Почти всеки ден ми задават точно този конкретен въпрос!
Директно го казвам – много е трудно да се даде общоприложим отговор. Основните причини са, че има различни типове бизнеси, като при някои от тях няма смисъл от този тип оптимизация – просто няма да има ROI (възвръщаемост на инвестицията). Оптимизацията за Локални търсения е подходяща повече за малкия и среден бизнес, както и за по-масовите услуги и продукти (мебели, климатици, заведения), но не и за неща от сорта на фабрики, цехове и други бизнеси, за които няма обеми на търсене (няма и голям потребителски интерес).
Поради горепосочените основни причини, почти винаги се налага да представяме факти на хората, като по този начин искаме чисто и просто да ги информираме защо те биха имали нужда от локално SEO, какви биха били очакваните ползи и възвръщаемост в период от 18-24 месеца. След това ги оставяме сами да преценят дали този тип услуга ще им донесе дивиденти и ще им се отплати добре – бизнесът най-добре знае с какви профит маржини оперира и какъв % от печалбата може да вложи най-малкото в тест на нов маркетингов канал като Google+ Local например.
Ето отговорът на екипа на Inbound.bg на въпроса от заглавието на тази публикация:
1. В световен мащаб 70% от потребителите звънят на бизнеса директно от страницата с резултати в Google… когато извършват търсене за локални бизнеси през мобилни устройства 🙂 [източник: Google]
А защо тези потребители звънят на бизнеса, който са открили в Локалните резултати на Google? От проучването на най-популярната интернет търсачка се вижда, че 59% от хората търсят бърз отговор на конкретен въпрос, затова е МНОГО важно бизнесът да си вдига телефона, посочен в Google+ Local листинга…
2. Локалните резултати завземат все повече ниши, които са били с чисто органични резултати!
Какво значи това ли? Конкретен пример е нишата „климатици“. До преди няколко месеца нещата там изглеждаха така:
Днес в София нещата при търсене за „климатици“ изглеждат така, докато в другите големи градове в България все още не се показват Локални резултати от Google Maps, но всичко с времето си 🙂
Та, все още ли смятате да чакате и да отлагате поне правилната направа на Google+ Local листинги/страници за вашите магазини в отделните градове… Ако отговорът Ви е „Да“, значи за Вас Google не е важен и силен маркетингов канал и може да оцелеете, без нуждата да присъствате в него.
3. Оптимизацията на един локален листинг от Google+ Local струва от 190-250 лева на месец. Органичното SEO е поне 2 пъти по-скъпо, ако тръгнете да преследвате трафика от същите локални търсения, използвайки само и единствено вашия сайт. Основната причина за по-ниската цена е, че Local SEO-то изисква доста по-малко време и технически реусрс спрямо Organic SEO, за да носи достатъчно добри резултати на бизнеса. Именно това прави тази SEO услуга много по-достъпна за собствениците на малкия и средния бизнес. Освен това самият процес и основни похвати са доста по-лесно обясними на собствениците на тези бизнеси.
4. Local SEO изисква много по-малко технически умения. Това автоматично значи, че няма да се налага да се планира проект за големи проемни във вашия сайт… което често струва немалко пари. Ако при оптимизацията за чисто органични резултати в Google вашият сайт трябва да е едва ли не перфектен във всяко едно отношение, то при оптимизацията за локални търсения има няколко доста по-прости изисквания – повечето от тях са свързани със съдържанието в сайта ви.
5. Трафикът от Локалните търсения е много по-силно таргетиран, спрямо този от органичните. Това се дължи на факта, че когато един потребител търси определена услуга във или за избрано местоположение, той е минал първата фаза на проучване и вече е готов да купува. Това е равносилно на ситуацията, в която клиент влиза в магазина Ви и държи портфейла си в ръка, готов да го отвори 🙂
6. Процентът на възвръщаемост на инвестицията (ROI = Return of Investment) при оптимизацията за локални търсения често е доста по-висок от този при органичните, когато става въпрос за услуги или бързооборотни стоки, за които има локални търсения.
Колко по-висок ли може да бъде пронцентът на ROI от Local SEO? В Inbound.bg средните стойности са от 2300% до над 4000% (при по-добрите търговци).
Сега оставям на вас да прецените дали оптимизацията за локални търсения за вашия бизнес или клиенти си заслужава вложението и усилията.
Ако имате въпроси, коментари, критики – Коментирайте! Безплатно е 🙂