След като Facebook пусна множество ъпдейти този месец, ние решихме да ги представим на едно място, за да можете по-лесно да наваксате с подобренията.
Нови рекламни формати и видео възможности за по–лесно възприемане на съдържанието – вижте всички тези октомврийски новости по-надолу:
Canvas: Новото рекламно изживяване
Canvas е нов рекламен формат, който Facebook тестват още от юни. Сега обаче от социалната мрежа пробват и пълноекранен режим. След като потребителят кликне на дадена реклама, ще може да види бързо зареждаща реклама на цял екран, където да разгледа разнообразието от продукти преди да извърши покупка в сайта на производителя.
Shopping: Ново приложение за пазаруване в Любими (Favorites)
Понеже потребителите намират новите продукти на различни места във Facebook, социалната мрежа тества възможности да улесни хората – да откриват, споделят и поръчват продукти, като всичко е на едно място. Първо се пробва с малка част от бизнесите в САЩ, които тестват раздела Shop на страниците си (приложение, което Facebook пусна още през септември). Участващите бизнеси ще имат възможност да покажат продуктите си в този раздел, а от социалната мрежа ще изследват възможности за добавяне на допълнително съдържание в секцията (като например артикули на промоция във Facebook Groups) в бъдеще.
Предложени видеоклипове
В този ъпдейт Facebook отбелязва, че тества предложените видеоклипове (само за iPhone), за да може хората по-лесно да откриват близките по съдържание видеа, директно от News Feed-а. До сега резултатите показват, че хората, които гледат предложените видеоклипове, намират и гледат още много други с ново съдържание. Докато това приложение беше представено за потребителите на iPhone в цял свят, Facebook започна да тества рекламите директно в него, а също и паралелно пробва в уеб мрежата. Плановете са скоро това изживяване да е достъпно и за потребителите на Android.
Допълнителни видео опции
Facebook изпробва нов начин за мултитаск докато гледате видеоклипове. Тества се възможността докато разглеждате из социалната мрежа на плаващ прозорец да можете да гледате клипа, който сте избрали. Също така предлага бутон, който позволява на потребителите да запазват видеата си и да ги гледат по-късно. Те ще се намират в Saved отметката.
Видеопоток
Друга новост при видеата е и това, че от Facebook са решили да има отделно място за гледане на клипове – било то запазените за по-късно, видеоклипове от приятели, от последвани страници или други. Тази секция ще спомага за по-лесното и бързо намиране, гледане и споделяне на видео със значимо за потребителя съдържание. Това е достъпно от иконата Videos на Facebook приложението за iPhone или в таб Любими (Favorites) отляво на News Feed-а в браузър. Но имайте предвид, че е достъпно само за малка част от потребителите, понеже още се разработва.
Видео инструменти за публикуващите и администраторите на Страници
В помощ на хората, които публикуват редовно видеоклипове във Facebook, от там са решили да изпробват нова технология за съвпадение чрез партньорска група. Дългосрочната цел е да се осигури нова всеобхватна мениджмънт система за всички създатели на видео съдържание. И с този анонс от Facebook пуснаха нови видео инструменти за Страниците като ъпдейти в Page Insights, както и подобрения в качването на видеоклипове, за да помогнат на публикуващите видеа потребители да работят по-лесно с платформата.
Разширение Instant Articles
Today we launched Instant Articles for iPhone - a beautiful new way to read articles in News Feed that is faster and more interactive than ever before.Starting today, everyone on iPhone can read thousands of Instant Articles from their favorite publishers every day. Look for the lightning bolt on the top right corner of some stories shared in News Feed. The lightning bolt indicates it's an Instant Article. When you tap the story, it loads ten times faster than a standard mobile web article and the reading experience is beautiful and more interactive.We hope you love it as much as we do.
Posted by Facebook on Tuesday, October 20, 2015
Първоначално пуснато през май, Instant Articles разширението е достъпно за всички собственици на iPhone. С този ъпдейт хората, които използват възможностите на приложението Facebook за iPhone могат да четат хилядите „моментални статии“, които излизат ежедневно. Просто е необходимо да цъкнете светкавицата в горния десен ъгъл и статията ще зареди в пъти по-бързо от стандартна мобилна уебстатия. Очаква се и ъпдейт за Android до края на годината.
TechPrep – безплатни уроци за FB програмиране
В опитите да се диверсифицира техноиндустрията, като се помага на хората да започнат кариера в програмирането, Facebook пусна нов сайт, наречен TechPrep. Според Марк Зукърбърг сайтът ще показва на родители и ученици какво е програмирането, защо е важно и какви видове работа са достъпни за тези, които могат да „кодират“. Целта е да се подобри разнообразието в технологичните среди, като се помогне на хората да се възползват максимално от възможностите, които интернет предлага.
Search FYI
Дневно във Facebook се извършват 1,5 милиарда търсения и се индексират 2 трилиона поста. Социалната мрежа подобри функционалността на търсачката си в помощ на потребителите, за да намират още повече информация. Сега вече те ще могат да търсят не само приятели и роднини, но и постове на определена тематика. Всъщност, това подобрение даже предлага навременни и персонализирани предложения още докато пишете в търсачката, а резултатите показват постове от приятели на потребителя и съответните други публични постове. Това означава, че потребителите ще могат да намират публични постове, свързани с конкретни линкове, да виждат популярни фрази и цитати, споменати в постовете, както и подобни постове на база социалните сигнали.
Важно е да отбележим, че новият ефект от ъпдейта, свързан с оптимизиране на търсачката, който Facebook се стреми да даде на потребителите, е персонализирано и уникално изживяване, което няма да намерят другаде. Освен това Facebook ще продължава с подобренията на база мнението на потребителите.