Маркетингът в социалните мрежи е страхотен начин да популяризирате стартиращия си бизнес. Не струва много, а е ефективен…ако имате стратегия, разбира се.
Откъде да започнете? Как да привлечете клиентите чрез платформи като Twitter, Instagram и така нататък? Този наръчник ще Ви даде отговорите на тези и още много въпроси.
Тези 8 основни съвета ще Ви избавят от мъките в социалните медии:
1. Направете си маркетинговото проучване
Готови ли сте да започнете да туитвате? Не, не, чакайте малко. Преди да започнете да облъчвате хората с новостите от бизнеса Ви, трябва да свършите с подготовката. Случайни и некоординирани действия само ще Ви загубят времето и парите. Маркетингът в социалните мрежи, особено за стартиращ бизнес, изисква фин подход.
Преди да се впуснете в дивия свят на социалните медии трябва да си направите задълбочено изследване на аудиторията. Вече най-вероятно сте извършили първоначално проучване на пазара, когато сте създавали бизнес плана си. Сега е време да направите това изследване отново, но имайки предвид поведението на потребителите в интернет.
2. Разберете кои платформи ползват потребителите Ви
Провеждането на пазарни проучвания ще Ви помогне да усъвършенствате маркетинговите си цели.
Важни метрики, за които да следите са:
- Локацията на таргетирания пазар
- Онлайн поведението на таргетирания пазар
- Колко време прекарват хората в интернет
- Кои социални мрежи ползват хората
- Колко често ги ползват
Вместо да създавате профили във всички възможни социални мрежи, открийте кои ползват Вашите потребители най-често. Това ще е доста по-добра инвестиция.
3. Използвайте едно и също име/бранд във всички канали
Последователността е важна. Когато използвате едно и също име във всички платформи, толкова по-лесно ще Ви намират и последват.
Ако използвате различни потребителски имена, това със сигурност ще обърка потребителите Ви. Важно е да направите бранд идентичността си кристално ясна и непробиваема. С толкова много конкуренция е от изключително голямо значение да изпъкнете сред тълпата, като предоставите на хората невероятно изживяване, но такова, което е лесно и просто за разбиране.
4. Създайте маркетингов план за социалните медии на високо ниво
Сега, след като сте приключили с основното изследване на социалните медии, е време да изготвите малко по-съсредоточен план на по-високо ниво за всяка платформа поотделно. Опитайте се да избегнете прекалената специфика, защото в началото няма да Ви помогне. А напротив, големият брой детайли могат да възпрепятстват процеса.
Изгответе маркетингов план за всяка платформа, базиран на изследването. Задайте седмични и месечни цели, като например придобиване на десет нови последователи, достигане до повече потребители (повишаване с 3%) или комуникация с двадесет потенциални клиенти.
5. Насочете усилията си към усъвършенстване
Най-примамливо е да искате да завладеете всички социални мрежи успешно. Може би си мислите, че присъствието Ви в много от тях ще Ви донесе повече видимост. За съжаление, нещата не стоят точно така.
За по-сигурно насочете вниманието и усилията си към няколко платформи, където се намират Вашите потенциални клиенти, и се усъвършенствайте там.
6. Изградете брандово послание
Брандово послание звучи като нещо, което само известните глобални корпорации имат, но дори малък стартъп без доходи може да го измисли.
Как прохождащ бизнес може да създаде необикновено послание?
Първо, помислете какво точно искате да кажете на хората. Искате ли да им обясните колко добър е продуктът Ви? Или може би искате да ги запознаете с ползите на бизнеса Ви за обществото?
Изберете си основна идея и я следвайте. След това просто се научете да говорите на езика на потребителите си, за да могат да Ви разберат!
7. Публикувайте редовно
Вече сте избрали правилните платформи, изготвили сте маркетингов план и сте създали идеалното брандово послание. Време е да задържите вниманието на клиентите си, като публикувате редовно.
Може би си мислите, че създаването на постове ежедневно, или дори на всеки час, е правилният подход. По-добре заложете на последователност. Например, публикувайте всяка седмица по едно и също време. Това е по-добрият вариант, отколкото да споделите 5 поста в един ден, а на следващия – нула.
Редовното публикуване ще Ви направи по-лесни за намиране от потребителите и те ще се запознаят с идеите Ви.
8. Използвайте автоматизации, където е възможно
Не сте сами. Дори да нямате възможност да назначите служители, разполагате с няколко инструмента, които ще Ви улеснят в управлението на социалните мрежи.
Автоматизираните маркетингови инструменти Ви помагат с графиците и ъпдейтите от един единствен панел.
Ето няколко примера за такива софтуерни продукти:
- Hootsuite
- Buffer
- Hubspot
- Social Flow
Няма да сбъркате с никой от изброените по-горе инструменти. Запознайте се с тях и изберете най-подходящия за Вас.
Извод!
Маркетинг в социалните мрежи звучи като нещо много лесно, особено за стартиращи бизнеси. За съжаление, нещата не са толкова прости, колкото изглеждат.
Ефективното изпълнението на стратегиите се крие в овладяването на основите на социалните медии – изследвания и комуникация.
Пътят Ви трябва да започне с проучване на пазара, откриване на правилните платформи и създаване на качествен маркетингов план за всяка една.
Използването на едно и също име, редовното публикуване на постове на езика на потребителите също ще Ви е от полза при създаването на успешен бранд и предаване на ясно послание. Фокусирайте усилията си върху няколко канала и използвайте автоматизации, когато е възможно. Това ще Ви спести време и средства в бъдеще.
Ползвайте спокойно тези осем съвета, които ще Ви помогнат да усъвършенствате маркетинга и мениджмънта на социалните мрежи. Допълнете списъка с Ваши собствени идеи за успеха, които сте научили чрез изследване и планиране.