SEO ползите от добрата употреба на Above the fold

SEO ползите от добрата употреба на Above the fold-1

Помните ли как преди време от Google обявиха, че ще пишат черни точки на сайтовете, които прекаляват с рекламите в above the fold частта? Е, това е пример какво НЕ трябва да се слага там, а в днешната публикация ще споделим какво Е добре да се включи, така че да зарадвате алгоритъма и евентуално да се радвате на едно по-добро класиране. Все пак, това е част от маркетинга чрез съдържание, който пък от своя страна, всячески засяга SEO процеса.

 

Та, какво е Above the fold?

Какво е above the fold?

Харесва ли ви как Google Translate превежда израза? 🙂 Както виждате от картинката, директният превод на български език е колкото забавен, толкова и нелеп. Някои издания определят термина като “над линията”. На нас, и това не ни звучи адекватно, затова го оставяме в суров вид – above the fold. А на практика става дума за всичко, което потребителят вижда щом попадне на една уеб страница, без да прибягва до скролиране.

 

Естествено, в зависимост от големината на екрана, това видимо съдържание малко ще варира, но не бива да се притеснявате точно за това. В общи линии, просто трябва да помислите какво искате да е първото нещо, което да виждат посетителите на сайта ви.

 

Защо Above the fold частта е толкова важна?

Добре познатата фраза “Първото впечатление е най-важно” е валидно тук в пълна сила. В зависимост от типа на сайта, един нов посетител трябва да види нещо запомнящо се, нещо важно, нещо съществено. Това ще активира визуалната  му памет, и в бъдеще за него това ще е нещо познато. Говорим за начална фаза на разпознаваемост на бранд. Защо мислите, че големите рекламни компании ден и нощ умуват какво точно да покажат на един креативен билборд?

 

Всичко се свежда до първото впечатление…

 

С какво помага на маркетинга чрез съдържание?

Ако сте привлекли вниманието на потребителите с интригуващо заглавие, е добре да вмъкнете ключови аспекти в above the fold. Това означава, да имате добро заглавие, събуждащ интереса първи абзац, и ако случайно разполагате със сайдбар, да подредите по важност съдържанието му.

Заглавията

Много хора отделят повече време за измислянето на самото заглавие, отколкото за създаването на текстовото съдържание. Не е нужно да правите същото, но най-вероятно и сами знаете, че заглавията имат голяма тежест. Те са Тържественият Червен Килим, по който хората влизат на страниците ви. Без тях, съдържанието ви ще си стои самотно, без да получи нужното внимание.

Първият абзац

След като сте заковали вниманието на потребителя със супер заглавие в above the fold, следващата стъпка е да го подкрепите със силни първи изречения. Или заявете конкретна теза още с първите думи, или стартирайте провокативно (както ние започнахме тази тема – с въпрос). После разгърнете нещата по интересен начин (както ние включихме забавна снимка от Google Translate, която за съжаление ще отиде below the fold 🙂 ). Във всеки случай, не бихте искали да отегчите читателя още на десетата секунда.

Горната част на сайдбара

Независимо дали сте сложили малко или много съдържание в сайдбара си, то трябва да се вижда при първоначалното зареждане на страницата. Гледайте на него като на помощник на главното съдържание. Сайдбарът трябва да съдържа нещо, затвърждаващо доверието. Това може да е форма за записване за седмичен бюлетин, бутон към официалната ви Facebook страница, най-добрата ви статия, или друго. Важното е да предоставя на потребителя допълнителна възможност за взаимодействие със сайта, а оттам се увеличават и потенциалните ползи за вас.

 

Как Above the fold подобрява SEO представянето?

Above the fold повлиявва SEO представянето

Много просто – благодарение на първото впечатление, което вече споменахме. За Google са важни метриките като Bounce rate и времетраене на престоя на уеб страницата. Ако в above the fold нямате нищо, с което да спечелите вниманието на потребителя, вероятността от бързо напускане на сайта се увеличава. В момента, в който някой достъпи страницата ви от органично търсене, часовникът започва да тиктака. И ако до 10 секунди този някой излезе от страницата, това е сигнал за алгоритъма, че може би съдържанието ви не е било достатъчно полезно. И, познайте дали ще бъдете възнаградени с високо класиране.

 

Накратко, добре замисленият above the fold ангажира хората и това се оценява от Google. Поведенческите фактори се следят от Google! Нормално. Логично.

 

Добрите резултати зависят само от Above the fold частта?

Не. Доброто представяне на една страница започва с above the fold, но продължава с below the fold. Или с други думи, в горната част грабвате вниманието, а в долната поддържате високо ниво, така че да няма разочаровани. Потребителите вече са се задържали достатъчно време на сайта ви и чичко Google е доволен от вас, но е добре и потребителите да останат доволни. Ако всеки път давате 100% от вас за първата част от страницата и само 50% за останалото, хората бързо ще се усетят и впоследствие може да спрат да кликат на уникалните ви заглавия.

 

Така че, отново, както виждате всичко е комплексно и изисква от вас да бъдете максимално отговорни и към бизнеса си, и към аудиторията си. Дълготрайните резултати се постигат с постоянство.

 

Post author

Inbound сертифициран маркетингов експерт. С интерес към белите SEO практики, маркетинга чрез съдържание, както и рекламите в Google и социалните медии.