Успешната реклама във Facebook Messenger става такава, едва когато се превърне в разговор.
Използването на Месинджър реклами означава, че брандът Ви е готов да създаде връзка с всеки клиент, който ги види. От обикновена до персонализирана, от публична до лична.
По думите на Марк Зукърбърг, самият Facebook като цяло се е насочил точно към това. През март 2019г. той призна, че личните съобщения, инстантните сторита и малките групи са най-бързо развиващия се вид онлайн комуникация. Facebook смята да развива услугите, които хората искат, а именно – поверителност, сигурност и безопасност. Някои специалисти определят това като края на нюзфийда.
Не знаем какви точно са идеите на Марк, но можем да Ви кажем със сигурност, че Месинджър е топ приложението в света по брой на сваляния. Потребителите са към 1.3 милиарда, но само 31% от бизнесите по света го ползват.
Независимо дали искате да заложите на бъдещето на социалните мрежи, или просто се интересувате от десетките различни начина, по които можете да ползвате комуникационни приложения, за да достигнете моментално до аудиторията си, ние сме тук, за да Ви запознаем с начините, по които да използвате Месинджър за успешни реклами, които работят!
Как да настроите Facebook Messenger реклами?
Като за начало, нека споменем, че има два коренно различни начина, по които да рекламирате в Месинджър.
Click-to-Messenger
Това са традиционните реклами, които се виждат в нюзфийда – в Instagram или Facebook. Интересното при тях е, че CTA бутонът отвежда потребителя в Месинджър, където той може да започне директен разговор с бранда.
Тези реклами се използват за:
- Придобиване на лийдове и клиенти
- Сделки
- Отговор на въпрос или осигуряване на съдействие
- Започване на разговор (което означава, че ще можете да използвате спонсорирани съобщения в бъдеще)
Sponsored messages
Спонсорираните съобщения са истински съобщения, които се показват в Месинджър кутията на Вашите потребители.
За да предотврати спама, Facebook ги показва само на хора, предварително започнали разговор с Вас, което прави рекламите от първия тип по-привлекателни, нали?
Спонсорираното съобщение може да е снимка, видео, карусел или динамична реклама. Обикновено този вид реклама е оферта, обява или съобщение, което изисква отговор, или навигира хората към целева страница.
Тези реклами се използват за:
- Поддържане на създадените връзки
- Повторно ангажиране на хора, които са се свързали с Вас по-рано
- Уведомяване на по-възприемчивата аудитория за промоции или оферти
Сега, след като вече знаете разликите, е време да Ви запознаем с начина за създаване на тези реклами.
Стъпка 1: Създаване на кампания
Започнете с настройване на нова кампания в Ads Manager.
Разбира се, трябва да сте сигурни, че имате Facebook Business страница, за да можете да ползвате Business Manager.
Стъпка 2: Избор на маркетингова цел
Facebook препоръчва избора на маркетингова цел Messages (съобщения) и за двата типа реклами. Това позволява показването им на хора, които най-вероятно ще Ви пишат.
Ако пък създавате click-to-Messenger реклама, можете също да избирате Conversions (конверсии) или Traffic (трафик) като цел. Опцията Конверсии е изключително полезна, ако използвате Facebook пиксел за продажби в мащаб.
Стъпка 3: Именуване на кампанията
Поставете име на кампанията, което лесно ще разпознавате после. В тази стъпка можете избирате дали искате да пробвате А/Б тест за рекламите си. Тук също трябва да решите и как ще оптимизирате бюджета, което е полезно, ако планирате няколко рекламни сета.
Стъпка 4: Избор на типа реклама
Тук първо трябва да именувате ад сета, а след това идва големият избор – click-to-Messenger или спонсорирано съобщение?
Когато изберете опцията за спонсорирано съобщение, ще трябва да отбележите страницата, от която то ще достига до клиентите. Хората обичат да знаят с кого разговарят.
Тъй като и другата платформа на Facebook за съобщения, WhatsApp, е също доста популярна, можете да се свързвате с потребителите направо там. Изборът зависи изцяло от демографията на аудиторията Ви: Къде живеят? Кое приложение използват най-често?
Стъпка 5: Таргетиране на аудиторията
В тази стъпка можете направо да създадете нова аудитория или да използвате обичайната.
Ако се спрете на първото, определете: локация на перфектната аудитория, възраст, пол и интереси. Можете да се пренасочите и към таргетиране на потребителското поведение. Искате ли да намерите хора, които си взаимодействат със страницата Ви, или такива, които никога не са чували за Вас? Отговорите на тези въпроси зависят от цялостните Ви цели за цялата маркетингова стратегия в социалните мрежи.
В допълнение: Ако сте на път да развиете Facebook Messenger бот, за да надградите стратегията си, можете да използвате персонализирани събития при влизане в приложението, за да извлечете още по-детайлна информация за аудиторията си, например таргетиране на хората, които са си чатили с бота Ви, а защо и тези, които преди са цъкнали на CTA бутона в Месинджър.
Стъпка 6: Избор на места за показване на рекламите Ви
Тук спокойно можете да оставите Facebook автоматично да избере местата. Ако искате да намалите броя на хората, които ще виждат рекламите Ви, можете лесно да махнете отметките за локации и устройства. Но не можете да добавите други.
Спонсорираните съобщения автоматично ще се показват в Месинджър инбокса на потребителите Ви, заедно с и между техните лични съобщения.
Click-to-Messenger рекламите се виждат в нюзфийда на Instagram и Facebook, Facebook marketplace и между техните обикновени съобщения.
Стъпка 7: Определяне на бюджет и график
Тук решавате колко дълго ще върви рекламата Ви и колко искате да платите в този срок.
И при двата типа реклами се заплаща на база импресии. Максималната цена на бид в раздела Cost Controls се отнася за максималната цена на хиляда импресии, която сте склонни да платите. Цената на резултат трябва да е по-ниска.
Само запомнете, че колкото по-ограничена е аудиторията Ви, толкова по-скъпо ще Ви излезе да я достигнете.
Стъпка 8: Настройка на реклама
И ето тук започва забавата!
Добри практики за писане на спонсорирано съобщение:
- Включете изображение (видео форматът все още не се поддържа)
- Персонализирайте го (поздравете потребителя по лично или цяло име)
- Измислете автоматични отговори, които да се използват при по-спешни въпроси на потребителите
- Уверете се, че се придържате към предварителната стратегия за Facebook Messenger
Добри практики за click-to-Messenger рекламите:
- Изберете CTA, което е подходящо (не е задължително да е Send Message / Изпратете съобщение /, може да е Contact Us / Свържете се с нас/, Learn more / Научете повече / и други)
- Включете изображение, а още по-добре – видео
- Прегледайте как изглежда рекламата Ви на всяко едно местоположение, включително Instagram, за да сте сигурни, че всичко е наред
- Задайте ясно очаквания: нека всичко е точно и ясно – тази реклама ще отведе потребителя в Месинджър
Рекламите в Месинджър могат да бъдат разнообразни, в зависимост от идеите на бранда. Те могат да отведат хората от една част на потребителската фуния в друга. Чрез тях давате достъп на аудиторията си до малка, сплотена екосистема. И това не важи само за бизнесите, които правят харченето на пари луксозно, но и за по-малките, които искат да създадат персонална връзка с потребителите си. Спонсорираните съобщения дават достъп на бранда до една по-лична част от мрежата – представете си дневна стая, вместо мол.
Не забравяйте, че рекламата в Месинджър се конкурира с майката, с най-добрия приятел, с приятелката и всички останали хора в приложението на потребителя. Постарайте се да му предложите нещото, от което наистина се интересува, защото в противен случай рискувате блокиране.