SEO за мобилни търсения: 10 стъпки за по-голям успех в ерата на мобилните устройства

Оптимизация за мобилни търсения

В случай че се колебаете дали мобилното SEO е необходимо, предлагам Ви да се замислите колко пъти на ден търсите и намирате информация през мобилното си устройство. Google казва, че 9 от 10 потребители предприемат действия в резултат на търсене през мобилното си устройство, което прави мобилната версия на сайта ключов фактор за успех. За да подобрите мобилната си оптимизация, важно е да разберете как потребителите търсят през смартфоните/таблетите и как търсачките подреждат и показват резултатите при тези типове търсения.

От няколко месеца (поне в Google.com) наблюдаваме как алгоритмите на Google дават съществено предимство при търсенето от смартфони и таблети на сайтове, който са mobile friendly – визуализират се добре на малките екрани, работата с пръсти е лесно и се зареждат много бързо. Ако по някаква зла участ все още изоставате от този тренд, но искате да запазите шансове за добри позиции и видимост в най-популярната интернет търсачка, може да следвате стъпките по-долу… 🙂

1. Опитайте се да разберете какви са намеренията на хората

Ясно е, че потребителите очакват едновремено еднакви и различни неща от Вашия сайт както на десктоп компютър, така и на мобилните си устройства. Не само поради уникалните възможности на умните телефони, но и заради техните ограничения е необходимо маркетолозите да се заловят за работа и да създадат стратегия за мобилна оптимизация. При изготвяне на такава стратегия от съществено значение е размера на екрана на, GPS функциите му и разбира се бързината на устройството. Анализирайте как потребителите взаимодействат със сайта Ви през таблетите и смартфоните си, анализирайте всички възможности и рискове. Създайте стратегия основана на нуждите на аудиторията, като я подкрепите и с ефективни канали, през които да ангажирате хората.


 

2. Създайте удобен дизайн, който е лесен за използване

Както търсачките продължават да държат на стойностно съдържание, така и потребителското преживяване на мобилно устройство трябва да е еквивалент на лесна и бърза ползваемост. Десктоп версиите на един сайт често водят до негативни последствия, когато се гледа през мобилни устройства. Причината – размера на страниците, видимостта на съдържанието, често се появяват счупени функционалности по сайта, сложна навигация или проблеми с времето за зареждане.

Скорост: 74% от потребителите споделят, че напускат сайта ако той не се зареди до 5-та секунда, като 46% не биха се върнали отново.

Ако потребителите напускат страницата Ви поради лоша ползваемост, Google ще определи, че вашето съдържание в нея не представлява интерес за потребителите и ще я позиционира по-ниско в резултатите от търсенията.

Мобилният адаптивен дизайн или Responsive решение ще облекчи проблемите с лекотата на използване на уебсайта и ще увеличи видимостта при търсене. Следете скоростта на зареждане на страниците с инструментите на Google като Analytics, Web Page Test, GTMetrix и други.


 

3. Защо е важна скоростта на зареждане?

Потребителите на смартфони са много по-взискателни към скоростта на зареждане на сайта от колкото тези на десктоп. По-бързите страници се обхождат много по-бързо от ботове и търсачки и именно затова Google понижава позициите на сайтове, които се зареждат по-бавно.


 

4. Направете мобилна XML карта на сайта

Създайте XML карта на сайта за мобилни устройства и я спуснете към Google и Bing… и Yandex, за да Ви индексират мобилните ботове на търсачките по-лесно и по-бързо. Ако решите да правите или вече имате отделни версии на сайта за мобилни устройства и десктопи, дръжте ги в отделни XML карти. Така ще можете да проверявате за проблеми с индексацията си на една и съща страница за всяко устройство. Проверявайте за проблеми и през Google Webmaster Tools.


 

5. Създайте пренасочвания за mobile

За мобилната версия на сайта имате няколко варианта, които може да използвате – адаптивен дизайн (responsive design), dynamic serving (отделен дизайн за всеки тип екран/устройство) или добре познатата мобилна версия. Всеки един от тези методи крие своите предимства и недостатъци. Ако сте създали отделна мобилна версия вместо адаптивен дизайн, важно е да проверите дали имате правилно пренасочване към мобилните страници. Уверете се, че пренасочвате към правилни URL адреси потребителите, които се опитвaт да се свържат с вашия сайт през телефон/таблет.


 

6. Оптимизиране на мета таговете

Потребителите търсят по различен начин през смартфоните си поради неудобството да пишат дълги ключови думи. За да увеличите мобилното си SEO, запазете title таговете си кратки като ги ограничите между 40 и 50 символа, а meta description таговете нека не са по-дълги от 90 символа.


 

7. Защо Call to Action или така наречения призив за действие тук е най-важен?

Често хората използват смартфоните си, когато са готови за действие. Чули са за новата ви колекция обувки, търсят близък ресторант,  в който да отседнат или просто искат да си поръчат пица за вечеря. Нека хората Ви намират лесно и успяват да поръчат само с до 3 клика. Не забравяйте за потребителските ревюта и коментари, оставете хората да Ви оценят.


 

8. Пишете съдържание, което ангажира за мобилните потребителите

Половината от потребителите в света използват мобилните си телефони като основно интернет устройство, затова е необходимо да се пише съдържание, което е лесно “смилаемо” за тях. Поддържането на кратко и сбито съдържание ще увеличи ангажирането на хората, влизащи в сайта през телефон или таблет, а в последствие и класирането при търсене. Създавайте съдържание със стойност, но нека то да бъде кратко и ясно. Пишете кратки абзаци с по-малко текст, за да улесните мобилните читатели. Поставяйки снимки и видеоклипове, използвайки HTML5… вместо Flash или Java Script, за да подобрите времето за зареждане на сайта си за всички устройства.

9. Увеличете видимостта чрез локална оптимизация

Оптимизирането на цялото съдържание на уебсайта е изключително важно, за да повишите видимостта си при търсене. Но локалната оптимизация е ключов фактор, за да повишите продажбите си чрез мобилните устройства.

Изследванията от Google показват, че около 50% от потребителите са склонни да посетят магазин локално, който са намерили през смартфона си,  докато готовността на десктоп потребителите е едва 34%.

Оптимизирайте като създавате съдържание за всеки обект на отделна страница, за да се индексирате по-лесно, като не забравяте да сложите името на бранда си с точен адрес и телефон. Регистрирайте се във външни директории като GetLokal, Infozone и други (вижте списък с подбрани директории тук), това също ще помогне да увеличите мобилната си видимост чрез създаване на локални листинги. Например регистрирана и верифицирана Google+ Local/My Business страница би могла да се позиционира добре при търсения от мобилни и десктоп устройства. Това важи както за Google Search, така и за Google Maps, Google+ и други. Изграждайте тези страници с колкото се може по-пълна и по-подробна информация за всеки отделен обект, за да предоставите стойностно съдържание и увеличите шансовете да се класирате по някои от вашите ключови думи.


 

10. Тествайте потребителските предпочитания и поведение

Мобилното SEO е изцяло обвързано със съдържание на сайта Ви и много силно заимства с цялото потребителско преживяване. Най-добрият начин да подобрявате класирането си е като предоставяте на потребителите си текста, от който имат нужда. Ако вече имате работеща мобилна версия на сайта си, но все още имате проблеми с оптимизацията, не се притеснявайте, защото ако не се класирате добре в мобилните търсачки, това не означава, че и на десктоп ще отстъпите позиции.

Не забравяйте и да тествате постоянно различни нови стратегии за подобряване на видимостта си.


 

В заключение:

Мобилната оптимизация придобива все по-голям приоритет за много брандове, като това е правопропорционално с все по-силното навлизане на мобилните устройства в живота ни, за сметка на десктопите. Задръжте вашата марка видима за потребителите, като се опитате да задоволите техните очаквания. Създавайте сайтове с адаптивни дизайни, кратки и семпли текстове и ангажирайте, за да привличате вниманието на все повече мобилни потребители. И не забравяйте, че след това трябва да задържите това внимание колкото се може повече 🙂

Не забравяйте, че добрата оптимизация е тази, която успява да Ви държи на върха на вълната.


 

 

Post author