По данни от ново проучване на BrightEdge, 57% от всички заявки в търсещите машини, идват от смартфони и таблети. Ние от Инбаунд, дори наблюдаваме показатели от над 70% през 2017г, за някои наши клиенти.
Специалистите от американската компания са наблюдавали и големи разлики в класирането за огромен брой ключови думи, в зависимост от това дали търсенето е направено през десктоп или през мобилно устройство.
Наблюденията обобщават, че 79% от всички ключови думи се класират различно на десктоп, в сравнение с мобилните резултати, като 47% от тях засягат позициите от 1 до 20.
Една трета от собствениците на сайтове пропускат ползи, когато говорим за видимост на техните най-важни страници.
Страница от даден сайт, която е логично да се появи първа в резултатите при конкретно търсене, в 35% от случаите ще бъде измествана от други страници.
Ако брандовете не следят представянето си и не развиват успоредно мобилна и десктоп оптимизация, има голяма вероятност да “проспят” както възможностите, така и заплахите за трафика им.
Препоръчително е маркетолозите да направят оценка на типа трафик, и ако е нужно, да прекроят стратегията си спрямо резултатите.
Също така, за да имате бърз и мобилно оптимизиран сайт, е много важно да умеете правилно да разчитате потребителските сигнали както на тези, които влизат през десктоп, така и на тези, които го посещават през смартфон или таблет.
Ако имате наблюдения върху някои страници, че се представят по-добре от други, вижте от какви устройства се трупа трафик и приоритизирайте оптимизацията спрямо тях.
А вие усещате ли осезаемо увеличение на мобилния трафик от началото на 2017-та?