Google+ и Facebook – социалните доминанти за логване

social logins

Онлайн светът на Facebook и Google+ вече се простира в далеч в по-голям обсег от собствените си уеб сайтове и днес те достигат върхове, за които едва ли някога сме предполагали.

Заедно двете компании наброяват над 80% от така наречените “Social Logins” или използването на тези социални акаунти за логване в приложения и услуги.

През последните няколко години регистрирането/логването чрез социални акаунти се превърна в нещо съвсем нормално. Това позволява на потребителя да влезе в един сайт, като този сайт се явява трета страна между потребителя и неговия социален профил/имейл.

Днес динамичното ежедневие на съвременните хора прави почти задължително условието да получат вход в системата бързо, без да губят много от ценното си време. Голяма част от интернет потребителите ненавиждат да хабят времето си в дълго попълване на регистрационни форми, като в това число: избор на уникално име, изисквания за парола, таен въпрос, потвърждаване на регистрацията чрез имейл и прочие…. и прочие.

Възможните лични опасения над поверителността също се покачват, но данните сочат, че все повече потребителите преминават към логване чрез вече създадени социални профили. Според компанията Janrain, доставчик на вписване чрез социални профили, около 90% от онлайн потребителите вече са се сблъсквали с този тип регистрация в сайтовете и повече от половината използват този метод активно, без притеснение.

За компаниите, които предоставят този вид регистрация в сайта им, това е допълнителен източник на потенциално полезна информация за тях, която те със сигурност ще използват в маркетинга и рекламата си! В повечето случаи регистрация чрез социален профил е всичко, което искат така наречените “трети страни”. Те ще получат не само информацията, която пазите във вашия профил като календар, адресна книга, музикални услуги, но и ще помолят за позволение да споделят с вас и ваши приятели постове.

Facebook_and_Google_Dominate_Social_Sign

За никой най-вероятно не е изненада, че Facebook е най-предпочитания социален акаунт за регистрация във външни източници, имайки предвид милионите потребители на този гигант. Според данните от Janrain, над 46% от потребителите на този социален гигант са се обвързали с трети страни/външни сайтове през третото тримесечие на 2014.

Признавам, че аз също предпочитам да използвам социалните си профили за регистрация в любимите ми сайтове. А Вие?

 

Post author

Специализира в дигиталния маркетинг от 2014 година. Сертифициран специалист - Google AdWords. Интересува се от SEO, SEM, PPC и Дисплейни реклами, както и маркетинг в социалните мрежи.