

Есенна кампания на Starbucks

Вашият бранд може и да не достига до милиони хора, като при Starbucks, но все пак можете да използвате есенните тенденции, за да подтикнете хората да се ангажират с Вас. Ето и някои идеи: 

  • Попитайте клиентите си за любимите им есенни неща – традиции, фестивали, рецепти, занимания. Подканете ги да споделят в Инстаграм, като използват измислен от Вас таг, свързан с компанията Ви. 
  • Попитайте потребителите за съвети, свързани с нови продукти, аромати, преживявания. Например: С какво свързвате есента – канела, ябълки, тиква? Кой продукт е задължителен през есента? Попитайте ги директно или чрез анкета в Stories. 
  • Коя книга биха избрали потребителите Ви, докато си почиват комфортно на топло у дома през дъждовните есенни дни. Защо я предпочитат? (Опитайте се да я обвържете с бранда Ви – дали е готварска книга, или бизнес книга и други.)
  • Помолете хората да споделят любимите си есенни продукти и ги обвържете с нещо, което Вие предлагате. 

Съдържанието, генерирано от потребителите, е най-ефективно, когато е свързано с бранда. Например, моден бранд пита хората кой им е любимият продукт от есенната линия. 

И все пак, всеки вид “човешко” съдържание има плюсове, затова не се страхувайте да започнете разговор с хората. Искайте от тях да Ви тагват, да отбелязват името Ви и споделяйте постове, които имат смисъл. 


Не забравяйте да споделяте есенните Истории

Instagram Story е все така силен инструмент и в момента платформата се радва ежедневно на 500 милиона Истории. Вашите Story постове работят най-добре, когато разказват история (Ти да видиш! 🙂 ), затова се стремете към релевантни постове, като например няколко снимки една след друга, свързани помежду си. Мислете за този тип публикации като различни страници от книга или слайдове от презентация. 

Ето и няколко Stories идеи: 

  • Любими тоалети, вдъхновени от есента.
  • Албум със сезонни или празнични офис декорации.
  • Екипът Ви, облечен в костюми за Хелоуин.
  • Промотирайте нов блог пост с есенни стикери или GIF-чета.
  • Анкетирайте последователите си за любимата им част от есента.
  • Споделяйте съвети за предстоящите празнични дни. (Особено ако се занимавате с B2B)

Запомнете, че за да сте успешни в мрежите, трябва да сте социални и да комуникирате с потребителите си, не само да представлявате бранда. Покажете им, че зад бизнеса Ви стоят реални хора. И не забравяйте да запазите най-доброто за Story highlights!  


Конкурси, вдъхновени от есента

Конкурсите са железен метод за подобряване на ангажираността в социалните мрежи, независимо от сезона. Когато ги ползвате правилно, това може да Ви помогне да се запознаете със сегашните си потребители, а дори и да Ви свърже с потенциални нови клиенти. 

Започнете с избор на подходяща есенна награда, например сезонен комплект продукти, билети за предстоящо събитие, подаръчен ваучер и дори намаления. 

Ето някои идеи за есенни конкурси:

  • Състезание по карвинг на тиква
  • Най-добрата есенна снимка (оставете потребителите да гласуват).
  • Любима есенна рецепта.
  • Залагания за цената на есенния Ви пакет.
  • Снимки на домашни любимци в костюми.

Само внимавайте при избора на награда, защото това може да окаже влияние върху успеха на конкурса. Също така имайте предвид, че по-обща награда, като купон за отстъпка, може да ангажира по-голям брой хора, но не винаги те са Вашият таргет. Определете какво е важно за Вас и каква е целта, преди да организирате състезанието.


Заключение

Смяната на сезоните е страхотна възможност за брандовете да създават ангажиращо и интересно съдържание. Но преди всичко, трябва да отделите време за комуникация с аудиторията си. Отговаряйте на коментарите, благодарете на хората, които споделят съдържание, свързано с марката и потърсете подходящи тагове, обвързани с компанията Ви. 

Най-добрият начин за увеличаване на ангажираността в Инстаграм е просто да сте отдадени на това, затова положете усилия при комуникацията с последователите си, други брандове и известни Instagram хора.