Скорошно изследване на Sprout Social показва, че брандовете трябва да се стремят към баланс при промоциите си в социалните медии или рискуват да изгубят последователите си. Основен извод: публикуването на прекалено много промоции се смята за едно от най-досадните неща, които марките правят в социалните мрежи. Същевременно, потребителите имат нужда да видят продуктите няколко пъти в тях преди да вземат решение за закупуването им.
Нека навлезем в спецификите.
Безспорно, най-досадното действие на един бранд е публикуването на твърде много промоции, така смятат 58% от участниците в проучването, което се проведе сред над 1 000 потребители на Facebook, Instagram и Twitter. Една трета от тях пък смятат, че е доста неприятно, когато брандовете използват жаргонен език (38%), когато им липсва персонална насоченост (35%) или се опитват да бъдат забавни, когато всъщност не са (32%). Значи, накратко: Вашите потребители хем искат да вмъкнете повече персонално отношение, хем да не прекалявате и да не използвате определени фрази. Ами, успех!
(Поне не се споменава нищо за емотикони…)
Нека преминем към действията, които наистина дразнят и карат хората да спрат да Ви следват. Проучването показва, че преувеличените промоционални съобщения са най-големият виновник (според 46% от хората). Прекаленото туитване (според 35%) също е в микса, въпреки че нерелевантната информация е по-голям минус (41%). И все пак, за да сте наясно, не трябва да бъдете и прекалено мълчаливи. Почти 1 от 5 човека смята, че това би ги накарало да престанат да следват бранда Ви.
Така че, бъдете активни, но не прекалено промоционални. Ето и най-интересното: повтаряемостта до някаква степен е полезна. 85% от участниците смятат, че е необходимо да видят даден продукт няколко пъти в социалните медии, преди да преминат към поръчка, като 61% от тях пък искат да го видят от 2 до 4 пъти. (Ако промотирате нещо само органично във Facebook, това означава, че ще трябва да го публикувате поне 6 000 пъти, за да може аудиторията Ви да го види 2-4 пъти…)
Ето една доста интересна статистика, относно влиянието на социалните медии върху поведението на потребителите при пазаруване:
- 58% от хората са по-склонни да купят от марка, която следват в социалните мрежи;
- ⅔ от тях са купили нещо, защото са го видяли в социална медия;
Влиянието на социалките действително се покачва като платена рекламна среда: рекламите в социалните медии са на второ място, единствено след тези по телевизията, особено при влиянието върху родените след 2000-та година, според проучване на MarketingCharts.
Други резултати от изследването:
- Почти 6 от 10 участника казват, че следват брандове, защото се интересуват от промоциите;
- Потребителските стоки са сред най-предпочитаните индустрии в социалните медии;
- Правителствените и финансовите институции са най-досадните участници в социалните медии, следвани от маркетинга и рекламата;
Ще се радваме да ни напишете и Вашето мнение по темата, ако сме пропуснали нещо важно!