От самото си създаване до сега, Instagram се превърна в топ платформата за споделяне на снимки.
Всеки месец там има над 800 милиона активни човека, а всеки ден се публикуват над 60 милиона снимки. Харесванията, които получават всеки час, са 1.6 милиарда.
В Instagram ще намерите и т.нар. инфлуенсъри, които имат голям брой последователи. Ако имате правилна стратегия и план, може да сте един от тях! За целта трябва да публикувате правилния тип съдържание, за да сте актуални и да се харесате на сегашните си последователи, а и да се сдобиете с нови.
Трудно е обаче да знаете какви точно са постовете, които ще увеличат аудиторията Ви. Затова Ви предлагаме няколко добри маркетингови практики, които наистина работят, за да използвате максимално добре от потенциала на платформата.
Като за начало си създайте бизнес профил.
1. Преминете към бизнес профил веднага!
Създайте си бизнес акаунт, още преди да започнете да мислите за маркетинговия си план. Преминаването от настоящия Ви профил към бизнес профил е много лесно.
Има някои основни ползи от преминаването към този тип профил. Например, Вашите последователи спокойно могат да цъкнат на бутона за контакти и да се свържат с Вас директно през Instagram, точно както биха го направили на сайта Ви.
Бизнес акаунтът Ви позволява да създавате и да публикувате платени реклами без да има нужда да използвате инструментите на Facebook. А и по този начин имате достъп до Analytics инструментите на Instagram, които се наричат Insights и осигуряват данни за импресиите и рийч (reach) на постовете.
След като знаете ползите от бизнес профила, използвайте безплатните Instagram инструменти, за да разберете по-добре аудиторията си. През Insights лесно можете да следите различни статистики – импресии, данни за ангажираност и други. Има дори опция за разбивка на демографията на потребителите Ви на база пол, възраст, местоположение и активност.
Можете да гледате данните дори на отделен пост.
Всички тези инструменти са безплатни, а са изключително полезни, за да разберете как точно последователите Ви си взаимодействат със съдържанието. Колкото повече информация имате за това, толкова по-добре ще можете да го настроите, за да увеличите ангажираността.
Друго полезно нещо, което да използвате, е Instagram Stories. Те се различават от стандартните постове, защото са вертикални. Съществуват само за 24 часа, но можете да ги запазите на всяко едно от устройствата си и да ги ползвате на по-късен етап. Този тип съдържание много напомня за Snapchat и вместо да се появява в News feed-а, Stories излизат над него.
Всеки потребител може да цъкне на кръглото балонче и да види поста Ви – бързо и лесно. Ползите на този вид съдържание са безкрайни – появява се най-отгоре, споделяте бързо и лесно нередактирани постове от бизнес ежедневието си, в сравнение с висококачествените рекламни криейтиви. В Stories дори можете леко да избягате от брандинга, защото е лесно да експериментирате – със снимки, кратки видеа, Boomerang-ове и какво ли още не. Можете лесно да отбелязвате хора и бизнеси, което ги прави идеално съдържание за показване на колаборации. Броят на постовете не е ограничен, а видът им грабва веднага окото, така че не чакайте, а се захващайте със Story-тата!
2. Публикувайте тийзъри на продукти, които да подтикнат потребителя да купи
Можете ли да продавате повече продукти, само ако загатнете за тях в Instagram? Да, разбира се!
Платформата е страхотна за промотиране на продуктите, а ако си изиграете правилно картите, дори няма да ядосате или изплашите потребителите си.
Ако обаче ги тормозите постоянно, те веднага ще избягат. И тук идват тийзър постовете. Това е прост и лесен начин да представите продуктите си, без да изглежда бездушно и да е досадно.
Пример: постът Ви е снимка на обувки, но в описанието промотирате сайт, в който хората ще намерят маркови обувки с -50% намаление. Така не облъчвате хората директно с намалението или конкретен модел обувки, а просто загатвате, че ги имате, но предлагате и друго.
3. Създавайте спонсорирани реклами
Рекламите в Instagram се превърнаха в нещо нормално. Най-голямата полза е, че контролирате колко точно да изхарчите за тях, като си определите рекламен бюджет.
Имате избор между спонсориран пост с един банер или няколко в карусел. Това Ви дава възможност да таргетирате аудиторията си по съвсем нов начин. Преди появата на спонсорираните постове само хората, които Ви следваха, можеха да виждат новите неща в профила. Сега брандовете промотират снимките си и ги показват на всеки, който влиза в таргетираната аудитория.
За спонсорираните постове ползвайте криейтиви, които привличат вниманието на потребителите, към които ще са насочени. Можете да превърнете всеки съществуващ пост в спонсориран, така че следете кои са най-добрите.
Пуснете няколко поста едновременно за различните аудитории за още по-голяма ангажираност. Имате няколко опции за платена реклама, като: снимки, видео, карусел/динамични реклами, Stories и Stories Canvas.
4. Партнирайте си с инфлуенсърите, за да достигнете до по-голям брой хора
Ако искате да достигнете до потенциални клиенти в Instagram, най-бързият начин е чрез инфлуенсърите, които вече имат изградена лоялна аудитория. Все повече хора купуват продукти, на които са попаднали във фийда си, само защото са промотирани от известни личности, които следват, и на които имат доверие.
Ако си партнирате с правилните инфлуенсъри, лесно ще запознаете техните последователи с бранда си.
Първата стъпка е да намерите правилните хора с публика, която ще се припознае в бранда Ви.
По този начин продуктите Ви са представени пред хиляди хора, които са потенциални клиенти. И всичко това само с един пост. И това са ползите само в краткосрочен план.
Ако установите добра връзка с инфлуенсъра, това означава последващ brand awareness с нова аудитория. Или постоянни бъдещи колаборации.
5. Колекционирайте публикуваните от хората снимки
Чудите се дали има по-лесен начин за създаване на съдържание в Instagram профила Ви? Има – чрез снимките, публикувани от хората!
Вече имате ангажирана публика, без значение дали са 100 човека, или 1000, и те спокойно могат да създават съдържание вместо вас.
А и самите те предпочитат този вариант, вместо вашите “напудрени” снимки, защото изглежда по-автентично и истинско.
Но как да накарате хората да споделят снимки, свързани с бизнеса Ви, без да изглежда натрапчиво? Отговорът е много прост – те също искат повече последователи, така че им обещайте, че ще ги отбележите в пост с тяхна снимка, например.
Пробвайте и ще се уверите, че работи. Подбирайте снимките внимателно. Знаем, че е трудно, но не забравяйте:
- Пасва ли снимката на имиджа, който сте създали или искате да създадете?
- Колко последователи има човекът, от когото вземате снимката?
- Подходяща ли е снимката за сегашната Ви аудитория и последователите Ви?
6. Измислете си хаштаг, свързан с бранда Ви
Тази практика работи за ангажираност на момента, например #redbullдавакрила.
Клиентите Ви лесно ще Ви намират, а могат и да използват хаштага, когато качват снимки, свързани с бизнеса Ви. Така Вие ще можете да разглеждате снимките с този таг и да избирате по-лесно за точка 5.
Тази практика като цяло е безплатна реклама, когато хората търсят таг, който сте измислили, а всеки път, когато някой сподели снимка и го напише, запознава и други хора с бранда Ви.
7. Публикувайте в правилното време (и не прекалявайте)
Прекалено честият интервал на публикуване може да отблъсне потребителите. Ако всичко, което виждат на фийда си, е само Вашият бранд, най-вероятно биха спрели да Ви следват.
Хубаво е все пак да споделяте редовно, за да не се загубите между останалите. Съветваме Ви да качвате неща само в пикови дни и часове, когато последователите Ви са на линия.
Според изследвания, най-неприятните дни са сряда и неделя, а понеделник и четвъртък е златната среда. Като часове се посочват между 8 и 9 сутрин или 2 през нощта. Идеята на тези часове е, че съвпадат с времето, когато хората проверяват социалните мрежи преди работа или не могат да заспят и преглеждат снимките в Instagram.
Но и сами можете да използвате инструменти и да определите кои са те за Вас! Препоръчително е да публикувате не повече от 2 поста на ден, а ако се изкушавате – ползвайте карусел с няколко изображения.
След като определите график, лесно можете да настроите постове за цялата седмица или месец напред през различни инструменти и програми.
8. Уверете се, че следите правилните метрики
И последно, но не и по значение, разберете метриките!
Трудно ще оптимизирате каквото и да е, ако не знаете как се представят отделните постове и профилът Ви. Когато имате измерими резултати, ще разберете какво работи добре и какво – не.
Започнете с проследяване на показателя за растеж на последователите. Общият брой на последователите се смята за показател на суета, какъвто е, но самият растеж е нещо съвсем различно. По този начин разбирате дали съдържанието Ви оказва влияние.
Друга метрика, за която да следите, е степента на ангажираност, която включва в себе си харесванията и коментарите. Разглеждайте я на ниво общ процент на ангажираност и на ниво ангажираност на отделен пост.
Обърнете внимание и на честотата на кликане на URL адреса. А ако нямате линк към сайта си в Instagram профила си, добавете веднага!
И за финал: колкото по-ефективни са Вашите маркетинг техники в Instagram за аудиторията Ви, толкова по-висок CTR ще имате. Instagram е основен играч в света на социалните медии, с над 800 милиона потребители месечно и милиарди харесвания. Не ги изпускайте!