Независимо колко силно се опитвате да забравите бивша приятелка или приятел, това може да се окаже невъзможна за Вас задача. Заедно с този човек сте създавали спомени, които е трудно да бъдат изоставени. И един ден Facebook се почувства като вас, и се превърна в най-силната социална медия. Както в живота и тук е така.
Има рекламни кампании, които сте провели и те са довели до много ползи за компанията. От друга страна се е случвало точно най-интересните Ви идеи да се превърнат в разочарование с незадоволителните си резултати.
Влюбени или не чак толкова във Facebook, има едно твърдение, което е трудно да се оспори – приходите от Facebook реклами са много повече отколкото в която и да е друга социална медия.
Дигиталните реклами непрекъснато се увеличават. Facebook е една от най-големите движещи сили при платените реклами, но възможностите се увеличават, тъй като преминаването от традиционна реклама към дигитална също бележи силен ръст. Според eMarketer, до 2017г. на американските пазари ще се харчат по над 37 милиарда долара за дисплейни реклами, а Facebook и Twitter заедно ще държат 37,7% от пазара. Tази година този дял е 30,2%. Ето и графика, която ще Ви покаже прогнозирания ръст в дигиталната реклама.
При рекламата на мобилни устройства се очаква ръст с около 300%.
Facebook рекламни факти:
Докато обмисляте рекламната си стратегия, която сте решили да следвате в социалната медия, спомнете си следващите незабравими 23 факта за рекламирането там. Кой знае, може пък да се вдъхновите да опитате нещо ново и различно при следващата си Facebook рекламна кампания.
1. Има повече от 2 милиона активни рекламодатели във Facebook.
Това означава, че Вие се намирате в по-конкурентна среда от всякога и реклами с качествено съдържание и призив към действие могат да Ви изстрелят към върха. (Февруари 2015)
2. Над 700 милиона потребители посещават Facebook през мобилните си устройства всеки ден.
Броят на мобилните потребители непрекъснато нараства – неоспорим факт. Ако Вашите реклами не са насочени все още към тази аудитория, не забравяйте поне линковете, които слагате да са mobile-friendly. (2015)
3. Мобилните реклами съставят 66% от общите приходи на социалната мрежа, докато преди година те бяха 49%.
В следващите години този процент отново ще нараства, така че възползвайте се от тази възможност. (Октомври 2014)
4. За 4 месеца потребителите са изхарчили 239 мил. долара за виртуални подаръци във Facebook.
През второто четиримесечие на 2014г. потребителите доказаха, че не се притесняват да използват Facebook за техните покупки. (Юли 2014)
5. Таргетирането на Facebook рекламите на потребителски аудитории означава по-ниска цена на клик.
Ако таргетирате вашите реклами от “персонализирани аудитории”, а не по категории и интереси, цената на клик е 14% по-ниска, а цената на реализация 64%. (Октомври 2013)
6. 21% от феновете на страницата са там, за да проучат предлаганите стоки и услуги.
Вашата страница може да бъде като образователно средство, подпомагащо потребителите да научат повече за продукта Ви. Възползвайте се от това място, там Вие можете да говорите директно с клиента. (От юли 2013)
7. “Социално отдадените” брандове получават над 3,5 пъти повече взаимодействие с потребителите отколкото останалите.
Въведеният от Socialbakers термин “социално отдаден” се свързва с бранд, насърчаващ свободната комуникация с феновете на страницата. Компанията отговаря на повече от 65% от публикуваните въпроси и коментари на потребителите. (Септември 2014)
8. 41% от феновете лайкват страницата на компания, за да получават постоянно информация за бранда.
Вашето име във Facebook е директен канал за задържане на клиенти в течение на бизнес развитието Ви. Създавайте по-често график на присъствие, за да можете да поддържате феновете си. (Юли 2013)
9. Facebook дава приоритет на видимостта на последните 50 страници, с които потребителят е взаимодействал.
Сайтът следи за 50-те последни страници, с които потребителят взаймодейства и му показва приоритетно информацията от тях. Важно е да бъдете сред тези 50 страници, така че поствайте редовно. (Февруари 2014)
10. Около 75% от интереса върху един пост трае приблизателно 5 часа.
Планирайте добре публикациите си в социалната мрежа. Давайте на потребителите си качествено съдържание, когато е най-вероятно те да са на линия. (Август 2013)
11. Публикации с използването на емотикони генерират по-голям процент на ангажираност.
Поставянето на емотиконки в постовете Ви може да очовечи бранда и да получите с до 57% повече харесвания, 33% повече коментари и 33% повече споделяния. Разбира се, първо трябва да прецените дали използването на емотикони е адекватно на бизнеса Ви. (2013)
12. Алгоритъмът на Facebook дава приоритет на видеата в потребителските страници.
Ако планирате видео пост във Facebook, уверете се, че сте го хостнали там. По този начин се позиционира с 30% по-добре от останалите видеа. (Януари 2015)
13. Преглежданията на видеата нарастват със 758% на годишна база.
Това се дължи на автоматичната плей функция на Facebook – потребителите гледат клиповете без да е необходимо да ги стартират. В резултат на това много бързо се увеличава ангажираността им с видяното съдържание. (Април 2014)
14. Задаването на въпрос в края на пост увеличава със 100% коментарите, отколкото задаването на такъв в средата.
Ако задавате въпрос към вашите потребители, вмъкнете го в края на публикацията, така че потребителят да се чувства поканен да отговори след това. (Януари 2013)
15. 35% от Facebook феновете стават фенове на страницата Ви, само за да участват в томбола или игра.
Състезанията са един добър начин бързо да съберете фенове. След това измислете добра стратегия, с която да ги задържите и след края на състезанията. (Декември 2013)
16. Приблизително около 70% от потребителите на месец в САЩ и Канада се свързват с локални бизнеси.
Потребителите искат да свържат своите социални профили с техните обкръжения, така че локалните бизнеси лесно да могат да се погрижат за тях и да ги ангажират. Ако предлагате торти във Варна и Бургас, то тогава насочете рекламите си към жителите от тези градове. (Април 2013)
17. В момента има над 40 милиона активни страници на малки бизнеси във Facebook.
Малките бизнеси оперират с малки бюджети и ограничени връзки. Използването на Facebook е перфектен начин да достигнете до повече потребители и пазари. (Април 2015)
18. Един от всеки четирима потребители, които използват Facebook да пишат оплаквания, очакват отговор до 1 час.
Ако Вашият екип е малък и не разполагате с човек, който да поддържа профилите в социалните мрежи, това може да се окаже невъзможна задача. Въпреки това се постарайте да отговаряте на запитванията на клиентите. (2013)
19. Кликовете на рекламите се увеличават със 70% всяка година, а CTR-а расте с около 160%.
Това звучи обещаващо за рекламодателите във Facebook. Ако можете да предложите и качествено съдържание, това ще доведе и до успехи на бизнеса. (Април 2014)
20. 78% от феновете познават бранда още преди да са харесали страницата.
Хората обикновено се ангажират с нещо познато, затова намерете начин да Ви разпознават, за да Ви харесат. (Юли 2013)
21. По-кратките постове получават около 60% повече ангажираност.
Ако текстовете Ви са по-къси (до 250 символа), потребителите са по-склонни да се ангажират с това съдържание. (Декември 2013)
22. Петък е най-добрият ден за писане, харесване, коментиране и споделяне на постове.
Редица изследвания сочат, че потребителите са най-склонни да изразят своето мнение в края на работната седмица. (Април 2014)
23. Снимките са това, което ангажира 93% от потребителите.
Публикациите със снимки и картинки печелят 53% повече харесвания спрямо текстовите постове, 104% повече коментари и 84% повече кликове. Правете снимките си с по-висока резолюция, по-персонализирани и по-ангажиращи. (Декември 2013)
В заключение:
Facebook рекламите са от съществено значение за всеки бизнес и бранд, който се опитва да достигне до клиентите си. Добре насочениете Facebook реклами могат да привличат непрекъснато нови фенове и едновременно с това да задържат старите. Рекламирането в най-популярната социална медия може да изгради повече доверие и добро присъствие в интернет, и не на последно място – продажби.
Колкото повече полезни факти и трикчета научавате за Facebook рекламите, толкова по-добре ще се научите как да ги използвате, за да извлечете максимум полза за бизнеса си.